Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    3
Napisano (edytowany)

Witam,

zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.

**************

LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

**************

IMG_20180103_153140.jpg

IMG_20180103_153146.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Coś Ty zrobił. Odkręciłeś o 3 śrubki za dużo. Dlatego zamiast wyjąć cały podzespół przyspieszacza (półbiegu) rozebrałeś go w ciągniku. Kolejna sprawa, odkręciłeś pokrywę boczną? i zdjąłeś wybierak z rewersu, bo bez tego nie wyjmiesz drugiej części półbiegu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

No to już wiem w czym problem :) Dzięki wielkie... Pierwszy raz do skrzyni się dostaje w takim ciągniku :D

A później po zdjęciu tego przyspieszacza ( nwm jeszcze co tam jest.. jak to wygląda) masz jakieś rady? Jak to powinno wszystko wyjść?  Jedną nakrętkę odkręcam i wszystko wychodzi... tak?

 

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommmek    60
Dasz radę jak skończysz to mi coś podpowiesz MF 5435 ma chyba podobne bebechy.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
Ale żeby pokrywy nie odkręcić przynajmniej... Przecież tam dużo widać. Słabo to widzę. Cen synchronizatorów pewno też nie sprawdził.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Handlarze na częściach dwa razy zarobią najpierw kupi kolega i zrobi a później fachowiec żeby naprawić błędy po koledze wymieni to samo plus efekty spartlonej roboty, ale trzymam kciuki abyś oszczędził jak najwięcej

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
Ciekawe czy robi AB czy jakieś inne... I czy potrafi wykminić dlaczego to padło czy tylko wymienia na drugie.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Dobre pytanie, które synhro. chce wymienić, bo jak od AB albo rewersu to pół biedy bo zrobi to od przodu ale jak od biegów głównych to łoł.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
To prosta skrzynia więc żadne łoł. Wbrew pozorom wymiana AB to nie takie od przodu bo jak nie ustalisz wszystkich luzów to np. tuleja wetnie się w drugi bieg. Trzeba poprostu wiedzieć o co kaman to można powalczyć.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Tylko że mowa jest o wymianie synchro. a nie kasowaniu luzów a te wymieni od przodu więc nie wiem o co Ci biega. Gorzej z tymi od biegów bo tu trzeba się dobrać od tyłu i jest sporo więcej roboty i już nie tak prostej. Dlatego moje "łoł". 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

No i mnie załamaliście.... trzeba wymienić synchronizator 1/2 (biegów) oraz widełki właśnie 1/2 ale widełki to nie problem gdy jest rozjechany traktor (miska olejowa nie przeszkadza już raz próbowałem je wyjąć ale bez rozjechanego traktora ) Ceny sprawdziłem już.... wiem tanie nie są.  A co do wymiany synchronizatorów... od tyłu czyli trzeba całą skrzynię demontować ? :/

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552
No pewno że trzeba bo wałki do tyłu wychodzą. Najlepiej to cała skrzynie wyciągnąć na stół albo się męczyć zleksza
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
Ptaszyno - skrzyni czasem się nie reguluje potem? Luz na synchronizacji oraz luz łożyska... Ciężko to będzie zakładając zegar od przodu... Ale ja tam się nieznam.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Jestem na etapie podnoszenia kabiny. Mam pytanie odnośnie samego demontażu skrzyni. Czy konieczne jest odkręcenie dekielka na którym znajduje się pompa? (Aktualnie mam prawe koło odkręcone więc mam tam teraz lepszy dostęp)

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308
Odkręć przednie poduszki, podlewaruj kabinę i postaw na stopniach. Koło załóż spowrotem. Kabinę wystarczy odchylić. Przewody hydrauliczne wek. Uważaj na przewód sprzęgła. Pompy zdejmować nie trzeba.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Kabinę uniosłem teraz głowie się jak wyciągnąć to skrzynie :)

Mam pytanie odnośnie tarczki od półbiegów.. Jaka powinna być jej grubość ( u mnie jest 4 mm ) ?

I pierścienie synchronizatora od rewersu są zużyte ponieważ nie mają już szczeliny ... czy tu jest jakaś inna zasada? ( bez stożka ) Ponieważ rewers wchodzi bez zgrzytu i się dziwe czemu bo po pierścienie wyglądają na zużyte.

IMG_20180105_135030.jpg

IMG_20180105_111350.jpg

IMG_20180105_112010.jpg

IMG_20180105_112026.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Zacznij rewers wrzucać w biegu to będą zgrzyty.. w przeciwnym razie co ma zgrzytać jak wałki stoją? A tarcza: masz instrukcje to szukaj bo na moje oko jak są na niej wyraźne rowki to jest dobra

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Tarcza jest jak najbardziej dobra. Rewers jak nie zgrzyta to bym go nie ruszał, może jeszcze pochodzić dłuższy czas, dojście do niego nie jest zbytnio kłopotliwe a koszty hamowników nie najniższe. Ty musisz ocenić czy wolisz wymienić na zapas, czy wrócisz do tego jak zacznie zgrzytać. Trochę sie źle do tego zabrałeś, bo najpierw trzeba było zdjąć pokrywę boczną i sprawdzić czy nie ma wyczuwalnych luzów na wałkach. Jak by nie było (wymiana tylko synchro) to nie trzeba wyjmować skrzyni (ja tak robiłem) jest to trochę kłopotliwe ale wg. mnie mniej roboty i szybciej.

Przy okazji możesz zamienić sobie tryby na półbiegu, bedziesz wtedy miał wersję 40 km/h

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Obserwuję ;) Powodzenia i wrzucaj więcej fotek :) 

  • Like 1

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Dzięki :) Będę wrzucał może komuś się przydadzą w przyszłości.

 

ptaszyna coś dokładniej bo mnie zaciekawiłeś  tą wersją 40km/h :) Jakbyś zaznaczył na zdjęciu które tryby byłbym wdzięczny :D

A skrzynie trzeba wyjąć bo mam do wymienienia synchronizatory biegów (lepiej jak jest do niej dobry dostęp niż męczyć się pod kabiną cały czas)  .. synchro rewersu to przy okazji bym wymienił ale myślę że nie będę ich wymieniał .. nic nie zgrzyta i nie należą do najtańszych:(

Ogólnie się skrzynia blokowała (zostawał tylko manewr 1/2 przy czym nie można było jechać bo były dwa biegi na raz i trzeba było nieraz 5-10 min machać "wajchą" żeby wkońcu się odblokowała) więc postanowiłem zrobić ją porządnie ... luzy polikwidować, widełki ogarnąć (myślę że pójdą do regeneracji) bo ostatnimi czasy były spore problemy z tą skrzynią

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?

    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez zaxson
      Witam posiadam ładowarkę teleskopową manitou mlt 735 120 turbo lsu z 2008 roku , jest ona na szesciobiegowej skrzyni biegów powershift , zaniepokoiły mnie dźwięki sktukania z mechanizmu różnicowego (dyferencjału) przy jezdzie przód tył- da sie coś z tym zrobić? Żeby bardziej koła zębate doszły w atak (wydaje mi sie ze te stuki wlasnie są z tąd) 😕 A najbardziej przeraził  mnie fakt grzejących sie w tych miejscach osi po przejechaniu 15 km one były dość ciepłe... niewiem czy to normalny objaw , proszę was o pomoc i pozdrawiam.!!🤝
    • Przez KamilWitka
      Witam.Jestem posiadaczem case 4210 1994 rok.Mam problem z odpalaniem wtryski wymienione ,pompa po regeneracji, rozrusznik tez po regeneracji, nowy akumulator ,rozrzad ustawiony prawidlowo .Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem ??Niewiem jak temu zaradzic.Pomozcie !!!
    • Przez siema1348
      Witam mam problem z biegami polowo drogowymi wogulę mi się nieprzełanczają,  bezpieczniki sprawdzałem skrzynia napewno nie ponieważ wogulę mi  się niepojawia komunikat ani nic tego typu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.