andrzej78

Members
  • Ilość treści

    2292
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

278 Excellent

O andrzej78

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    LU
  • Zainteresowania
    Motoryzacja

Ostatnio na profilu byli

9180 wyświetleń profilu
  1. Pierwsza i podstawowa sprawa ,omawiany ciągnik to Case Cx 90 ,czy inny np 4240 jak w temacie, bo już nie mam pewności , a jest teraz wysyp tematów.., a to co poniżej tyczy się właśnie modeli Cx.🤭 Myślę, że musisz to doprowadzić do sprawności bo pojeździsz trochę i będą tarczki do wymiany. Co masz na myśli pisząc "brak półbiegu" żółwia czy zająca, bo czasem bywa to mylnie określane. Ogólnie w modelu CX : 1. przy jeździe do przodu można przerzucać żółw - zając i tak w koło, - jeżeli jest zając po wciśnięciu sprzęgła załącza żólwia ,puszczając sprzęgło- z automatu przeskakuje z żółwia na zająca , gdy jest żółw sprzęgło nic nie zmienia 2, Przełączając dzwignię "rewersu" na na luz , lub do jazdy w tył ,z automatu odcinany jest prąd do elektrozaworu i powinien wówczas działać tylko żółw- napęd przekazywany jest przed koszem połbiegów na dolny wałek - pośredni, ( koła o skośnym zazębieniu). Musisz to dokładnie zweryfikować czy tak jest , czy coś inaczej funkcjonuje, . Podejrzewam , że utrudnione toczenie się ciągnika spowodowane jest łącznym działaniem żółwia i zająca. Dlatego ,jeżeli na zającu wszystko działa jak należy przy jeździe do przodu , a przy luzie i jeździe do tyłu jest coś nie tak ,to przyczyna może tkwić w nieszczelnym elektrozaworze ,i nie są zluzowanie tarcze od zająca. Dlatego istotny jest pomiar ciśnienia o którym wspominałem wcześniej. Co masz na myśli "uciążliwa zmiana połbiegów" ,w czym tkwi problem ,bo to tylko wciśnięcie przycisku.? J 🤭
  2. W moim Case zjadło frezy na takiej tulejce przy prawie 9 tys mtg. Ileż to razy zapomniałem wyłączyć napędu na asfalcie ,poza tym przy hamowaniu z automatu załącza przedni napęd aby poprawić skuteczność . Przede wszystkim, na ogół napęd nie jest połączony na sztywno , a za pomocą "mokrego " sprzęgła.
  3. Na początek, pomiar ciśnienia w układzie połbiegów, korek w dolnej pokrywie skrzyni ,( na ampul,gwint M12, obok wału). Na zającu - nie mniej niż 18 bar ,norma 20-22bar).na żółwiu zero , pomiary przeprowadzić na zimnym i ciepłym oleju, oczywiście na żółwiu i zającu po kilka razy przełączając. Opcji jest kilka: od nieszczelnego elektrozaworu, zużytych - nieszczelnych pierścieni na wałku sprzęgła , po zupełnie zjechane tarczki, to z grubsza , a dalsza weryfikacja jest możliwa po pomiarze ciśnienia.
  4. Coś mi tu nie pasuje w tej historii, bo napisałeś wcześniej, że na zającu jeździ normalnie, czyli rozumiem, że ciągnik zwalnia na żółwiu ? Poza tym przy jeździe na żółwiu, układ jest mechanicznie stabilny i olej do tego układu nie dochodzi i nie ma znaczenia jego temperatura. Potrzeba dokładnego opisu ,w jakiej sytuacji następuje usterka ,bo na razie brzmi to chaotycznie
  5. Ale jaka usterka ,bo z powyższego tekstu nic nie wynika , wcześniej wspomniałeś coś o uciągu, na czym to polega i w jakiej sytuacji , czy szarpie i czy zwalnia w czasie jazdy pod obciążeniem? To że skrzynia głośniej pracuje na żółwiu to normalne , bo napęd jest przekazywany na dolny wałek -( pośredni ) - większa liczba elementów,dodatkowo często hałasuje łożysko igiełkowe na dolnym walku. Szarpnięcie w momencie przełączania : normalne ,zmiana przełożenia.( gdyby szarpnęło kilka, kilkanaście sekund po przełączeniu to już niedobrze).
  6. Nie gdzie indziej tylko w okolicy wałka sprzęgłowego , kosza półbiegów i elektrozaworu.. Wykorzystaj ładna drogę lub wzniesienia do testu - jak zachowuje się ciągnik przy jeździe na zającu , jak przy żółwiu . Czy od razu następuje przełączenie , czy z opóźnieniem i czy pojawia się szarpnięcie, czy ciągnik zatrzymuje się w czasie jazdy , i na jakim jest wówczas przełożeniu. Tu do poczytania : https://www.agrofoto.pl/forum/topic/293869-case-4240-problem-z-napedem/
  7. I Przy wysokiej zawartości węgla iskry są jasne - w odcieniach żółtego.
  8. Skąd wiadomo , że to jest żeliwo? W mojej ocenie jest to mało prawdopodobne ,raczej jest to staliwo ,no ale cóż ze zdjęcia tego się nie dowiemy.
  9. Nie sądzę aby był problem z napawaniem tych elementów ,gdyż widać że koncówki widełek są hartowane.
  10. Pokaż to komuś co ma trochę wiedzy w tej kwestii. Naprawa tego elementu wcale nie musi być trudna ,jak też nie koniecznie ten materiał to żeliwo.
  11. Patrzę,szukam i rozkminiam jaki to ciągnik?
  12. Nie podzielam zdania ,że archaiczna konstrukcja z silnikiem o pojemności ponad 17 l ,ze spalaniem ponad 65 l/h będzie ekonimiczna.
  13. Zapewne mało pali , paliwo tanie ...😀
  14. Pomocny byłby pomiar ciśnienia w układzie połbiegów,czy rzeczywiście jest tam zero bar ,gdy przełączymy na żółwia. Oraz jakie jest przy załączonym zającu i WOM ,bo mają wspólne zasilanie , norma 20-22 bar , poniżej 18 bar może występować poślizg sprzęgła. Jakie też jest ciśnienie na wyjściach hydraulicznych -pomoże określić stan pompy , choć najlepiej byłoby przeprowadzić test wydajności przy obciążeniu ( wyższym ciśnieniu) ,ale tylko fachowcy mogą mieć taką aparaturę.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj