bergman31

Members
  • Ilość treści

    1183
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

498 Excellent

3 obserwujących

O bergman31

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 07/20/1980

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

3599 wyświetleń profilu
  1. @Krzak jeszcze mi niedbiło🤪 Zdesperowany też nie jestem. Ludziom znudził się Rolnik, tak samo jak koronawirus. Jakoś mało komentarzy w tym temacie🤔
  2. bergman31

    Ursus C-330

    Hylmet, Hydrotor, czy jakaś inna? Zwykła 18AT czy wzmocniona?
  3. W JD 6100 był montowany silnik 4045DL. W JD 6110SE i 6210SE był silnik 4045TL. W JD 3300 montowano silnik 4045D. Ten silnik 4045DF001 od napędu pompy hydraulicznej może różnić się od wersji traktorowej wtryskiwaczami i inaczej ustawioną pompą wtryskową.
  4. bergman31

    Bizon Z040

    W moich okolicach, już parę lat temu ostatni Z040 poszedł na złom i to szybciej niż Vistula, która jeszcze w zeszłym roku kosiła.
  5. Jutro (04.09.2022) o 21:15 Rolnik szuka żony 9. Edit: Miał być Rolnik a jest mecz🙁.
  6. Nie wiem jak w innych regionach ale u mnie w okolicy, jak są wątpliwości co do granic działek, to właściciel danej działki zleca geodecie wznowienie granic. Ten sam właściciel pokrywa wszystkie koszty z tym związane. Natomiast żaden właściciel sąsiednich działek nie kwestionuje wyników pomiarów.
  7. bergman31

    Ślimak

    U mnie kilka lat temu było ich dużo ale od paru lat praktycznie ich nie ma.
  8. Nie chodzi o koszt a o sam fakt, że zgodnie z obowiązującymi przepisami masz płacić za usługę, której tak naprawdę nie było. Warsztat ma dołaczyć opis, do wykonanych przez niego zmian konstrukcyjnych a nie wystawiać opis czegoś, co nie było zrobione (bo nie musiało). Jestem ciekawy, co warsztat wpisuje w opisie zmian konstrukcyjnych przyczepy na rolniczą, gdzie żadne zmiany nie są konieczne?
  9. D47 z wojska też nie widziałem, ale wywrotkę D43 już tak. @6465 fakturę wymaga Wydział Komunikacji. Takie przepisy.
  10. Np. przeróbki skrzyniowych (sztywnych) na wywrotki, wywrotek z dwustronnych na trójstronne.
  11. Media na drugą przyczepę nie są wymagane w przyczepach rolniczych. Nie ma żadnej podstawy prawnej, co do obowiązku ich montażu. Przyczepy D44 występowały jako przyczepy uniwersalne, czyli były to przyczepy ciężarowe, samochodowo-rolnicze. W przypadku ciągnięcia ich przez ciężarówkę, dopuszczalna ładowność wynosiła 3 tony. Natomiast gdy ciągnął ją traktor, to ładowność wynosiła 3,5t, ze względu na niższą prędkość ciągnącego pojazdu. Żeby było ciekawej, to przyczepy D44 występowały w trzech wersjach: D44, D44A i D44B. Litera A i B nie oznaczały samochodowej i rolniczej, jak to miało miejsce np. w D47. Koła muszą mieć opony przystosowane do prędkości równej lub wyższej od dopuszczalnej dla danej przyczepy.
  12. @andrzej78 co taki warsztat z kodem PKD.45.20Z ma wpisać do opisu przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych, jak praktycznie każda przyczepa ciężarowa nie wymaga zmian konstrukcyjnych aby stała się przyczepą rolniczą? Uprawniony warsztat ma wystawić fakturę za co, za opis zmian konstrukcyjnych, których nie zrobił, bo nie było takiej potrzeby? Przecież poświadczenie nieprawdy jest w Polsce karane. Diagnosta też głupi nie jest i wie, że żadne zmiany konstrukcyjne nie były zrobione.
  13. Najgłupszy przepis, to ten że warsztat musi wystawić fakturę VAT i dołączyć do niej opis przeprowadzonych zmian konstrukcyjnych. Pytanie w jaki sposób, legalnie warsztat ma zrobić zmiany konstrukcyjne, jak przyczepa nie wymaga przeprowadzenia zmian konstrukcyjnych? Warsztat ma poświadczyć nieprawdę? Do tego diagnosta ma sprawdzić, czy zmiany konstrukcyjne zostały wykonane zgodnie z opisem z warsztatu i według przepisów. Czyli tak naprawdę, sprawdzić to, co nie zostało zrobione, bo nie było takiej potrzeby🤦‍♂️ Na szczęście, są też normalni urzędnicy i diagnoście i da się to zrobić prościej i legalnie, tak jak napisał @kellyq Jaki mniej więcej koszt opinii rzeczoznawcy?
  14. @kellyq w sumie, to nawet kół nie musiałeś zmieniać na rolnicze. Temat zmian konstrukcyjnych przyczepy ciężarowej na rolniczą był omawiany wielokrotnie na wielu forach. Nawet diagności i rzeczoznawcy są zgodni, że każda przyczepa ciężarowa (samochodowa), spełnia warunki dla przyczep rolniczych. Montaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolnoporuszający się i wymiana żarówek 24V na 12V, to nie są zmiany konstrukcyjne. Opony muszą mieć indeks prędkości równy lub wyższy od dopuszczalnego dla przyczep rolniczych, czyli każda opona od przyczep ciężarowych spełnia ten warunek.
  15. Po niemiecku kultywator to kultivator. Dla wyjaśnienia, kultywator wynalazł niemiecki inż. August Venzki w 1898 roku. Swój wynalazek nazwał kultivator. Z skąd się w Niemczech wzięła nazwą gruber, to nie mam pojęcia. Nazwa gruber i kultivator jest używana zamiennie na określenie kultywatora z zębami sprężystymi. Polska nazwa sprężynówka, pasuje bardziej do brony sprężystej.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj