gipek69

Skrzynia 24/12 w ciągnikach Belarus-Opinie użytkowników

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gipek69    0

Witam wszystkich

Szukam osób które posiadają ciągnik BELARUS ze skrzynią 24/12. Zależy mi na opisie przełożeń. Dostępności u dealerów. I opinie z użytkownia. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Witam! Czy kolega Gipek69 jest już posiadaczem Belarusa 1523.3 ze skrzynią 24/12?

Edytowano przez Resicol
Błąd w opisie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

I jak się sprawują? Generalnie chodzi mi o to, jak wchodzą biegi, czy zgrzytają, czy można zmieniać pod obciążeniem bez użycia sprzęgła? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

biegi główne nie zgrzutają jest dosyć dobrze zestopniowana skrzynia. Zmieniając zakresy ciągnik musi stać w miejscu inaczej chyba jest nie możliwe zmienianie zakresu po prostu nie wejdzie ten zakres i ze sprzęgłem wszystko trzeba zmieniać. Ale jeśli już miał byś kupować belarusa to z tą skrzynią bo ta 16/4 ma mało przełożeń za szybką jedynkę do ruszenia z ciężarem a ruszenie na wolniejszym zakresie i przebiecie na szybszy też raczej jest nie możliwe. Teraz niby ma jakiejś skrzynię belarus z biegami pod obciążeniem ale to jest nowość u nich i ja bym nie ryzykował zakupu ciągnika na takiej skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tlewandowski    72

ta z biegami zmienianymi pod obciążeniem to już dawno jest produkowana 16/8 z czterema biegami zmienianymi pod obciążeniem ale jest praktycznie nie do kupienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

Takie coś niby też jest ale jak na targach Kielce się pytałem dilerów O te skrzynię to nie wiedzieli że coś takiego w ogóle jest w belarusie https://youtu.be/SKzt4yvd05c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Master21. Tą klimatyzację miałeś założoną fabrycznie, czy zakładała Ci firma na miejscu u Ciebie. Dobrze chłodzi w kabinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

fabrycznie zakładana była co do chłodzenia to nie chłodzi za dobrze ale da się wytrzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Rozmawiałem z Firmą Grand Agro, to powiedzieli mi, że fabrycznie zakładana jest sprężarka 5 tłokowa, a Oni zakładają 7 tłokową, i że wtedy jest dobrze. A, u którego dealera brałeś Belarusa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Master21 długo masz już Belarusa? Na ilu ha u Ciebie pracuje? Były z nim jakieś poważne awarie, czy tylko kontrola filtra powietrza, paliwa, olejów, płynów chłodzących i w pole?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

trzy lata go mam pracuje na 60ha + usługi z awari to urwany pasek od alternatora pompka od sprzęgła wymieniana była węże od paliwa i pompa hydrauliczna zaraz po zakupie ją wymieniali bo kapał olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

No za te pieniądze jest wart nic nowego w tej mocy i tych pieniądzach nie kupisz co najmniej drugie tyle trzeba wyłożyć na zachodni ciągnik bo zetor za wysoko się ceni za to co oferuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

Kolega tlewandowski ma u siebie te dwa modele belarusa w jednym ma już coś koło 3000 mtg i praktycznie bez awari A pracują bodajże na 600 ha to mają co robić. I w spalaniu są oszczędne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Master21, a ile utargowałeś upustu w tej firmie, kupując Belarusa? Mnie ze skrzynią 24/12 wyceniono na 232 tys. brutto bez rabatu i bez klimy. Klima dodatkowo 5000 tys. brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

w tej firmie grand agro tyle ci wycenili? Ja zapłaciłem 212 tys brutto z kilmą tą skrzynią i przednim tuzem i wałkiem z zuidberg to sporo ci go wcenili chyba że tyle poszły do góry ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Resicol    0

Master21, czyli Twój Belarus jest już na Common Rail-u. Z tego, co wiem to one są dużo tańsze, ale żeby kurcze, aż tyle i w dodatku z przednim tuz-em i wom, to faktycznie tanio Ci sprzedali. Średnio te ciągnki drożeją do 5 tys. rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    11

zadzwoń do nich i napisz do tlewandowskiego on jeszcze taniej kupił. Ciekawe dlaczego na Commons railu są tańsze przecież to jest droższy układ od zwykłego. Na jakiś projekt unijny go kupujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj