Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sosek xu li

Problem ze sprzęgłem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sosek xu li    4

Witam, od pewnego momentu zauważyłem problemy dotyczące sprzęgła w moim ciągniku. Zaczęło się to gdy jesienią ubiegłego roku wykonywałem dosyć ciężka prace w polu tzw. Orkę. Zauważyłem że podczas dużego wysiłku maszyna nie zadusza silnika tylko przepuszcza jakby na sprzęgle. To samo zauważyłem podczas niedawnego wywożenia kukurydzy do skupu, gdy zmieniam biegi i po puszczeniu sprzęgła daje mu sporą dawkę gazu to ciągnik zachowuje się jak auto ze skrzynią automatyczną. Może ktoś coś poradzić w tej sprawie? dodam że sprzęgło puszcza na samym koniuszku pedału. Coś czuje że czeka mnie rozpoławiane :blink: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin330    2

Może sprzęgło się ślizga u mnie jest tak samo ale w C-330 tez nie zadusza silnika tylko przepuszcza a z pełną przyczepą zboża to wcale nie mogę ruszyć i raczej tez będę rozpoławiał ale to nie dużo roboty przy C-330 co innego przy twoim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

stasio1    2

ja to samo miałem nie dawno w Farmerze. Musisz wymienić tarcze i docisk i wszystko wróci do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolo99    1

Ja ponad rok temu na jesieni 2007 tez tak miałem w swoim 3610 i efekt był taki, że przy dużych obciążeniach(ciąganie przyczepy w błocie), sprzęgło się spaliło:/ Nie od razu, ale z czasem stawało się coraz gorsze. Objawy na początku były identyczne jak opisujesz. Teraz jestem bogatszy o te doświadczenia i wiem, że musisz jak najszybciej coś z tym zrobić. Może jeszcze da się coś podregulować, nie znam się. Ale u mnie już było za późno:/ Dałem ponad 3tyś. za sprzęgło oryginalne, podobno są tańsze zamienniki za ok. 800zł, ale o tym dowiedziałem się niedawno:)

Pozdro i życzę powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

DOść czestą przyczyną ślizgającego się sprzęgła w tych ciągnikach jest wyciek oleju z przestrzeni pomiędzy wałkiem WOM a wałkiem sprzęgłowym przez co olej kapie bezpośrednio na tarczę. Jeżeli wycieków nie ma pozosaje wymiana tarczy (w przypadku jej mocnego zużycia) lub jezeli tarcza jest jeszcze w dobrej kondycji pozostaje wymiana docisku. DObrej jakości zamiannik tarczy to koszt około 600 zł. Docisk nie kupowany u korbanka firmy Valeo (ten sam producent robi "oryginalne" dociski dla tych MF) kosztuje około 1200 zł. Oczywiście pozostaje jeszcze wyrównanie powierzchni koła zamochowego i symetryczne skrócenie stopek koła do których przykręca się docisk. Przy okazji polecam wymienić uszczelnienia na słowniku sprzęgła.

 

PS. przy tym sprzęgle nie ma żadnej możliwości regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Kurcze, na 100% nie ma tam żadnej regulacji sprzęgła?? :P Jeżeli olej leci na tarcze to wydostaje się na zewnątrz ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

To można sprawdzić pod ciągnikiem jest taka klapka na 2 śruby i tam można zobaczyć sprzeglo tylko nie wiem czy nie trzeba odkręcić wałka od przedniegi napedu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

O, i bardzo pomocna rade mi teraz przedstawiłeś. Jutro trzeba zrobić luken. Dzięki :P Jeżeli ktoś ma jakieś info na temat tego sprzęgła to proszę się podzielić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Na 100% nie ma tam żadnej regulacji bo masz docisk typu "słoneczko" czyli osadzony na blaszkach sprężynujących rozchodzących się promieniście od środka. Kiedy łożysko oporowe na nie naciska one się uginają i co powoduje zmniejszenie nacisku na tarcze i rozłączenie napędu. Nie ma tam żadnych śrub regulacyjnych, dźwigienek ani niczego podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Znajomy serwis będzie mi to robił, stwierdzili coś niby że to na tarczkach od pół biegów tkwi problem, albo są podjechanie albo zbyt małe ciśnienie na nie napiera i nie dociska. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

a sprzęgło slizga ci sie na właczonym i wyłaczonym półbiegu czy moze tylko w jednym połozeniu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jak na tym i na tym to raczej sprzęgło główne, bo jeszcze nigdy nie słyszałem żeby jednocześnie siadła sprężyna i siłownik w speedshift. Jeżeli juz siadały biegi pod obciążeniem to zazwyczaj jest tak że w przy łączonym lub wyłączonym ciągnie dobrze. Jezeli twierdza że siłownik jest nieszczelny i puszcza olej to ślizgałoby sie tylko przy włączonym półbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×