Shogun

Members
  • Ilość treści

    274
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

49 Excellent

4 obserwujących

O Shogun

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 05/05/1988

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2446 wyświetleń profilu
  1. Dzięki za info, pottingera nawet nie oglądałem, wziąłem tego Kuhna. Kuhn GA 300 ma ok. 2.65m szerokości.
  2. Absolutnie nie warto, weź polską, ta ani 200W pewno nie ma i pochodzi może z rok. Tu masz porządną i mocną: https://allegro.pl/oferta/lutownica-transformatorowa-polska-zdz-lt125-125w-7278168616?reco_id=483b6a88-8000-11ea-8ded-b02628cf8f80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
  3. Najważniejsze pytanie skąd jesteś? Bo z południowej małopolski to mam wszędzie daleko. 😉 A jak odległość była by akceptowalna to jeszcze jakieś zdjęcie i cenę możesz na PW podesłać. Zgrabiarka w cenie 2-3 tys to nie jest maszyna po którą warto jechać pół Polski, no chyba że cena atrakcyjna i stan dobry, lakierem się nie pracuje, ważne czy przekładnia nie uszkodzona od tego łożyska.
  4. Chodzi o średnicę "karuzeli" bo one mają ok. 3m robocze razem z nagrabionym wałkiem, którego szerokość regulujesz kurtyną. Nie wiem dokładnie bo do tych modeli pottingera nie znalazłem nigdzie katalogu ani danych, dlatego pytam jaka średnica, z tego co doszukałem wychodzi raczej że szerokość robocza to max 3,2m a szerokość "karuzeli będzie gdzieś ok 2,7m, czyli wychodzi podobnie jak kuhn z linku. Ale dopóki nie pojeżdżę i nie sprawdzę to tylko przypuszczenia. Pewno w piątek lub sobotę się wybiorę pooglądać. Tak, to oś obrotu za kołem z takim "wachaczem" w kształcie poziomej litery L. Co możesz powiedzieć na temat tej marki? Bo jest ich też kilka, jest też stoll, ale wydaje mi się ze o części może być trudniej i drożej. A do tych kuhnów, pottingerów i Detz fahrów to części na OLX od groma, a i nowe łatwo kupić.
  5. Zmierzył byś szerokość wirnika w swojej? A z przetrząsarki DF ogólnie zadowolony jesteś? Jak z awaryjnością i częściami?
  6. Ryć kołami nie będzie bo jak wieża sztywna to ma obrotowe koła jak w wózku na zakupy w markecie. Tylko wystarczy bruzda lub dołek i już krzywo zgrabione. Znowu na dużych stokach sztywnej nie ściąga, choć skrętna pewno też w miarę równo idzie. Miałeś kuhna? Bo te modele ze sztywną wierzą i skręcaną to różnią się praktycznie tylko wierzą i mocowaniem kół. Pottingery chyba wszystkie na sztywno robią z tego co się orientuję, ale one mają funkcję grabienia "tyłem" na przednim TUZie, na skrętnej wierzy by to nie zdało egzaminu. Pewno na skrzynki z owocami. Tylko po co wywrot? A może to nie wywrot tylko poziomowanie? 🤔
  7. Znajomy radził mi ze skrętną, twierdził że równiejszy wałek wychodzi, można grabić ładnie po łukach. Tylko u niego jest płasko praktycznie, ja na górach i ciekawi mnie czy nie będzie ściągać znowu. Kuhn nie taki zabytek, ten model jest ciągle produkowany z tego co się orientuję, średnica "wirnika" 2,65m. A twój pottinger jaką ma średnicę? W pottingerze martwi mnie cena części, narobili tych modeli że ciężko się połapać, bo co do jakości to wątpliwości nie mam, tak samo jak i kuhn. Deutza znalazłem nawet za 2200zł, tylko jak z częściami, nie ukrywam że budżet mnie ogranicza, masę wydatków, remonty w oborze, a na zarobek z gospodarstwa się zbytnio nie zapowiada w najbliższym czasie. Szukam w promieniu 100km a każda jest praktycznie w inną stronę świata, nie chce mi się, ani nawet czasu zbytnio nie mam na całodniowe pielgrzymki, choć itak pewno skończy się na tym że obejrzę wszystkie.
  8. Załozyłem nowy temat z pytaniem odnośnie zgrabiarek, ale widzę że mały tam ruch i zainteresowanie, więc zapytam tu, dużo większy zasięg. Prosił bym o opinię na temat wyboru zgrabiarki karuzelowej ok. 3m w cenie do ok 3tys. Modele które mnie zainteresowały i znajdują się w sensownej odległości: - Kuhn ga300 (mój faworyt) - Deutz fahr KS 85 DN - claas ws 310 (nie z internetu) - Pottinger 322 (droższa i ze sztywną wieżą) Wolał bym nieco większą, ale w moim regionie mały wybór a ceny bardzo często kosmiczne.
  9. Witam. Jestem na kupnie zgrabiarki karuzelowej o szerokości roboczej ok. 3m. w cenie do ok. 3tys. zależy mi na obrotowej wieżyczce. Modele które mnie zainteresowały i znajdują się w sensownej odległości: - Kuhn ga300 (mój faworyt) - Deutz fahr KS 85 DN - claas ws 310 (nie z internetu) - Pottinger 322 (droższa i ze sztywną wieżą) Proszę o opinie o powyższych modelach, jak z trwałością, częściami i ogólnie użytkowaniem, mile widziane również propozycje innych modeli choć w moim regionie jest dość mały wybór, jest kilka Felli ale jakoś mnie nie przekonują, dość drogie i chyba są najdroższe w serwisie. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  10. Shogun

    Belarus 742.7 Agritechnica

    Co ty opowiadasz?! MTZ-y 80/82/820 zawsze się świetnie nadawały do transportu, były szybkie i ekonomiczne, niestety od dobrych 10-15 lat są przestarzałe. Co prawda czasy się nieco zmieniły i ciągniki 80-90KM to już nie są średnie/duże tylko raczej mniejsze pomocnicze. Ale nie zawsze transportuje się jakieś bardzo ciężkie ładunki. Porównując 1025 do 952 to w twoim fajnie jest skonstruowana skrzynia pod tura bo masz grupę wstecznych na przeciwko grupy polowych, czyli taki jak by rewers, do transportu jest dość dobry bo ma skrzynię 35km/h tylko ta nieszczęsna jedynka szosowa. A najważniejsze że nowych modelach, gdzieś od 2018 lub 2019r. zestopniowanie skrzyni zostało poprawione teraz ten ciągnik bardzo nadaje się do transportu, nie wszyscy mają 10 ciągników, każdy do czego innego. W moim 952, do tura trochę nie wygodna skrzynia bez rewersu, do transportu może też nie bardzo, bo tylko 30km/h ale nie wszędzie da się jechać szybciej, tylko ten przeskok prędkości pomiędzy 3 a 4 jest beznadziejny, mieszkam w górach i jak jadę nawet z prasą zwijającą to z reguły ciężko jest się bujnąć żeby wrzucić 4 bez redukcji, bardzo często używam redukcji na żółwia, bez tego synchronizator już dawno by był do wymiany. Różnica prędkości pomiędzy biegami od połowy dwójki do całej trójki jest tak minimalna że śmiało mogli trójkę zrobić szybszą, myślę że tak właśnie zrobili, bo wykres prędkości na szybie w ciągniku z filmu wygląda na pełne pokrycie prędkości. W 1025 jest bardzo dobra i trwała skrzynia, obliczona na sporo większe moce, obecnie jak pisałem wyżej prędkość jedynki szosowej została obniżona i zdaje się reszta też dostosowana. Biegi dość ciężko wchodzą na postoju bo to taki typ synchronizatorów, znajomy w lamborghini tez narzeka że ciężko wchodzą i raz ułamał lewarek. Co do nie odbijającego sprzęgła... wyregulować wg. instrukcji problem zniknie.
  11. Shogun

    Bizon Super Z056

    Wedle przepisów nie ma czegoś takiego jak naczepa. Co do przerobienia przyczepy na rolniczą to słyszałem ze musi być przerobiony układ hamulcowy na jednoobwodowy i założone koła balonowe rolnicze. Ale generalnie wszystko zależy od diagnosty, jak podbije to tak jest, przynajmniej do czasu gdy coś się wydarzy, wtedy fundusz gwarancyjny może szukać dziury w całym.
  12. Shogun

    Bizon Super Z056

    Niby fajne rozwiązanie, bo z wózkami dolly jak na razie nie wiadomo do końca czy muszą być rejestrowane czy nie, a tu obchodzisz wózek, do tego zestaw się skraca i jest łatwiejszy w manewrowaniu. Tylko to siodło jest sporo za osią, generuje to bardzo nie korzystny rozkład masy. W dodatku to jest łódka, firanka była by do samej kabiny. Trzeba by albo zmodernizować kabinę lub wydłużyć ramę i oś cofnąć minimum pod siodło by to miało sens. BTW ten ciągnik można kupić w cenie zarejestrowanego wózka dolly.
  13. Przyznam że faktycznie, większość zwykłych posiadaczy samochodów nie ogarnia co za magia odbywa się pod maską samochodu, najczęściej dopóki auto jedzie to na h... drążyć temat. Pół biedy jak mają zaufanego kumatego mechanika który myśli za nich. Ale rolnicy powinni być troszkę bardziej świadomymi użytkownikami sprzętu. Ponieważ średniej jakości ciągnik przeważnie jest wart 10x tyle co średniej jakości samochód. Dodatkowo coraz nowsza technika wymaga coraz delikatniejszego traktowania i większej uwagi. A rolnicy ciągle nie pilnują nawet tak podstawowych czynności jak wymiana oleju, najczęściej robią to jak się przypomni. A ilu rolników robi zawsze OC przed uruchomieniem ciągnika? Jak tylko zapali to znaczy że wszystko ok i można pracować.
  14. W poście wyżej tłumaczyłem czym to jest spowodowane. Po pierwsze olej long ljfe to 90% marketingu 10% realnego dłuższego "żywota", po drugie choć byś nie wiem jak czarował, filtr oleju masz taki sam a próbujesz użytkować dwa razy dłużej, rozumiem przedłużyć o 1/4 ale nie dwukrotnie. Filtr się zapycha po 20tys i 10 tys jeździsz na oleju niefiltrowanym który idzie bocznikiem przez zawór bezpieczeństwa. Lepiej lać tańszy olej i zmieniać co 10-15 tys niż kupować drogie "lepsze" oleje, nierzadko podrabiane i jeździć aż silnik padnie. Czy te ok. 150zł na olej z filtrem do przeciętnego samochodu to na prawdę taki straszny wydatek?
  15. 150 to trochę przesada, ale silnik ci się odwdzięczy. Btw. 150 godzin pracy ciągnika odpowiada ok 10tys km. przejechanych autem w cyklu mieszanym.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj