Shogun

Members
  • Ilość treści

    272
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

48 Excellent

4 obserwujących

O Shogun

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 05.05.1988

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2304 wyświetleń profilu
  1. Shogun

    Bizon Super Z056

    Wedle przepisów nie ma czegoś takiego jak naczepa. Co do przerobienia przyczepy na rolniczą to słyszałem ze musi być przerobiony układ hamulcowy na jednoobwodowy i założone koła balonowe rolnicze. Ale generalnie wszystko zależy od diagnosty, jak podbije to tak jest, przynajmniej do czasu gdy coś się wydarzy, wtedy fundusz gwarancyjny może szukać dziury w całym.
  2. Shogun

    Bizon Super Z056

    Niby fajne rozwiązanie, bo z wózkami dolly jak na razie nie wiadomo do końca czy muszą być rejestrowane czy nie, a tu obchodzisz wózek, do tego zestaw się skraca i jest łatwiejszy w manewrowaniu. Tylko to siodło jest sporo za osią, generuje to bardzo nie korzystny rozkład masy. W dodatku to jest łódka, firanka była by do samej kabiny. Trzeba by albo zmodernizować kabinę lub wydłużyć ramę i oś cofnąć minimum pod siodło by to miało sens. BTW ten ciągnik można kupić w cenie zarejestrowanego wózka dolly.
  3. Shogun

    New Holland TD 5.85

    Przyznam że faktycznie, większość zwykłych posiadaczy samochodów nie ogarnia co za magia odbywa się pod maską samochodu, najczęściej dopóki auto jedzie to na h... drążyć temat. Pół biedy jak mają zaufanego kumatego mechanika który myśli za nich. Ale rolnicy powinni być troszkę bardziej świadomymi użytkownikami sprzętu. Ponieważ średniej jakości ciągnik przeważnie jest wart 10x tyle co średniej jakości samochód. Dodatkowo coraz nowsza technika wymaga coraz delikatniejszego traktowania i większej uwagi. A rolnicy ciągle nie pilnują nawet tak podstawowych czynności jak wymiana oleju, najczęściej robią to jak się przypomni. A ilu rolników robi zawsze OC przed uruchomieniem ciągnika? Jak tylko zapali to znaczy że wszystko ok i można pracować.
  4. Shogun

    New Holland TD 5.85

    W poście wyżej tłumaczyłem czym to jest spowodowane. Po pierwsze olej long ljfe to 90% marketingu 10% realnego dłuższego "żywota", po drugie choć byś nie wiem jak czarował, filtr oleju masz taki sam a próbujesz użytkować dwa razy dłużej, rozumiem przedłużyć o 1/4 ale nie dwukrotnie. Filtr się zapycha po 20tys i 10 tys jeździsz na oleju niefiltrowanym który idzie bocznikiem przez zawór bezpieczeństwa. Lepiej lać tańszy olej i zmieniać co 10-15 tys niż kupować drogie "lepsze" oleje, nierzadko podrabiane i jeździć aż silnik padnie. Czy te ok. 150zł na olej z filtrem do przeciętnego samochodu to na prawdę taki straszny wydatek?
  5. Shogun

    New Holland TD 5.85

    150 to trochę przesada, ale silnik ci się odwdzięczy. Btw. 150 godzin pracy ciągnika odpowiada ok 10tys km. przejechanych autem w cyklu mieszanym.
  6. Shogun

    Mtz Belarus 1523.3

    Będę na targach to aż sprawdzę, ale jak jest 5cm różnicy to góra, te pługi są prawie identyczne.
  7. Shogun

    Mtz Belarus 1523.3

    Ty widziałeś Kvernelanda na resorze czy tak piszesz bo coś ci się wydaje? Ten pług to jest praktycznie kopia Kvernelanda 1:1, różnice są może w centymetrach. Poza tym duży pług z odkładnią 50cm musi mieć duży rozstaw korpusów by się nie zapychał, ten pług jest długi sam z siebie i różnica kilku centymetrów nie ma znaczenia.
  8. Shogun

    New Holland TD 5.85

    A w 2000 roku serwisanci mówili ze najlepsze ciągniki były przed 1990r. W 2030r będą mówili ze najlepsze były w 2020r itd... Dla serwisantów najlepsze są te które już dobrze znają i jest do nich dużo części.
  9. Shogun

    New Holland TD 5.85

    A później będzie zdziwiony ze "dziadowski" zetor się sypnął. Czytam komentarze jaki olej lepszy, fuchs, oryginał itd... Najlepszy olej to taki który wymienisz odpowiednio do użytkowania ciągnika. Jak będziesz przeciągał wymiany to choć by nie wiem jaki olej zalewać silnik itak klęknie. Wbrew pozorom, oleje się nie różnią w bardzo znaczący dla silnika czy skrzyni sposób. Bo producentów baz olejowych jest kilku, a na ich podstawie są robione różne marki, różnią się dodatkami, które wbrew pozorom mają większe działanie na marketing i cenę niż silnik.
  10. Shogun

    New Holland TD 5.85

    "Tiry" niektóre mają interwały faktycznie co 100kkm, tylko ile oleju tam wchodzi i kto tyle jeździ? Jak chcesz cię cieszyć długo ciągnikiem to bez względu na to co pisze producent i jaki typ oleju jest stosowany zmieniaj go co 250-300 godzin/motogodzin. Po pierwsze olej nie kosztuje dużo w stosunku do remontu, po drugie interwały wymiany nie wydłużyły się tak ze względu na jakość olei a ekologię. Po prostu na naszym kontynencie kochana EU wprowadziła pewne normy zużycia płynów eksploatacyjnych podczas żywotności pojazdu, producenci dostosowali się do nich w dwa sposoby, zmniejszając ilość oleju w silniku, skrzyni biegów, płynu chłodniczego oraz wydłużając interwały ich wymiany. Dla przykładu podam, że to samo auto w EU nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów przez cały okres żywotności a w USA, Kanadzie czy Japonii już w instrukcji widnieje zapis co ile należy olej w skrzyni wymienić. W ciągnikach jest ten problem że olejów jest dużo, a wymiana jest konieczna, stąd przedłużenie interwałów wymiany dwukrotnie, producent zdaje sobie sprawę z tego że stosując się do instrukcji zniszczysz sobie ciągnik, ale ma to w d... ponieważ w 90% przypadków będzie to już po gwarancji, unika w ten sposób problemów z homologacją i ekologią, wyższymi opłatami itd. Do tych co tak psioczą na NH, im więcej ciągników danej marki tym więcej uszkodzonych egzemplarzy, procentowo pod tym względem NH nie wypada gorzej niż konkurencja a należy pamiętać że przez lata był liderem sprzedaży nowych ciągników. Obecnie te sprzedane wówczas ciągniki mają kilka/kilkanaście lat co zaczyna dawać o sobie znać. Ja NH nie posiadam, ale jak już kilkukrotnie wspominałem w okolicy gospodarz ma NH t6010 którym od nowości zrobił w ok. 7 lat 16tys mtg. praktycznie bezawaryjnie, tyle miał jakieś dwa lata temu jak siał mi QQ. Ciągnik pracował głównie na usługach, w turze i transporcie.
  11. No tu jest problem właśnie że 12,4 ma szerokość odpowiadającą oponie 320, ale średnicę ma zbliżoną do opony 360/70 r24. Opona 14.2 ma dobrą szerokość ale za to większy balon, średnicę. Opony 360/70 to są nisko profilowe, montowane w Belarusach na moście nowego typu. A najważniejsze, rozwaloną to ja tez już mam. 😅 Nie spieszy się, aby do wiosny coś znaleźć, jak nie znajdę nic w sensownych pieniądzach to trzeba będzie kupić nowe. Bo za starą, do połowy zużytą oponę płacić 600-700zł to ja dziękuję, nowe ruskie ok. 1000zł/szt
  12. Niestety 14.9 ma inne wymiary, wyższy balon i mi się nie zagra z drugą, obecnie mam taką tylko łysą założoną a itak jest sporo wyższa.
  13. W tamtym roku tak jak pisałem, 14zł za SM, mieszańców ani jałówek nie chcieli. W tym roku nie wiem bo na razie nic nie zamierzam sprzedawać.
  14. Shogun

    Wymiana sprzęgła

    Jakie to łożysko pasuje, dasz linka? Bo szykuje się rozpoławianie i jak co to bym od razu wymienił na lepsze.
  15. Shogun

    Belarus 742.7 Agritechnica

    Modele 952 też mają rewers i to bardzo fajnie bo pod lewą ręką, do dżojstika ładowacza bardzo fajnie to pasuje. Tylko że nie potrzebnie dołożyli osobną wajchę od reduktora polowe-szosowe, choć niektórym może to się przydać. No i żółw-zając poszedł na lewą stronę konsoli, błąd jak zestopniowanie 4 biegu zostało jak dawniej, beznadziejnie będzie przełączać jednocześnie na żółwia i wbijać 4 z obciążeniem. Ogólnie trochę poprawili ale też i popsuli.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj