Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nikita_Bennet    262
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, asharot napisał:

Chodzi o zmianę przeznaczenia a nie zmiany konstrukcyjne.

ale to się robi przez ZK żeby mieć w dowodzie rolnicza. Dwie tak mam zrobione w różnych odstępach czasu. Dla mnie to też jest zmiana przeznaczenia i powinna być na oświadczenie w Wydziale Komunikacji ale tak sie nie da w kaczystanie 😉

58 minut temu, andrzej78 napisał:

Gdybyś chciał zrobić ze sztywnej wywrotkę , to możesz samodzielnie w garażu takiej modernizacji dokonać,a zmiany na rolniczą musi dokonać firma - taki paradoks.Są to zmiany w dowodzie wiec tylko jako zmiany konstrukcyjne diagnosta może to przyklepać.

 

polemizowałbym.
Znajdźcie to: "Wykaz symboli indeksowych pojazdów samochodowych i maszyn"

i zmiany w tym obrębie robi firma która ma odpowiednie PKD (wystawia kwit) a potwierdza uprawniony diagnosta z OSKP wykonując dodatkowe badanie db-ZK (Zmiany konstrukcyjne). 

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

01

SKRZYNIA

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

 

Oczywiście oficjalnie 😉
Bo większość przerobionych wywrotek ma wpis skrzynia jak się przejrzy historiapojazdu.gov.pl 😉

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Obecnie nawet zmiana wielkości kół lub felg jest już zmiana dzięki której nie przejdziesz badania technicznego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

A gdzie to jest zapisane?

Bo teraz te wszystkie D 46, 47, 732 i inne co mają zamiast 15" czy 20" fabrycznych inne felgi z oponami ciężarowymi dobieranymi np. 245/70/17.5 czy inne nie powinny przechodzić badań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertb    664

W przypadku d47 był zapis o różnej wielkości kół, tutaj chodzi o homologację i tego panie nie przeskoczysz. Generalnie jeśli diagności oceniali by stan bez przymrożenia oka w 2 lata nie ma połowy zaprzęgów na drogach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262
51 minut temu, hubertb napisał:

Obecnie nawet zmiana wielkości kół lub felg jest już zmiana dzięki której nie przejdziesz badania technicznego. 

nie przesadzaj.

12 minut temu, hubertb napisał:

W przypadku d47 był zapis o różnej wielkości kół, tutaj chodzi o homologację i tego panie nie przeskoczysz. Generalnie jeśli diagności oceniali by stan bez przymrożenia oka w 2 lata nie ma połowy zaprzęgów na drogach. 

Homologację? W czasach jak powstały te pojazdy nie było homologacji 😉 Tak na cały pojazd jak i na poszczególne części. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

No właśnie temu interesuje mnie gdzie to jest zapisane skoro kolega powołuje się na takie informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    331

Wpis w dowodzie "wywrotka" stosuje się tylko przy samochodach, przyczepy mają wpis "skrzynia"


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262

tych wpisów nie ma w dowodzie - są na historia pojazdu jak wpiszesz nr rej, nr ramy i datę pierwszej rejestracji.
W dowodzie rejstracyjnym masz tylko RODZAJ ew. przeznaczenie a skrzynia, furgon, wywrotka, dłużycowa itp jest to PODRODZAJ i tego nie ma w dowodzie.

37 minut temu, hubertb napisał:

Istniała homologacja, normalizacja, certyfikacja oraz wiele innych. 
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/3063-przyczepa-autosan-d-47a/  
Są dane przyczepy oraz kół ? 

to nie jest homologacja w obecnym tego słowa znaczeniu czyli ŚH Świadectwo Homologacji jak w nowym aucie czy ciągniku.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624
38 minut temu, hubertb napisał:

Istniała homologacja, normalizacja, certyfikacja oraz wiele innych. 

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/3063-przyczepa-autosan-d-47a/  

Są dane przyczepy oraz kół ? 

A widzisz tam jakieś inne rozmiary niż te co podałem wcześniej czyli 15" czy 20" ? bo ja jakoś nie, a pytałem o inne rozmiary niż te bo o tych każdy wie i ta tabelka od dawna znana :P Dodatkowo rolnicza 15" i co jak zajadę rolniczą na 20" to uważasz że diagnosta przymyka oko i robi mi badanie pozytywne, bo w końcu jest niezgodność i co nie powinien podbić? :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Nie powinien podbić tak samo na kołach od ciężarówki podbić nie powinien. No nad czym tu gdybać masz specyfikacje przyczepy rolniczej od producenta ?  Masz. Jest niezgodność? Jest. No to powinien podbić czy nie  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624
Napisano (edytowany)

No powinien podbić i mi podbija xD bo mam D46A rolniczą i co D46A ma koła 20" ma i dalej co powiesz jest zgodnośc czy niezgodność ;)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Nie powinien, to że podbija to jego zdrowy rozsądek i chwała nam za ludzi myślących. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

No ale wg specyfikacji i danych przyczepy które przywołujesz D46A ma koła 20" i tak samo na tabliczce i dowodzie :)

Z tym się zgodzę że zdrowego rozsądku nic nie zastąpi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

No a mam ciężarową - rolniczą D46A :) temu chcę właśnie pokazać że są różne przypadki właśnie z tymi starymi przyczepami.  I w takim wypadku przykładowo trafia się jakiś nadgorliwy diagnosta na co powinien patrzeć że D46A i może mieć koła 20" czy że wpis rolnicza to 15" skoro w  katalogu dla D46A są 20"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Diagnosta w takim przypadku sprawdza w its typ i informuje cię że będziesz musiał zmienić dowód i przeznaczenie. Powiem ci lepiej zmienisz wysokość paki przyczepy i już może być problem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624
Napisano (edytowany)

A jakim prawem może mi kazać zmienić przeznaczenie skoro jest rolniczą? to jak bym miał ciężarową i chciał na rolniczą jak wcześniej w temacie było pisane to diagnosta nic nie może bo potrzebna przebudowa, a tu co bez jakiejkolwiek przebudowy może z rolniczej zrobić ciężarową? Zapomniałem dodać wcześniej że wszystkie dane w dowodzie rejestracyjnym tj masy, ładowność itd są od rolniczej zgodne z katalogiem ITS jedynie jest D46A w historii pojazdu czy CEP też wszystko się zgadza wszystkie parametry rolniczej tylko D46A 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Widzisz i tu się mylisz, każda przyczepa ciężarowa przewyższa specyfikację przyczepy rolniczej i to jest normalne. Tyle że przyczepa D46A nie jest według its przyczepą rolniczą więc tak zarejestrowana zostać nie może. Tak jak D46B nie może zostać przyczepą ciężarowa. Legalnie zrobić się już tego nie da, dało się kiedyś zarejestrować przyczepę na konstrukcję samodzielną i wtedy było szybko łatwo i przyjemnie. 

  W tym konkretnym przypadku różnią się one naprawdę nie wiele ale już nowsze konstrukcje zwłaszcza o dużym tonażu mają np. całkowicie inna instalacje hamulcową, elektryczną itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624
Napisano (edytowany)

Tylko następne pytanie że mogło być tak że kiedyś była sama D46 bez oznaczeń bo kiedyś w starych dowodach nie wpisywali A czy B lub była D46B tylko właśnie przy wymianie dowodu czy tam z niewiedzy jakiegoś urzędasa czy pomyłki wpisane zostało A nie wiem przyczepa nie jest od nowości u mnie. Tabliczki znamionowej org nie było to zrobiłem zastępczą zgodną z dowodem D46A, na org było by widać ładowność, masy czy prędkośc max. Wszędzie dane techniczne w papierach są z rolniczej

Mam tak mi tam to nie przeszkadza i nie mam zamiaru tego prostować :) 

20a337d5f23a34a1gen.png

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

I nie prostuj do puki cię nie zmuszą. Na twoim miejscu jednak myślałbym o czymś nowszym niż d-46. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

Na moje areały i tego mi wystarczy tym bardziej że pszeszła remont i przerobiłem na wywrotkę :)

A co do prostowania to nie mam zamiaru, a jak by chcieli kiedy w przyszłości zmusić niech B wpisują zamiast A bo raz wszystkie dane techniczne zgodne z B jak już wspominałem do tego ewidentnie za B przemawia bo ma tylny zaczep, wyjście elektryczne i pneumatyczne na drugą przyczepę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262
23 minuty temu, hubertb napisał:

Widzisz i tu się mylisz, każda przyczepa ciężarowa przewyższa specyfikację przyczepy rolniczej i to jest normalne. Tyle że przyczepa D46A nie jest według its przyczepą rolniczą więc tak zarejestrowana zostać nie może.

Teraz dla każdej D46A (fabrycznie nierolnicza) zrobisz Zmiany Konstrukcyjne i w DR będziesz mial wpis ciężarowa-rolnicza i będzie stała na 825x20 lub 275x19,5 i będzie wszystko OK.  


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107
Napisano (edytowany)

Bez przesady z tymi oponami . Nowe przyczepy rolnicze Wielton mają zamontowany opony 22,5 ( koła jak w naczepach ciężarowych) i co .... ? Przyczepy rolnicze fabrycznie miały montowane  koła 20" i 15" , ale ciężarowe nie mogły mieć kół 15" ze względu na max prędkość. 

1 godzinę temu, Roki212 napisał:

No a mam ciężarową - rolniczą D46A :) 

A jaką masz pewność ,że ktoś kiedyś nie dokonał zmiany na rolniczą  ,czego pozostałością jest  literka "A". Tym bardziej ,że jest wpis wywrotka , a wszystkie D-46 to przyczepy sztywne. Też mam D-46 , wywrotkę ,tyle ,że po zmianach zostało mi niecałe 4 tony ładowności

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    624

No właśnie @andrzej78 nie mam takiej pewności i tego nie wiem :) jest A to sobie jest mi tam to nie przeszkadza, a jak kiedyś komyś za ileś tam lat może zacznie niech prostują na B skoro jest rolniczą chyba że zaraz jeszcze inne oznaczenia wprowadzą :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz2014
      Witam Posiadam przyczepe tirowska schmitz o dmc 18t na poduszkach i mam z tym problem. Poduszki niby trzymaja są całe ale czasami jest podpiety ciagnik bez pneumatyki lub ladowarka i po jakims czasie siada. Zastanawiam się żeby wyrzucić poduszki uklad zablokować i w miejsce poduszek wstawic sprezyny kolejowe nośność takiej jednej sprezyny ok 5t wysokosci ok 26cm grubość zwoju 3-4cm. Przerabial ktoś z was w taki sposób? Będzie zdawać to swoje zadanie?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez Jean
      Witam mam taki problem z góry dzięki za odpowiedzi.Gdzie szukać numeru ramy w przyczepie Pol-Mot Warfama t-610 .W którym miejscu powinna być tabliczka znamionowa.
    • Przez seba836
      Robił ktoś z was korbę że stelażem do plandeki? Macie pomysł z czego zrobić kwadraciaka czy okrągła żeby plandeka się zwijała ?

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj