Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    3
Napisano (edytowany)

Witam,

zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.

**************

LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

**************

IMG_20180103_153140.jpg

IMG_20180103_153146.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Coś Ty zrobił. Odkręciłeś o 3 śrubki za dużo. Dlatego zamiast wyjąć cały podzespół przyspieszacza (półbiegu) rozebrałeś go w ciągniku. Kolejna sprawa, odkręciłeś pokrywę boczną? i zdjąłeś wybierak z rewersu, bo bez tego nie wyjmiesz drugiej części półbiegu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

No to już wiem w czym problem :) Dzięki wielkie... Pierwszy raz do skrzyni się dostaje w takim ciągniku :D

A później po zdjęciu tego przyspieszacza ( nwm jeszcze co tam jest.. jak to wygląda) masz jakieś rady? Jak to powinno wszystko wyjść?  Jedną nakrętkę odkręcam i wszystko wychodzi... tak?

 

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RedPower    3

Instrukcji napraw nie mam .... jakoś trzeba będzie sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    20
Dasz radę jak skończysz to mi coś podpowiesz MF 5435 ma chyba podobne bebechy.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204
Ale żeby pokrywy nie odkręcić przynajmniej... Przecież tam dużo widać. Słabo to widzę. Cen synchronizatorów pewno też nie sprawdził.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Handlarze na częściach dwa razy zarobią najpierw kupi kolega i zrobi a później fachowiec żeby naprawić błędy po koledze wymieni to samo plus efekty spartlonej roboty, ale trzymam kciuki abyś oszczędził jak najwięcej

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204
Ciekawe czy robi AB czy jakieś inne... I czy potrafi wykminić dlaczego to padło czy tylko wymienia na drugie.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Dobre pytanie, które synhro. chce wymienić, bo jak od AB albo rewersu to pół biedy bo zrobi to od przodu ale jak od biegów głównych to łoł.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204
To prosta skrzynia więc żadne łoł. Wbrew pozorom wymiana AB to nie takie od przodu bo jak nie ustalisz wszystkich luzów to np. tuleja wetnie się w drugi bieg. Trzeba poprostu wiedzieć o co kaman to można powalczyć.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Tylko że mowa jest o wymianie synchro. a nie kasowaniu luzów a te wymieni od przodu więc nie wiem o co Ci biega. Gorzej z tymi od biegów bo tu trzeba się dobrać od tyłu i jest sporo więcej roboty i już nie tak prostej. Dlatego moje "łoł". 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

No i mnie załamaliście.... trzeba wymienić synchronizator 1/2 (biegów) oraz widełki właśnie 1/2 ale widełki to nie problem gdy jest rozjechany traktor (miska olejowa nie przeszkadza już raz próbowałem je wyjąć ale bez rozjechanego traktora ) Ceny sprawdziłem już.... wiem tanie nie są.  A co do wymiany synchronizatorów... od tyłu czyli trzeba całą skrzynię demontować ? :/

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    449
No pewno że trzeba bo wałki do tyłu wychodzą. Najlepiej to cała skrzynie wyciągnąć na stół albo się męczyć zleksza
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204
Ptaszyno - skrzyni czasem się nie reguluje potem? Luz na synchronizacji oraz luz łożyska... Ciężko to będzie zakładając zegar od przodu... Ale ja tam się nieznam.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Jestem na etapie podnoszenia kabiny. Mam pytanie odnośnie samego demontażu skrzyni. Czy konieczne jest odkręcenie dekielka na którym znajduje się pompa? (Aktualnie mam prawe koło odkręcone więc mam tam teraz lepszy dostęp)

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204
Odkręć przednie poduszki, podlewaruj kabinę i postaw na stopniach. Koło załóż spowrotem. Kabinę wystarczy odchylić. Przewody hydrauliczne wek. Uważaj na przewód sprzęgła. Pompy zdejmować nie trzeba.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Kabinę uniosłem teraz głowie się jak wyciągnąć to skrzynie :)

Mam pytanie odnośnie tarczki od półbiegów.. Jaka powinna być jej grubość ( u mnie jest 4 mm ) ?

I pierścienie synchronizatora od rewersu są zużyte ponieważ nie mają już szczeliny ... czy tu jest jakaś inna zasada? ( bez stożka ) Ponieważ rewers wchodzi bez zgrzytu i się dziwe czemu bo po pierścienie wyglądają na zużyte.

IMG_20180105_135030.jpg

IMG_20180105_111350.jpg

IMG_20180105_112010.jpg

IMG_20180105_112026.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    449

Zacznij rewers wrzucać w biegu to będą zgrzyty.. w przeciwnym razie co ma zgrzytać jak wałki stoją? A tarcza: masz instrukcje to szukaj bo na moje oko jak są na niej wyraźne rowki to jest dobra

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Tarcza jest jak najbardziej dobra. Rewers jak nie zgrzyta to bym go nie ruszał, może jeszcze pochodzić dłuższy czas, dojście do niego nie jest zbytnio kłopotliwe a koszty hamowników nie najniższe. Ty musisz ocenić czy wolisz wymienić na zapas, czy wrócisz do tego jak zacznie zgrzytać. Trochę sie źle do tego zabrałeś, bo najpierw trzeba było zdjąć pokrywę boczną i sprawdzić czy nie ma wyczuwalnych luzów na wałkach. Jak by nie było (wymiana tylko synchro) to nie trzeba wyjmować skrzyni (ja tak robiłem) jest to trochę kłopotliwe ale wg. mnie mniej roboty i szybciej.

Przy okazji możesz zamienić sobie tryby na półbiegu, bedziesz wtedy miał wersję 40 km/h

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    76

Obserwuję ;) Powodzenia i wrzucaj więcej fotek :) 

  • Like 1

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Dzięki :) Będę wrzucał może komuś się przydadzą w przyszłości.

 

ptaszyna coś dokładniej bo mnie zaciekawiłeś  tą wersją 40km/h :) Jakbyś zaznaczył na zdjęciu które tryby byłbym wdzięczny :D

A skrzynie trzeba wyjąć bo mam do wymienienia synchronizatory biegów (lepiej jak jest do niej dobry dostęp niż męczyć się pod kabiną cały czas)  .. synchro rewersu to przy okazji bym wymienił ale myślę że nie będę ich wymieniał .. nic nie zgrzyta i nie należą do najtańszych:(

Ogólnie się skrzynia blokowała (zostawał tylko manewr 1/2 przy czym nie można było jechać bo były dwa biegi na raz i trzeba było nieraz 5-10 min machać "wajchą" żeby wkońcu się odblokowała) więc postanowiłem zrobić ją porządnie ... luzy polikwidować, widełki ogarnąć (myślę że pójdą do regeneracji) bo ostatnimi czasy były spore problemy z tą skrzynią

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez damian2097
      Mam pytanie skierowane do użytkowników MF 8110. Nie dawno kupiłem takiego i zauważyłem dopiero teraz jak włączę na rewersie jazdę do przodu lub do tyłu a nie jest on na biegu to skrzynia zaczyna głośno chodzić i traktor sam zaczyna powoli jechać jakby go olej w skrzyni napędzał. Czy wiecie co może być przyczyną? Czy może ten typ tak ma bo w czasie jazdy skrzynia bardzo dobrze się sprawuję?
    • Przez LukaszSZCZ999
      Witam. Czy można zmieniać grupe biegów A i B w czasie jazdy? Pytam bo strasznie ciężko ciągnik ma ruszyć z przyczepą z biegu 1B. Ruszając z 1A jest ok tylko że grupa A jest zbyt wolna w transporcie i dlaczego pytam czy można ruszyć z 1A a następnie przełączyć na grupę B i dalej już normalnie biegami głównymi 1,2,3,4?? Boję się spróbować... Ciągnik to MF 3065. Proszę o odpowiedz.
      Pozdrawiam
    • Przez massey2620
      Witam wszystkich,
       
      Jestem szczęśliwym posiadaczem MF 2620 i chcę w najbliższym czasie wymienić olej w skrzyni biegów ( wspólny z hydrauliką ) – zauważyłem że obecny olej który jest się pieni podczas pracy a wiem że tak nie powinno być , jest to spowodowane pewnie przez dolanie oleju hydraulicznego przez mojego tatę, mam do was pytanie, jaki olej polecacie do tego ciągnika???
       
      Myślę nad AGRO STOU tylko nie wiem czy 10W30 czy 10W40????
      Lub AGROL UTTO
       
      Który waszym zdaniem jest lepszy do tego Masseya????
       
      a przy okazji zapytam mam u siebie końcówkę WOM na 1000obr (21 frezów) a potrzebuję na 540obr (6 frezów) może ktoś chce się zamienić lub ma taką do sprzedania nie drogo???
       
      MF mam od 3 lat więc jak ktoś ma jakieś pytania to mozna pisać na: skatebmw@op.pl
    • Przez MIRAS699
      Witam mam taki problem ze skrzynią w MF3080 a mianowicie w ciągniku był wymieniony SPEED SHIFT bo biegi wylatywały i przed naprawą ciągnik jechał 40km/h a po naprawie jedzie 25km/h.Jest to sprawdzone na GPS,naprawy dokonywał mechanik jak mu powiedziałem że jedzie wolniej ciągnik powiedział że on nie wie jaka jest przyczyna i musi tak zostać.Więc pytam was czy można coś z tym zrobić i jak może być przyczyna
       
       
      PS;za naprawę z częściami zapłaciłem 8tyś
×