Polecane posty

RedPower    3

lukbold ja się za to zabiorę dopiero w piątek/sobotę bo aktualnie nie mam czasu ... dzisiaj może z godzinkę przy nim zrobiłem i tyle.

Hymm faktycznie nie ma kamienia :) A odziwo z zakresami nie było problemów

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1447
To że stawał to mogła być wina właśnie tego braku kamienia. Jak wajhowałeś biegami to w trakcie ruchu trybów albo wciągnęło pierścień ab na miejsce albo zgrzytało. Ten z zakresu B widać ma podjechaną koeonkę. Jak zrobisz wyreguluj dobrze siłownik w pokrywie. Kamienie albo ich części są pewnie w obudowie sprzęgła przedniego napędu. Albo gdzieś w skrzyni. Ogólnie warto tam zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3


Witam mam już skrzynię wyjętą. Kamienia na widełkach AB nie było bo pękł. Widełki od 1/2 mam już nieźle zjechane. Mam problem z wyjęciem wałka ... myślę że trzyma go łożysko ( zaznaczone na zdjęciu ... czwarte zdjęcie od końca) . Pytanie jak go ruszyć. Przez drewno puknąłem parę razy w wałek ani drgnie. między trybem a łożyskiem są takie rowki .. próbowałem wbić śrubokręt też nic nie idzie. jakieś sugestie?

Link do zdjęć

https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    1025

chłopie to są 2 !!! wałki. Wpierw trzeba zdjąć segier miedzy piastą synchro zółw-zając a trybem zająca (bywa ciężko) i wtedy wszystko wyjdzie... a swoją drogą.. ciekawe co już uszkodziłeś swoją radosną twórczością

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1447
Trochę zmielonych blaszek ma więc sądzę, że będzie problem ze składaniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom5    8

kolego jednak da się rozebrać skrzynie bez jej wyciągania 

26804124_848641105317187_919753400_n.jpg?oh=9aedd52730ad9b346f9b24c35cc3a27c&oe=5A5E5E8F

Edytowano przez ziom5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1025

a kto powiedział że się nie da? jak jesteś gibki, zwinny i cierpliwy i masz pomocnika to możesz się bawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Dobra rozebrałem. W ciekawym miejscu jest to zabezpieczenie (dobrze że w miarę łatwo wyszło). Zdjęcia wstawię później :)  Mam pytanie co do łożysk czy warto je wymieniać i które z nich są bardziej narażone?

....

Zrobiłem już wersję 40 km/h swoją drogą nawet ciekawie jest to wymyślone :) W środę części pewnie będę miał i trzeba będzie powoli składać.

Dodałem parę zdjęć "z półbiegów".

ZDJĘCIA: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

Edytowano przez RedPower
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1447
Hamulec jeszcze do szlifu.. Łożyska mają jakiś problem na rolkach? Zmielony koszyk? Zjechane bieżnie? Wyregulujesz wałek i szerokości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

Nie wspomniałem o tym że przy składaniu półbiegu należy równo kropkami  ustawić satelitki ale wyszło Ci samo z siebie.

Sprawdz, czy hamowniki od reduktora żółw/zając nie pasują do biegów głównych (powinny pasować) możesz je zamienić, będzie miej wydatków, bo synchro na reduktorze jest zbędne i śmiało można tam włożyć zużyte hamowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Już ktoś zamienił je i na żółw/zając są już na wykończeniu :(

Co do półbiegów .... wiem jakoś złożyłem :) Dopatrzyłem się tych kropek :)

"Hamulec jeszcze do szlifu"  Jaki hamulec?????

Myślę że łożyska będą jeszcze chodzić ... nie są jakieś strasznie zjechane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

Plecy hamowników można delikatnie przeszlifować przez co się przedłuży ich żywotność i o to pewnie chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1025

@ptaszyna nie wkurwww go tym szlifowaniem jak już części w drodze :P poza tym zrób zdjęcia hamowników założonych na odpowiednie tryba bo to co widać na trybie 4- zając to wygląda jak nówka

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Jeden pierścień był tylko zużyty ( dwa pierścienie były w średnim stanie ale je zostawię na zająca żółwia gdzie były) dodatkowo do wymiany widełki 1/2 i parę drobiazgów. Gorzej jest z - nwm jak to nazwać - bieżnia .... stożek na który wchodzi pierścień synchronizatora na 1 / 2.  Jest ten stożek wydarty  ( po obu stronach koła zębatego - 2 bieżnie.. stożki ). 

Jak myślicie udałoby się to zregenerować?  Z dostępnością akurat tej części jest mały problem.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

Jak piszesz o stożku z 7 zdjęcia od końca to faktycznie jest problem. Na tak poszarpany to szkoda zakładać nowy pierścień bo go wydrze w mig.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Moim zdaniem ten na 7 zdjęciu to jest w dobrym stanie gorsze są od 1 i 2 (biegi) bo tam są nieźle zdarte .. później wstawię zdjęcia tych stożków.

..............

Niestety nie ma szans na poprawienie tych stożków... trzeba nowe.

Znalazłem ... tylko w jednym sklepie znalazłem je (były dostępne) bieżnie synchronizatorów czy jak to się tam zwie ;)

Jeśli ktoś będzie chciał link do sklepu pisać na pw - nie chcę robić tutaj reklamy.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1447
Jak masz wydziargane stożki to wiesz już pewnie dlaczego widły wywalone. Krzysztof - może synchronizacja a może pęknięte widły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    68

Nie wiem do końca bo jest taki do kupienia i że czasem 3 ciężko wbić.Obserwuje ten temat i te  stożki tak wytarte to chyba oleju brakowało.Można spróbować drobnym papierem wodnym je spolerować.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Dziś skończyłem naprawę zjechałem traktorem wszystko działa idealnie lecz jest poważny problem .... na zakresie a wszystko działa lecz jak przełączam na b zgrzyt ( nie przy przełączaniu tylko jest na b i chcę jechać do przodu albo do tyłu ). Mam nadzieję że nie trzeba będzie rozpoławiać traktora.

Załączam filmik: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

Trzeba wyregulować siłownik od przerzucania A/B. Ewidentnie nie dopina Ci zakresu B.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

A wiesz gdzie jest?  Od czoła powinien mieć taką dużą nakrętkę, ale u Ciebie trochę to inaczej wygląda. Najlepiej jak byś zrobił lepsze zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez Daniells80
      Witam. Znajomy zakupił ładowarkę manitou 741 lsu 120 PowerShift. I problem jest w tym że jak jest zimna to wszystkie biegi są a jak się zagrzeje to nie ma biegu do przodu 3 i 4 a do tyłu 2,4,5. Czyli zostają biegi do przodu 1,2,5 do tyłu 1,3 i na tych biegach siłę ma można pracować ale dlaczego znikają tamte mial ktoś może taki przypadek
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj