Skocz do zawartości

Kaszlak79

Members
  • Postów

    2787
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O Kaszlak79

  • Urodziny 02/03/1982

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Opolskie→Głubczycki→Klisino

Ostatnie wizyty

7946 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Kaszlak79

  1. Kaszlak79

    Zetor 8011

    Silnik na stole.
  2. Witam forumowiczów. W Zetorze 8011 pękł wał korbowy, decyzja o remoncie kapitalnym. Nie chciałem zakładać nowego tematu skoro jest taki. Mam parę pytań na początek: 1. Osiowanie bloku, trzeba dostarczać wał do zakładu czy nie?? Fachman do którego dzwoniłem stwierdził że nie trzeba, bo osiowanie robi się pod wymiar na nowe części (wał nowy zamówiony) które trzymają fabryczne wymiary. 2. Zestawy naprawcze, jakie?? Wiem że najdroższe pewnie najlepsze, ale nie lubię oszczędzać na wszystkim, ani też wydawać bez potrzeby. Ostatnio na rynku pojawiły się zestawy marki Zetra, niby czeskie. Ktoś próbował może?? 3. Szpilki głowicy i śruby stóp panewek, bezwzględnie do wymiany czy mogą pozostać stare?? 4. Uszczelka pod głowicę, ile otwartych "dziur chłodziwa" do tego silnika (Z8001)?? Są jakieś dobre w zestawach czy kupić osobno miedzianą??
  3. Dwa miejsca były żeby gospodyni nie czekała na listonosza jak chłop w pole jechał 😉. Za to, jak mawiał mój śp. sąsiad, koń nie traktor, nawali i jedzie dalij 😆. Można się śmiać, ale na 99% obstawiam że to maszyna niemiecka i że na materiale nie oszczędzali 😉. Jak już wyżej pisałem, raczej pewne że niemiecka produkcja. W moich stronach (Śląsk Opolski) dużo było podobnej konstrukcji grabiarek i przetrząsarek do siana. Przetrząsarki miały zamontowane ruchome widły, maszyna z piekła rodem 🤪. Dwa siedzenia bo obstawiam że potrzebny był dodatkowy balast.
  4. Kaszlak79

    Zetor 8011

    Ściąganie głowicy.
  5. Ja mam tak samo w 8011. Bak do mycia.
  6. Pewnie dlatego że najczęściej były takie grabiarki. To chyba nic innego jak właśnie wał pierścieniowy do uprawy. A na kołach bo koń tuz-a nie miał. Na widok takich maszyn zawsze mam flashback z dzieciństwa. Wtaczaliśmy takie koło na górę i puszczali wolno. Ale była frajda 🤪.
  7. Przepraszam za 2 miesiące opóźnienia, ale nie dostałem info o odpowiedzi a pług już dawno czeka na kolejny sezon. Pług pracuje z Renault 103-54, wcześniej było dobrze (obracał za każdym razem). Jest kostka, próbowałem znaleźć jej producenta, ale chyba już nie istnieje. Kostkę raz rozkręcałem z jednej strony bo miała wyciek, był tam tłoczek ze sprężyną zakryty dekielkiem na 4 śruby M8. Pytanie na zaś, uniwersalne kostki dostępne w handlu są coś warte i tak uniwersalne jak piszą?? Ja mam wrażenie że jest lepiej (częściej obraca za pierwszym razem) na wolnych obrotach.
  8. W jednym sklepie było chyba za coś 1600 z hakiem. Jak dla mnie montaż tego bez zwiększenia dawki paliwa jest bez sensu.
  9. Mam porównanie. Żeby nie było, sam mam Zetora serii UR2, ale jak się mnie wiarygodna na moc tych maszyn kończy się na czwórce z turbiną. Szóstka jeszcze może ma tych 115-120 KM, reszta to fantazja. Aaaa, zawsze słyszałem opinie czy te maszyny są strasznie mułowate i potwierdzam.
  10. Witam grono szanownym forumowiczów. Pacjent jak w temacie, problem z obrotem. Nie obraca za każdym razem, czasem obróci od razu, czasem trzeba parę razy wajchą ruszyć. Pług lata '80-te albo jeszcze starszy, wersja na kostce bez akumulatora ciśnienia (tzw. gruszka). Jakieś pomysły od czego zacząć??
  11. Nic to nie da, skoro tych 140 KM mocy to już tylko teoria w tej maszynie...
  12. Stary kotlet, ale wypada odpowiedzieć. Wymieniłem bo na tzw. bąku ciśnienie spadało na rozgrzanym do 1.8 bara przy maks. obrotach. Teraz na podwójnym po zaślepieniu kanału obejściowego w obudowie podskoczyło do 2.2-2.4 bara w zależności od obciążenia silnika, który już swoje przeżył...
  13. Z całym szacunkiem dla tych maszyn, ale 3 podstawowe biegi w ciągniku o takiej (deklarowanej) mocy z lat '90-tych to smutny żart... Technika z lat '70-tych kolego, Ursus jedynie pudrował swoje wyroby. To już nawet Zetor w trudnych latach zrobił od podstaw nową serię UR 3. Kabina miała optymalne wymiary bo z zasady ma pomieścić wygodnie jedną osobę. Wcześniej w UR 2 kabiny były wielkie, z własnego doświadczenia (Zetor 8011) dawało to tylko tyle że widoczność słaba... Pamiętam raz za dzieciaka do kabiny Ursusa C 4011 (tak zwana puszka) zmieścili się moi rodzice dwie osoby ja z rodzeństwem trzy osoby i moja babcia 😂. To były czasy inne niż inne.
  14. 100 konny to już ciężka seria ? zawsze myślałem że ciężka zaczyna się od 1204 czyli 6 cylindrów. Ciężka seria to ogólnie UR 2, ciągnikiem wyjściowym był Ursus C-385/Zetor 8011, potem były opcje na 6 cylindrów, turbinę i przedni napęd. Zetor dawał silnik, skrzynie pośrednią i biegów, Ursus tylni most z hamulcami, podnośnik i przednia oś bez napędu. Przednia oś napędzana była produkowaną przez kogoś z zewnątrz, chyba w Rumunii o ile dobrze pamiętam. Ja myślę że tu był typowy tumiwisizm fabryki i dealera (Agroma). Po co było dawać cokolwiek ekstra nawet jako opcję i zawracać sobię tym d*pę, jak do 1989 roku schodziło wszystko co fabryka wyprodukowała na dwa lata do przodu??
  15. Jest gwarancja na pokrycie?? Z tego co widzę to plandeka??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v