andrzej78

Members
  • Ilość treści

    1037
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

90 Excellent

8 obserwujących

O andrzej78

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Roztocze
  • Zainteresowania
    Motoryzacja

Ostatnio na profilu byli

5233 wyświetleń profilu
  1. https://www.redpowermagazine.com/forums/topic/121219-d239-674-engine-manual-pdf/ Trzeci link.
  2. andrzej78

    Autosan d47

    W latach 80-tych robili profile otwarte. Poniekąd racja, ale tylko przy sypkiej ziemi , bo opony radialne wywierają jednakowy nacisk na podłoże na całej swojej szerokości i ziemia ,dlatego lepiej montować opony napędowe właśnie ze względu na bieżnik oraz większą szerokość czoła bieżnika w stosunku do opon prowadzących . Opony diagonalne najbardziej oddziaływują środkiem , zachowują się jak klin ale tym samym robią głębsze koleiny, co w mojej ocenie przemawia za oponami od ciężarówek, dodatkowo - brak dętki( mała awaryjność ) tani koszt zakupu używki. Dla przykładu opona 11,5/80-15,3 - średnica 845 mm, szerokość przekroju 290 mm opona 285/70-R19,5 średnica 893 mm , szerokość przekroju 290 mm ( w oponach napędowych szerokość czoła bieżnika jest zbliżona do szerokości przekroju) .
  3. A cóż w tym złego ? Kilka łańcuchów , prowadnica ,a nawet druga pilarka to często norma przy wypadzie do lasu. Co do " serwisu " to jak wszędzie , w jednym znają się na robocie , a w innym nie. Wystarczy niewielka faza na krawędzi tarczy , aby kąty były niezgodne , oraz nieumiejętne operowanie ostrzałką aby zabarwic ostrza na fioletowo.
  4. Ogólnie powstanie coś w stylu Ursus C360 Proxima. Obserwujemy i czekamy na efekt końcowy.
  5. Im droższa ostrzałka tym solidniejsza - stabilniejsza konstrukcja . Na własne potrzeby niekoniecznie jest sens przepłacać - kwestia znajomości kilku zasad przy obsłudze. Obecnie w większości ostrzałek są montowane tarcze twarde o grubej strukturze kolor różowy , rzeczywiście nimi można łatwo przypalić ostrze . Tarcze w kolorze brązowym ( przynajmniej te z którymi miałem styczność) są lepsze - drobniejsza ziarnistość- lepiej dogładzone ostrze , mniejsza możliwość przegrzewania ostrza , są " miękkie" szybciej się zużywają. W tańszych ostrzałkach ( ok 100 zł ) często trzymak łańcucha jest nieosiowo zamocowany i trzeba korygować zapadkę aby uzyskać jednakową długość ostrzy lewych oraz prawych. W czasie ostrzenia dobrze jest napierać ostrzałką lekko w bok ( do ostrza) , aby zniwelować wibracje , pozwala to uzyskać jednolitą długość ostrza , dokładniejszą krawędź , szczególnie w przypadku tańszych ostrzałek z plastikową konstrukcją, Każdą tarczą można przypalić ostrze , dlatego lepiej czasem podzielić ostrzenie całego łańcucha na dwa etapy , jak też ostrzenie każdego zęba przeprowadzić w kilku energicznych ruchach ostrzałką( tarczą).
  6. andrzej78

    Autosan D50

    W przypadku kół bliźniaczych pomiędzy felgami - na szpilkach montowano stożkowe pierścienie centrujące . Typowe rozwiązanie w samochodach STAR . W przypadku słabego stanu opon zainwestowałbym w koła bezdętkowe.
  7. Jeżeli 20 lat nie używane to raczej nie ma potrzeby tam zaglądać , oczywiście możesz zajrzeć co się kryje pod bębnem . Najlepiej zacznij od osi przedniej i użyj hamulca postojowego , aby sprawdzić na podniesionym kole jak hamuje dane koło. Często , nawet z fabryki hamulce wymagały regulacji -przestawienia dźwigni na wielowypuście. Jeżeli już zamierzasz zajrzeć do hamulców to najlepiej zdemontuj sam bęben, bo przy ściąganiu piasty można uszkodzić uszczelniacz , oraz będziesz miał z nim zabawę przy montażu . Bęben ma 4 otwory gwintowane ,pomocne przy jego ściągnięciu ( na końcu śruby zeszlifować gwint). Siła sprężyn szczęk jest niewystarczająca aby pokonać opory tarcia rozpieraków dlatego często montowane są sprężyny ściągające przy dźwigniach ( przy siłowniku). To że nie odczuwasz oporu przy rozpieraniu szczęk może wynikać ze zbyt małego ruchu lub właśnie potrzeby regulacji. Oczywiście to są moje wnioski na odległość.
  8. Kiedyś dorabiałem prowadnice - końcowe fragmenty ok 40cm. Zagięte krawędzie nitowałem do boku , otwory wiercone długim wiertłem przez podajnik na przestrzał .Na końcu wycięcie na koło łańcuchowe ( z zagięciem do wałka ), drugi koniec dorabianego fragmentu z kilkucentymetrową zakładką na istniejącą prowadnicę - zgodnie z kierunkiem ruchu łańcucha ( na dole - nad , na górze- pod ).
  9. To wcale nie jest takie złe , bo deszcz nie zacieka szczeliną na łączeniu burty dolnej z nadstawką.
  10. https://www.olx.pl/rolnictwo/ciagniki/q-c-335/ Wszystkie C 335 to zagraniczniaki ( tylko ,że pewne egzemplarze miały cofkę ).
  11. Na ile wystarczy -na rok ? Do tego zajedzie wiertarkę, pewnie dobra wiertarka wytrzyma , ale taka kosztuje .Poza tym nie ma znaczenia z jakiego pojemnika ciągnie dystrybutor, może być i baniak 20 L , kwestia przełożenia przewodów - ssącego i odpowietrzającego .
  12. Tak jak nie powinno się magazynować paliwa w metalowych korodujących beczkach tak i nie zalecane są pompy do paliwa z metalowymi elementami roboczymi . Szczególnie wrażliwe na metaliczne cząstki są nowsze rozwiązania układów paliwowych . Teoretycznie filtry powinny je zatrzymać , ale czasem zamienniki odbiegają jakością stosowanego wkładu i puszczają to czego nie powinny. Najlepiej kupić używany dystrybutor , są one trwałe, pompa posiada tekstolitowe łopatki.
  13. Jakby tłusta powierzchnia , ale i kompresor mógł olejem rzucać. Przyczyną może być również rozpylenie w powietrzu tłustej substancji np Plak , WD40, olej napędowy.
  14. Bezpośrednio przy alternatorze , będzie iluminacja silnika.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj