Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

astrahxenon    137

Tak to wiem ale to papierologi i kosztów. A pytanie bo wk wydaje próbne tablice i wysyła mnie na badanie i określenie danych i nie da na tym określeniu określić jej jako rolniczej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

Jeśli ta przyczepa ma numer ramy mogliście to wpisać w fakturę, sądzę że ułatwiło by to sprawy. Najlepiej weź papierki i podjechac na okregową stacje i zapytać ogarniętego diagnosty. Według mnie problemów nie powinno być.

Jak numer ramy posiada


Diagnosta ustala przeznaczenie nie wk w moim przypadku D47 że specjalnej zmieniał na rolnicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Numery są wszystko się zgadza tylko d 633 są rejestrowane jako ciężarowe a pasowałoby żeby była jako rolnicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    732

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Yhm czyli i tak muszę zrobić najpierw na ciężarowa to już tak pewnie zostanie na rok póki ważne badanie bo jak przyjdzie ja pociągnąć ciężarowym to akurat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    732

Skoro już przerobiłeś to możesz zapomnieć o pozytywnym badaniu :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    732
2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Poradźcie przyczepa Autosan d 633 kupiona z wojska po zakupie odrazu przerobiona na wywrotkę 3 stronna posiada fakturę z agencji mienia wojskowego z adnotacja że nie miała tablic ani dowodu rejestracyjnego, jak zabrać się za rejestrację żeby była odrazu rolnicza i nie narobić kosztów i papierologi 

No chyba jednak robiłeś :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1832

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    732

Jaka przyczepa?

"

Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu" - i tu pies pogrzebany, nic diagnosta nie zrobi z D633

 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
3 godziny temu, akmaly napisał:

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

A jakie to zmiany konstrukcyjne należy zrobić w przyczepie ciężarowej aby można ją uznać za rolniczą?

Opony rolnicze nie są wymagane, zaczep do drugiej przyczepy także nie jest obowiązkowy, tak samo jak złącza pneumatyczne, hydrauliczne i gniazdo elektryczne.

Każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej.

Jedynymi zmianami (i nie są to zmiany konstrukcyjne) są:

- wymiana żarówek z 24V na 12V?

- usunięcie tablic wyróżniających pojazd długi (jedną lub dwie prostokątne),

- montaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolno poruszający się. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
5 godzin temu, astrahxenon napisał:

Tak to wiem ale to papierologi i kosztów. A pytanie bo wk wydaje próbne tablice i wysyła mnie na badanie i określenie danych i nie da na tym określeniu określić jej jako rolniczej 

Co masz napisane na fakturze zakupu przyczepy? Jest tam wzmianka o rodzaju przyczepy, przeznaczeniu itp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1130
3 godziny temu, Roki212 napisał:

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
48 minut temu, astrahxenon napisał:

Pojazd marki Autosan d 633 nr VIN rok produkcji tyle nie pisze nawet że to przyczepa

To teraz poszukaj dobrego diagnosty, który uzupełni dane, w tym wpis: przyczepa ciężarowa-rolnicza wywrotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1464

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    608

Na początek do wydziału po czerwone tablice i dowód . Kombinuj dokumenty z przeróbki ( fakturę itd  ) i wówczas na przegląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
16 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Z tym Ursusem C330 jako przyczepa, to już przesada.

Natomiast przyczepa, to przyczepa. W dowodach rejestracyjnych różne wpisy można znaleźć często błędne lub niekompletne. W tym konkretnym przypadku dowód rejestracyjny został w wojsku. Diagnosta uzupełni dane według tego co zobaczy i porówna z katalogiem. I tu najważniejsza jest dobra wola diagnosty, bo to co on wpisze w zaświadczenie, to WK umieści w dowodzie rejestracyjnym. Nikt nie będzie w wojsku dopytywał, czy ta przyczepa była ciężarową czy rolniczą, tak samo sztywna czy wywrotka. 

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1832
3 godziny temu, akmaly napisał:

Jaka przyczepa?

D46

1 godzinę temu, Sadek napisał:

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.

No gdzieś tak a nawet i może trzy, teraz nie słyszałem aby coś się zmieniło ale wszystko możliwe

 

56 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła?

A to mało ważne że nie wychodziła z fabryki z wpisem wywrotka, zmieniła się klasyfikazja takich pojazdów z biegiem lat i tyle nie myśl że w dowodzie pisze że wywrotka bo nie, w dowodzie widnieje ciężarowa-rolnicza a reszta dokładniejszych danych w CEP tyle że zostało D46-A bo tego nie zmnienisz reszta wszystkich danych wpisana z rolniczej jak ładowność, waga, prędkość max itd

Dla zainteresowanych dane z CEP po zalogowaniu przez profil zaufany do Mój pojazd

 

Przyczepa.jpg

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1464

D47 była jako rolniczą, to i dane mieli skąd przepisać. A do D633 skąd weźmiesz dane "rolnicze"? Z palca? To niech wpisze ładowność 10 ton, bo przecież wolniej będzie jeździć to i więcej uniesie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1832

Toż chyba umiesz czytać ze zrozumieniem i było wcześniej napisane że z D46/47 nie było problemu bo były rolnicze jak i ciężarowe i nie problem właśnie było podpiąć jak trafiło się na kumatego diagnostę a tu właśnie w tym przypadku była tylko ciężarowa i aby stała się rolniczą trzeba zmiany konstrukcyjne czy tam papier że zostało wykonane pisali koledzy o tym wcześniej.

I mam na myśli że nie wychodziła z wpisem wywrotka czy tam skrzyniowa tylko przyczepa i model D47A czy D47B potem zaczeli pisać ciężarowa lub ciężarowa rolnicza nikt nie patrzył już na model czy jest A  czy B aby pisało że ciężatowa-rolnicza to była rolnicza i tyle i nie to że diagnosta ma wpisać rolniczą skoro jej nie było bo wiadomo że się takim czymś nie narazi, a ze porobili w CEP podrodzaje pojazdów to tam jest wpisane akurat w moim przypadku wywrotka skoro taka widział taką wpisał

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Artur312
      Witam. Mam pytanie. Czy ktoś z użytkowników przyczep Bss 5t  zakladał koła tirowske do niej na 6 szpilek ? Mam do wymiany opony i zastanawiam się nad całymi kołami. 
    • Przez Radek000111
      mam zwykłą, starą przyczepe 3 tonową, ile atmosfer powinna miec kołach żeby nie siadły opony pod ciężarem?????
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez MatiTM
      Witam. Kupiłem przyczepę jak w tytule i ma ona mechaniczny wywrot (na korbę). Zastanawiam się czy wciągarka samochodowa da radę po połączeniu łańcuszkiem z przekładnią wywrotu podnieść ciężar. 
    • Przez m_i_c_h_a_l
      Cześć,
      Chciałbym się poradzić czy warto kupić przyczepę zrobioną ze stara na jednej osi z podwójnymi kołami?
      Zastanawiam się nad zakupem takie przyczepy aby w transporcie zboża zamiast ciągnąć dwie zwykłe stare przyczepy na które wchodzi łącznie 8 - 8,5 tony zboża, ciągnąć jedną z takim samym ładunkiem.
      Jak taka przyczepa zrobiona ze stara zachowuje się na ściernisku? Czy ciągnik 75 KM da radę bez problemu ją ciągać?
      (załączam przykładowe zdjęcie takiej przyczepy z internetu)
      Pozdrawiam

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj