Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

Nikita_Bennet    317
Dnia 17.12.2020 o 17:45, astrahxenon napisał:

Ok a przyczepa d 50 podlega ponownej rejestracji ? Bo ktoś mi mówił że ona nie jest typowo rolniczą ?

ciągnik rolniczy i przyczepa rolnicza podlega ponownej rejestracji - jest to stary zapis w ustawie prawo o ruchu drogowym ale aktualny.
Obecna klasyfikacja mówi o przyczepach ciężarowych i ciężarowo-rolniczych. W teorii tego nie zarejestrujesz bo pewnie była tą ciężarową/transportową/samochodową itp a nie ciężarowo-rolniczą lub rolniczą lub ciągnikową (taki wpis też widziałem w dowodzie rejestracyjnym).
Wszystko zależy od tego co jest w papierach a jak ich nie masz to w archiwum wydziału komunikacji. Mi wyciągali papiery z lat 60tych i się dało zarejestrować.
Teraz dowiadywałem się o D47A czyli ciężarowa/transportowa/samochodówka i o dziwo kobitka powiedziała mi że zarejestrować się da o ile będę miał ciągłość umów (faktycznie jest to D46, nr ramy się zgadza itp tylko ktoś modele pomylił w ostatnim dowodzie rejestracyjnym).

Dnia 17.12.2020 o 17:43, wojtal24 napisał:

jak napiszesz umowe z wlascicielem co widnieje na fakturze to tak jak jest nr rejestracyjny to jeszcze lepiej mozesz wpisac w umowie ze brak dowodu rejestracyjnego (jezeli go nie ma) to przeglad i oc w dniu rejestracji

dokładnie


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
Dnia 17.12.2020 o 17:45, astrahxenon napisał:

Ok a przyczepa d 50 podlega ponownej rejestracji ? Bo ktoś mi mówił że ona nie jest typowo rolniczą ?

Przyczepy ciężarowej nie można powtórnie zarejestrować , ale ta prawdopodobnie nie została wyrejestrowana , gdyż posiada tablicę rejestracyjną , a dowód zaginął. Tak czy inaczej musisz najpierw udać się do wydziału komunikacji celem pobrania dowodu ( pozwolenia czasowego ) aby móc zrobić przegląd . Zadaniem wydziału jest odnalezienie w rejestrze owej przyczepy ( własnym lub pozamiejscowym ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

1. ciężarowej w teorii nie ale w praktyce - zależy czy już była zmieniona na rolniczą czy nie bo d50 była tylko i wyłącznie ciężarową ale ludzie dokonywali zmian na rolniczą i taką da się ponownie zarejestrować ;) Zresztą wszystko zależy od wydziału ;)

2. Tutaj wystarczy sprawdzić czy jest zarejestrowana - jeżeli nie ma tylko Dowodu to jest napewno OC i na UFG będzie wiadomo coś. Jeżeli nie jest ubezpieczona to potrzeba zajrzeć do CEPa a najprościej i najszybciej zrobić to w Wydziale Komunikacji bo żaden policjant nie będzie ot tak sobie grzebał w tym ustrojstwie.

3. Tak z własnych doświadczeń to w CEPiK a raczej w Centralnej Ewidencji Pojazdów czyli CEP mimo że pojazd zostanie wyrejestrowany to on jest i jego dane są ale oznaczony że nie "Nie figuruje w CEP". Trochę to mało zrozumiałe ale tak jest i kilka minut w Wydziale komunikacji i panie go odnajdą, trochę dłużej zejdzie jak ktoś chce zajrzeć do teczki/wersji papierowej.

 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457

Nie wszystko jest w CEP/CEPIK. Jeżeli przyczepą jest na czarnych tablicach, a jak jeszcze ostatnio miała robione badania techniczne w latach 90, to w systemie jej nie ma- zostaje tylko papier. A jak jeszcze rejestrowana była w urzędzie gminy, to już w ogóle pozamiatane..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457

No to jak nie miała badania technicznego od 20 lat to życzę powodzenia, z własnego doświadczenia. Diagnosta nie zrobi badania, bo nie ma pojazdu w systemie, a w starostwie jak znajdą coś w archiwum to w system wpiszą, mimo że przyczepa nie była wyrejestrowana i miała ciągłość ubezpieczeń... I mimo braku zmiany właściciela od 30 lat i tak trzeba było wyrobić nowy dowód i białe tablice, 3 miesiące chodzenia po urzędach

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

ech, masz dostęp do CEP? To nie opowiadaj bajek bo jest tam wszystko tylko trzeba umieć odnaleźć pojazd a że diagnosta woli zrzucić to na W.Komunikacji bo oni dadzą miekki dowód i diagnosta jest czysciutki jak łza to jedno. To że w W. Komunikacji albo są stare dziadki nie mające pojęcia o komputerach lub młodzi na stażu to się nie dziw że czasem ciężko im coś ogarnąć. Mówię to z własnego doświadczenia. Są tam nawet pojazdy wyrejestrowane itp i to takie gdzie ostatnia czynność była 20lat temu (odbiór dowodu czy badanie techniczne czy wyrejestrowanie).
Kiedyś wyciągnięcie kwitów zajęło mi 3 miechy, teraz w 15 minut miałem na stole teczkę z archiwum itp. Kwestia wiedzieć jak szukać i o co pytać.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
18 godzin temu, andrzej78 napisał:

Przyczepy ciężarowej nie można powtórnie zarejestrować , ale ta prawdopodobnie nie została wyrejestrowana , gdyż posiada tablicę rejestracyjną , a dowód zaginął. Tak czy inaczej musisz najpierw udać się do wydziału komunikacji celem pobrania dowodu ( pozwolenia czasowego ) aby móc zrobić przegląd . Zadaniem wydziału jest odnalezienie w rejestrze owej przyczepy ( własnym lub pozamiejscowym ).

to że posiada blachę nie oznacza że nie jest wyrejestrowana, w latach 80-90 zdawało się co najwyżej dowód, przynajmniej w moich okolicach takie praktyki były


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@Nikita_Bennet widać macie porządek w wydziale komunikacji. Papierów od mojej d 47b nie udało się znaleźć. Nie wiem czy im się chciało czy nie ale z rejestracji nici. Mam fakturę zakupu tablicę rejestracyjną ale nie mam dowodu. Chociaż na fakturze jest pieczątka sprzedającego tj SKR u to WK musi mieć papier, ze ona faktycznie należała do SKR. Faktura dla nich to za mało. 

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317
7 godzin temu, hubertuss napisał:

@Nikita_Bennet widać macie porządek w wydziale komunikacji. Papierów od mojej d 47b nie udało się znaleźć. Nie wiem czy im się chciało czy nie ale z rejestracji nici. Mam fakturę zakupu tablicę rejestracyjną ale nie mam dowodu. Chociaż na fakturze jest pieczątka sprzedającego tj SKR u to WK musi mieć papier, ze ona faktycznie należała do SKR. Faktura dla nich to za mało. 

daj mi na priva nr ramy + nr rej. .....
I najlepiej zdjęcie tabliczki znamionowej lub chociaż rok rejestracji...


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
Dnia 24.12.2020 o 07:33, hubertuss napisał:

@Nikita_Bennet widać macie porządek w wydziale komunikacji. Papierów od mojej d 47b nie udało się znaleźć. 

Znany jest mi przypadek - znajomy zakupił przyczepę od lat bez przeglądu. Była tablica i dowód ,ale  nie było jej w systemie. Jak się okazało ,w innym wydziale skąd  pochodziła .ktoś pomylił jedną cyfrę w numerze ramy przy wpisie do rejestru papierowego.

 

Dnia 24.12.2020 o 07:33, hubertuss napisał:

@Nikita_Bennet widać macie porządek w wydziale komunikacji.  Mam fakturę zakupu tablicę rejestracyjną ale nie mam dowodu. Chociaż na fakturze jest pieczątka sprzedającego tj SKR u to WK musi mieć papier, ze ona faktycznie należała do SKR. Faktura dla nich to za mało. 

Takie info mają wydziały, jeżeli dotyczy to pojazdu z poza powiatu to przecież istnieją kanały komunikacji. Może też tak być .że ktoś już nabył dowód od tej przyczepy z inną fakturą i gdzieś zarejestrował na ten nr ramy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Dodatkowo jeżeli w Twoim wydziale brakuje im dokumentu to udaj się do wydziału stosownego do miejsca pierwotnego zarejestrowania przyczepy i żądaj zaświadczenia z ewidencji dotyczących omawianego pojazdu. Masz po swojej stronie KPA (art.217 i 218 ).  Obowiązkowo jakiś dokument muszą wydać ( może też to być odmowa ) ale z podstawą prawną.Tak brzmi jeden z wymogów przy rejestracji:

  • dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był rejestrowany w kraju (w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu wymagane jest zaświadczenie wystawione przez organ ostatniej rejestracji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457

Jeżeli pojazd był rejestrowany w urzedzie gminy, to gdzie się udać? Do urzędu gminy, gdzie wydziału komunikacji już nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg91    59

Dokładnie to jest już podstawa do dalszego szukania jeśli to miało tablice lub je ma więc gdzieś dokumenty jakieś powinny być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Czy wlacicielem w dowodzie jestes ty czy jakis pgr od ktorego kupil brat wujka szwagra drugiego meża ciotki😀😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Przyczepa jest moja, ale ze juz jej nie uzywam po drogach publicznych jej stan jest jaki jest. To postanowilem sprzedac same dokumenty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

Jak wygląda kupno przyczepy do remontu która nie przejdzie przeglądu, a trzeba ją przerejstrować na siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj