Skocz do zawartości
pan_talon

Montaż akumulatora 12v w c328

Polecane posty

pan_talon    0

Chyba inaczej nic z 2x 6v? dlatego pytam bo nie wiem.

Jak nie masz zamiaru nic merytorycznego wnieść do wątku to po co piszesz?

Jesli wiesz to podziel się informacjami zamiast zgrywać znudzonego mędrca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz222    2354

Może to tylko mit, ale podobno google.pl jeszcze nikogo nie palnęło w czoło, ani nawet w nos za szukanie informacji. Tak samo jest z opcją wyszukiwania na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    886

Niedługo to si pojawia tematy jak napompować koło albo wymienić żarówkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    40

Przyjrzyj się jak masz podłączone te 2 x 6 V (gdzie plus gdzie minus) 12V podłącz analogicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan_talon    0

Dzieki Toobek. Problem w tym że 'odziedziczyłem' ciapka bez akumulatorów (okablowanie jest) i nie mam jak sprawdzić. Ruszyl na zaciag po 16 latach więc czas na inwestycje w aku. chciałabym mniej wiedzieć jakie minimalne parametry akumulatora pozwolą na uruchamianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan_talon    0

mam do dyspozycji 12V 100AH 850A, więc chciałbym spróbować. Odłączyłem stare 2x6V, zacisnąłem nowe klemy i teraz pytanie: Czy przewód z rozrusznika powinien iść do (-) na akumulatorze, a przewód z masy do (+) na akumulatorze? Dodam tylko, że to model z prądnicą. Widziałem kilka wątków na forum dotyczących C 330, więc wole dopytać pod kątem C 328.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    68

Przypadkiem nie przyszło Ci do głowy spojrzeć jak te stare 6 V były podłączone?   :blink: Nowy podłącz identycznie. 

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pan_talon    0

2x6V były podłączone szeregowo. Z rozrusznika szedł na (-) na aku, wolę podpytać niż spalić instalacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla rozrusznika jest bez znaczenia, jak będzie polaryzacja napięcia zasilającego. Natomiast znaczenie ma jaką tam masz prądnicę, mianowicie z "+" czy z "-" na korpusie ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×