ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Z mocniejszych jest problem bo długość ciężko dopasować i nie ma nic na sworzeń 22mm. Ja w końcu się wkurzyłem i kupiłem same końcówki a rurę dorobiłem. Ale wspornik przy ciągniku mam zrobiony z otworami 25mm. Jak nie chce Ci się kombinować to szukaj oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Chodzi Ci może o wieszak ?

Ja kupiłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/wieszak-regulowany-prawy-mtz-7836748141?snapshot=MjAyMS0wOC0yNFQxMDo0ODoyMS4yMzNaO2J1eWVyO2Y3Zjc3NjhkN2ViN2Q3MjA2MTM3YTNkOWU0N2MyYjBmMzU5NWU1MzA5OGZlNzRjODA4NzY3MjFmYmE3ZjY5MmQ%3D Wieszam pług 4 skibowy ale nie obrotowy i agregat 3 metry 4 rządy łap i 2 rzędy walców puki co nic się złego nie dzieje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

kup normalny łącznik do 6cylindrowego ciągnika na kat3 I niech tokarz Ci dotoczy i wprasuje tulejkę na 22mm ja tak zrobiłem. to z linku to jest wieszak pionowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29
Dnia 9.08.2022 o 18:59, Grzechooo napisał:

kup normalny łącznik do 6cylindrowego ciągnika na kat3 I niech tokarz Ci dotoczy i wprasuje tulejkę na 22mm ja tak zrobiłem. to z linku to jest wieszak pionowy.

Rozumiem. Czyli łącznik z rozstawem min. 66 max 96cm będzie pasował? Oczywiście główki kat 3, fi wew. 32mm

Redukcję nie problem, tokarka w domu.

Czy ktoś ma może zdjęcie węży paliwa przy pompie/filtrze paliwa? Bo u mnie jak wszytsko po kombinowane. Bo myślałem powrót z pompy wpiąć do filtra paliwa... 

Pozdrawiam


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

U mnie rzeźba taka jak na zdjęciu.

Wogole układ paliwowy ma pominięty filtr wstępny na bloku. Założony jest przezroczysty Filtron na przewodzie. Może nie glupio. Ale tutaj trzeba zrobić porządek.

 

Śrube centralną zamówiłem. Dzieki

IMG-20220811-WA0006.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

panowie przerabiał ktoś WOM na szeroką taśmę i jaki to zdaje egzamin .Podobno nie trzeba kupować nowego tylko można przerobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Hydraulika przerobiona. Wszystko bajka tylko trochę leci przy tej przystawce po prawej stronie która mocowana jest do pompy na 4 śruby. Jest tam mały oring i pod ciężarem przepuszcza olej. W starej jest duża uszczelka i nie było tego problemu ale tam jest rura i nie pasują gwinty. Poradził sobie ktoś z tym? Może jakiś klej pomiędzy płaszczyznę? Matę uszczelniającą wywaliło przy pierwszym uniesieniu grubera który waży tonę. Z oringiem lepiej ale dalej delikatnie kapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
5 minut temu, kowal1108 napisał:

Hydraulika przerobiona. Wszystko bajka tylko trochę leci przy tej przystawce po prawej stronie która mocowana jest do pompy na 4 śruby. Jest tam mały oring i pod ciężarem przepuszcza olej. W starej jest duża uszczelka i nie było tego problemu ale tam jest rura i nie pasują gwinty. Poradził sobie ktoś z tym? Może jakiś klej pomiędzy płaszczyznę? Matę uszczelniającą wywaliło przy pierwszym uniesieniu grubera który waży tonę. Z oringiem lepiej ale dalej delikatnie kapie.

Załóż grubszy oring. Ja też zmieniałem przyłącze do pompy i właśnie jest na oring i nic nie przecieka. Moja rada podepnij manometr do układu może masz za duże ciśnienie?

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243
17 minut temu, kowal1108 napisał:

Hydraulika przerobiona. Wszystko bajka tylko trochę leci przy tej przystawce po prawej stronie która mocowana jest do pompy na 4 śruby. Jest tam mały oring i pod ciężarem przepuszcza olej. W starej jest duża uszczelka i nie było tego problemu ale tam jest rura i nie pasują gwinty. Poradził sobie ktoś z tym? Może jakiś klej pomiędzy płaszczyznę? Matę uszczelniającą wywaliło przy pierwszym uniesieniu grubera który waży tonę. Z oringiem lepiej ale dalej delikatnie kapie.

do tej starej rurki spawa się nypel i nic nie cieknie - jak dobrze pospawasz. Można też wkleić na twardy lut

mały oring jest za słaby, poza tym pewnie jest za daleko od otworu i go sadzi na zewnątrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Panowie zaczęła lecieć mi chłodnica w MTZ 82. Ciągnik pracuje teraz tylko w oborze obornik wypchnąć i załadować paszowoz. Jest sens kupić preparat uszczelniający do chłodnic czy szkoda kasy i lepiej nowa chlodnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Lepiej polutować. Uszczelniaczem można pogorszyć obieg i pogorszyć chlodzenie jak osiądzie w silniku i chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

kup w proszku i nie słuchaj głupot że pozatyka układ chłodzenia. U mnie zrobiła się dziurka na dole bo przycierało mi ramię od serwa i proszek załatwił sprawę. Tego się sypie może dwie łyżeczki to jak może zaszkodzić. W samochodach też tak robiłem i nie było problemu. Tylko zrób zgodnie z instrukcją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
1 godzinę temu, mani51 napisał:

kup w proszku i nie słuchaj głupot że pozatyka układ chłodzenia.

Że w pewnym stopniu pozatyka to praktyka 2 w miarę dobrych mechaników ( jeden od osobówek, drugi osobówki i 1/4 ciągniki) w okolicy. Jeden nawet przeklinał, bo za młodu sam załatwił sobie nagrzewnice w osobówce i w nagrodę zamiast wyjąć chłodnicę, to wywalał później całą deskę rozdzielczą.

Polutować, żadna sztuka. Mikro palnik gazowy, pasta lutownicza i dobra cyna.  Miałem okazję latać chłodnicę jumza, gdzie ledwo trzymał się kranik, króciec od węża był pęknięty na 2/3 obwodu + 5 innych dziur. Po lutowaniu trzyma już wiele lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jak nasypał łopatą to może pozatykało nagrzewnicę. ja w trzech osobówkach sypałem i problemu nie było. Opakowanie jest na 25l to do osobówki daje się płaską łyżeczkę a nie całość. jak nie ma dojścia żeby polutować to nie zaszkodzi spróbować uszczelniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Koledzy wiem ze dla wielu z was to jest głupie pytanie ale nie mogę dojść do czego są te przyciski 

AC32B10E-CE98-4753-9EEF-564282198CA5.jpeg

5DB67965-52A8-4F02-9925-990042D357A0.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Pierwszy to jakaś dokładka, drugi to spryskiwacz


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

O dzięki nawet nie wiedziałem ze coś takiego jest muszę w takim razie szukać zbiorniczka na płyn 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Ma ktoś pomysł jak uszczelnić ten rozdzielacz. Cieknie mi spod tego zaworku. Wymieniałem tam oring i nic nie pomaga. Po rozgrzaniu cały czas kapie. Może ktoś z was zna dokładny rozmiar tego oringu?

IMG_20220904_092501.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
cabwie napisał:

O dzięki nawet nie wiedziałem ze coś takiego jest muszę w takim razie szukać zbiorniczka na płyn 😊

zbiorniczek jest po prawej stronie pod dźwigniami od hydrauliki (przynajmniej powinien tam być)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Barbatoos napisał:

Ma ktoś pomysł jak uszczelnić ten rozdzielacz. Cieknie mi spod tego zaworku. Wymieniałem tam oring i nic nie pomaga. Po rozgrzaniu cały czas kapie. Może ktoś z was zna dokładny rozmiar tego oringu?

IMG_20220904_092501.jpg

Upewnij się że nie masz pękniętego korpusu. Ja przy swoim uszczelniałem i dalej się pociło. Dopiero jak pod ciśnieniem zacząłem oglądać rozdzielacz to zauważyłem pęknięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Odtwarzam elektryke i czy ktoś ma zdjęcie gdzie był wlacznik świateł stop? Bo przy pedałach nic nie ma.. Ostatecznie mogę założyć jakiś od Ursusa ale chciałem odtworzyć ori.

Dnia 9.08.2022 o 18:59, Grzechooo napisał:

kup normalny łącznik do 6cylindrowego ciągnika na kat3 I niech tokarz Ci dotoczy i wprasuje tulejkę na 22mm ja tak zrobiłem. to z linku to jest wieszak pionowy.

Zrobiłem jak napisałeś. Redukcję dotoczyłem 32/22mm. Dzięki za pomysł, łącznik wyszedł pancernie.

IMG_20220820_192403_compress18.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj