Skocz do zawartości

akmaly

Members
  • Zawartość

    2596
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

180 Excellent

O akmaly

  • Ranga
    Zaawansowany

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Podpiecie hydrauliki tura

    Nie mam porównania ponieważ, mam ładowacz Mailleux MX480 ( duży ) na ciągniku MF 390. Przy pompie od hydrauliki zew. ładowacz działa wolno ( mało dynamicznie - zapewne ze względu na przekrój siłowników ) ale udźwig ma duży. Po złączeniu wydatków z pompą podnośnika jest nieporównywalnie lepiej ( dynamicznie ). Wszystko kwestia ładowacza, jak masz ok 700 kg udźwigu to bez sensu takie kombinacje, jak ok 1,5 T to może okazać się niezbędne. Zamontowanie osobnej instalacji z pompą do hydrauliki zew. ma jeszcze inny plus - niezależną hydraulikę, przy maszynach wymagających pracy podnośnikiem i hydrauliką ( np. pług obrotowy ) mocno usprawnia pracę.
  2. Traktor sam

    maniek83 - niestety ale żyjesz w błędzie. Każda maszyna wolnobieżna musi mieć homologację. marko-kolo - wyjaśniane było nieraz, może i nie dwa, a policja mówi co innego. Prawojazdy to nie wszystko, pojazd musi być dopuszczony do ruchu, bez świadectwa homologacji jest to coś, nie wiadomo co i tyle. Policja się nie czepia, nawet jak zatrzyma do kontroli to puści dalej, gorzej jak będzie uczestnikiem wypadku drogowego - wtedy zaczyna się problem.
  3. Ładowacz czołowy na Ursusa c360 czy MF 255?

    Nie wiem skąd teoria o lekkim MF. Wg. specyfikacji technicznej MF waży 2500 kg ( masa własna bez obciążników ), gdzie C360 tylko 2170 kg ( bez obciążników ). Dodatkowo MF jest zdecydowanie poręczniejszy do ładowacza, krótki, mniejszy promień skrętu, wydajniejsza pompa ( nie trzeba zmieniać jak w 60-tce aby sprawnie działała). Co do lekkiego tyłu, to jeden i drugi musisz dociążyć przy pracy z ładowaczem. Przednia oś wytrzyma tyle co ładowacze do tych ciągników podnoszą, jedynie warto zastanowić się nad szerszymi kołami i wspomaganiem. Wsteczny to udręka w MF ( szybki za szybki, wolny za wolny ) ale da się pracować, choć w c360 jest zdecydowanie lepiej. Do tego to co kolega Adi96 napisał. Wg mnie, więcej plusów dla Mf-a.
  4. Zakleszczony wałek przekaźnika mocy

    Klin czy nie klin ale młotek i tak musi być:)
  5. Podpiecie hydrauliki tura

    Będzie pasować, MF 365 ma taki sam silnik jak i tylny most. Zasilenie jak i całą instalację możesz wykonać jak w MF-ie i będziesz miał łączenie wydatków ( ważna sprawa przy większych siłownikach w ładowaczu ). Wiadome, koszt spory ale jaka radość z działania:)
  6. Zaprowadź do mechanika, widać że sam nic nie naprawisz. Może pompa, może uszczelniacz, może przewód a morze Bałtyckie. No chyba, że lubisz opinie wróżbitów z forum i masz dużo kasy.
  7. Jaki luz?

    Luz musi być, choć ciasne są w modzie.
  8. Remont silnika perkins AT 4.236/248

    W tych silnikach raczej normą jest zużycie góry. Mało kiedy aby na wale się kończył, chyba że pęknie. Nawet na końcu żywota trzymają ciśnienie na łożyskach i wychodzą gróbo ponad 10 tyś mth. Zdecydowanie gorzej wygląda na tulejach. Zdjąć głowicę, pomierzyć tuleje, sprawdzić głowicę. Jeśli tuleje zużyte można wymienić na gotowe ( szybsze choć mniej dokładne rozwiązanie ale można dobrze to zrobić ) lub na surowe i obrabiać ( dokładniej ale silnik w drobny mak ). Co do silnika A4.248 z turbo, nie spotkałem się z takim, na moją wiedzę nie ma silnika AT4.248. Swoją drogą po co kombinować jak masz typowy silnik? Jak jest słaby to napraw. Co do ceny remontu jakie podałeś to masakra, chyba ktoś chciał ładnie zarobić. Podstawa to pomiar, nie ruszaj tego co dobre, wał się mierzy i podejmuje decyzję, robić czy nie. Ważna sprawa to mechanizm wyrównoważający z pompą oleju, pompę można wymienić, a mechanizm zregenerować. Głowica, turbo i reszta to wiadomo.
  9. M900 - wyskakuje 3 i 4 bieg

    4 może wyskakiwać bo to 3 biegowa skrzynia:) A tak całkiem poważnie, rozumiem że chodzi Ci o 2 i 3, te dwa biegi są na wspólnym wodziku. Sprawdź czy wodzik przesuwa się prawidłowo, tj. czy zatrzaskuje się w swoim położeniu ( na wodziku są rowki w które wchodzi kulka dociskana sprężynką ). Wodziki i ich sterowanie masz u góry skrzyni. Możliwe że masz za duży luz na dźwigniach i nie przesuwa wodzika do końca lub źle wyregulowane.
  10. filtr podnosnika

    W tylnym moście, przy pompie
  11. Pług 3 skibowy kverneland a zabezpieczenie.

    Nie wiem czy wiesz ale te sprężyny mają większą siłę niż resor. To zabezpieczenie w zależności od ustawienia ( masz dwie pozycje ) działa przy 2,5 lub 3,6 T nacisku. Dodatkowo masz otwór na kołek ścinany ( tak jak w najprostszym zabezpieczeniu ). Mam rędziny, a i borowina się trafia, nie ma problemu. Jak wyciąga z ziemi to coś musi w niej być. Tylko ten na zdjęciu to 2 z dołożoną 3 skibą, brakuje długiego odciągu:)
  12. Ursus 4512

    Nic nie znaczy. Różnica 10 cm w średnicy koła to żadna różnica. MF ma mocniejszy silnik, lepsze przełożenia i zapewne lepsze opony:) Jakbyś do 5314 założył porządne radialne i dociążył tył, to wtedy mogłoby się okazać, że polska moc górą:)
  13. Odnośnie przedniego wału to musisz mieć równo na polu. Każdy ma swoje zdanie, jedni chwalą, a inni nie chcą tego widzieć. Na wiosnę lub glebach lekkich, łatwiej jest utrzymać mniejszą głębokość. W ciężkich glebach, z tendencją do zbrylania, ten wał może przeszkadzać ( redlice trochę pokruszą, resztę brył rozsuną i tylne wał mogą się wykazać ). Wg. mnie, jeśli ma być przedni wał to tylko duża masa agregatu. Taki Herkules czy Bomet, to wydmuszka, tylko wygląda na solidny. Jeśli ktoś uważa, że 800 kg to dużo na 3,2 m agregatu, gdzie dużą część masy stanowi rama wału ( Dziekan ) to co powie o takim AgroTom ( 3m 1T i to jeszcze jest na lekkich wałkach ).
  14. Ursus 4512

    Bo ma inną silnik, skrzynię, tylny most i opony?
  15. pług Kverneland

    Skoro masz kroje talerzowe na każdym korpusie to wywal te ścinacze i zakładaj przedpłużki. Zobaczysz wtedy, co znaczy Kverneland
×