Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

astrahxenon    137

Tak to wiem ale to papierologi i kosztów. A pytanie bo wk wydaje próbne tablice i wysyła mnie na badanie i określenie danych i nie da na tym określeniu określić jej jako rolniczej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

Jeśli ta przyczepa ma numer ramy mogliście to wpisać w fakturę, sądzę że ułatwiło by to sprawy. Najlepiej weź papierki i podjechac na okregową stacje i zapytać ogarniętego diagnosty. Według mnie problemów nie powinno być.

Jak numer ramy posiada


Diagnosta ustala przeznaczenie nie wk w moim przypadku D47 że specjalnej zmieniał na rolnicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Numery są wszystko się zgadza tylko d 633 są rejestrowane jako ciężarowe a pasowałoby żeby była jako rolnicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Yhm czyli i tak muszę zrobić najpierw na ciężarowa to już tak pewnie zostanie na rok póki ważne badanie bo jak przyjdzie ja pociągnąć ciężarowym to akurat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Skoro już przerobiłeś to możesz zapomnieć o pozytywnym badaniu :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Poradźcie przyczepa Autosan d 633 kupiona z wojska po zakupie odrazu przerobiona na wywrotkę 3 stronna posiada fakturę z agencji mienia wojskowego z adnotacja że nie miała tablic ani dowodu rejestracyjnego, jak zabrać się za rejestrację żeby była odrazu rolnicza i nie narobić kosztów i papierologi 

No chyba jednak robiłeś :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jaka przyczepa?

"

Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu" - i tu pies pogrzebany, nic diagnosta nie zrobi z D633

 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    642
3 godziny temu, akmaly napisał:

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

A jakie to zmiany konstrukcyjne należy zrobić w przyczepie ciężarowej aby można ją uznać za rolniczą?

Opony rolnicze nie są wymagane, zaczep do drugiej przyczepy także nie jest obowiązkowy, tak samo jak złącza pneumatyczne, hydrauliczne i gniazdo elektryczne.

Każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej.

Jedynymi zmianami (i nie są to zmiany konstrukcyjne) są:

- wymiana żarówek z 24V na 12V?

- usunięcie tablic wyróżniających pojazd długi (jedną lub dwie prostokątne),

- montaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolno poruszający się. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    642
5 godzin temu, astrahxenon napisał:

Tak to wiem ale to papierologi i kosztów. A pytanie bo wk wydaje próbne tablice i wysyła mnie na badanie i określenie danych i nie da na tym określeniu określić jej jako rolniczej 

Co masz napisane na fakturze zakupu przyczepy? Jest tam wzmianka o rodzaju przyczepy, przeznaczeniu itp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123
3 godziny temu, Roki212 napisał:

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    642
48 minut temu, astrahxenon napisał:

Pojazd marki Autosan d 633 nr VIN rok produkcji tyle nie pisze nawet że to przyczepa

To teraz poszukaj dobrego diagnosty, który uzupełni dane, w tym wpis: przyczepa ciężarowa-rolnicza wywrotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Na początek do wydziału po czerwone tablice i dowód . Kombinuj dokumenty z przeróbki ( fakturę itd  ) i wówczas na przegląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    642
16 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Z tym Ursusem C330 jako przyczepa, to już przesada.

Natomiast przyczepa, to przyczepa. W dowodach rejestracyjnych różne wpisy można znaleźć często błędne lub niekompletne. W tym konkretnym przypadku dowód rejestracyjny został w wojsku. Diagnosta uzupełni dane według tego co zobaczy i porówna z katalogiem. I tu najważniejsza jest dobra wola diagnosty, bo to co on wpisze w zaświadczenie, to WK umieści w dowodzie rejestracyjnym. Nikt nie będzie w wojsku dopytywał, czy ta przyczepa była ciężarową czy rolniczą, tak samo sztywna czy wywrotka. 

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
3 godziny temu, akmaly napisał:

Jaka przyczepa?

D46

1 godzinę temu, Sadek napisał:

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.

No gdzieś tak a nawet i może trzy, teraz nie słyszałem aby coś się zmieniło ale wszystko możliwe

 

56 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła?

A to mało ważne że nie wychodziła z fabryki z wpisem wywrotka, zmieniła się klasyfikazja takich pojazdów z biegiem lat i tyle nie myśl że w dowodzie pisze że wywrotka bo nie, w dowodzie widnieje ciężarowa-rolnicza a reszta dokładniejszych danych w CEP tyle że zostało D46-A bo tego nie zmnienisz reszta wszystkich danych wpisana z rolniczej jak ładowność, waga, prędkość max itd

Dla zainteresowanych dane z CEP po zalogowaniu przez profil zaufany do Mój pojazd

 

Przyczepa.jpg

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458

D47 była jako rolniczą, to i dane mieli skąd przepisać. A do D633 skąd weźmiesz dane "rolnicze"? Z palca? To niech wpisze ładowność 10 ton, bo przecież wolniej będzie jeździć to i więcej uniesie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Toż chyba umiesz czytać ze zrozumieniem i było wcześniej napisane że z D46/47 nie było problemu bo były rolnicze jak i ciężarowe i nie problem właśnie było podpiąć jak trafiło się na kumatego diagnostę a tu właśnie w tym przypadku była tylko ciężarowa i aby stała się rolniczą trzeba zmiany konstrukcyjne czy tam papier że zostało wykonane pisali koledzy o tym wcześniej.

I mam na myśli że nie wychodziła z wpisem wywrotka czy tam skrzyniowa tylko przyczepa i model D47A czy D47B potem zaczeli pisać ciężarowa lub ciężarowa rolnicza nikt nie patrzył już na model czy jest A  czy B aby pisało że ciężatowa-rolnicza to była rolnicza i tyle i nie to że diagnosta ma wpisać rolniczą skoro jej nie było bo wiadomo że się takim czymś nie narazi, a ze porobili w CEP podrodzaje pojazdów to tam jest wpisane akurat w moim przypadku wywrotka skoro taka widział taką wpisał

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj