Skocz do zawartości

Alchemik

Members
  • Zawartość

    122
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

31 Excellent

1 obserwujący

O Alchemik

  • Ranga
    Zaawansowany
  1. biegi w jumzie ?

    Patrząc po prawej stronie od góry: Moc Moment obrotowy Zużycie paliwa na godzinę, przy danej mocy Jednostkowe zużycie paliwa
  2. biegi w jumzie ?

    Jak bede miał czas to może znajdę jakie daje prędkości reduktor w jumzie, na szybko znalazłem, że w mtz daje on predkosc od 1.9km/h do 0
  3. biegi w jumzie ?

    Inne części to wodziki, czy wałki. Chociaż po objawach liczę, że wystarcza łożyska i 2 lub 4 koła
  4. biegi w jumzie ?

    Standardowo przystawka biegów pełzających była na życzenie i jest rzadko spotykana. Najszybciej można ja dostać z ciągnika który pracował z koparka łańcuchowa. Kiedyś widziałem rozpiskę jakie daje ona prędkości, ale to na rosyjskich stronach. Na 90% dawała ona interesujące kolegę prędkości. PS Można gdzieś dostać w sensownej cenie, solidne kola zębate i inne części do skrzyni biegów JUMZA?
  5. c-360 Turbo?

    Ktoś porównywał,orientuje się, jak wygląda pasowanie i wymiary korbowodów z różnych silników zetora do silnika c-360 (lub łącznie z tłokami)? Długość, wymiar panewek, sworzeń, masywność. Nie ma jakiś które zmienia stopień sprężania i pasują bezproblemowo?
  6. c-360 Turbo?

    Warto pompować 1.5 bara? To daje potencjał na ponad 100 koni. Pompa wtryskowa mocno jest przerobiona? Z ciekawości: Jak wygląda długość i pasowanie korbowodów od zetora? Któreś są odrobine krótsze i mocniejsze od tych w c360?
  7. Rozladunek przyczepy liną i drągami

    Wiem że to metoda na wymarciu, dlatego zależy mi na filmiku, bo nigdzie takiego nie spotkałem. Co do klasycznej wywrotki, w pierwszym momencie była lepsza, ale ojciec metodę z dragami stosował (dodatkowo drąg wrzucany na wierzch przyczepy po załadunku- aby obrót był jeszcze dłuższy) , bo dzięki temu szło szybko rozładowywać liście wyżej niż cyklop był w stanie sięgnąć nie mówiąc o zwykłym wywracaniu. Teraz nikt się w to od wielu lat nie bawi, bo te czasy mineły.... Ja nie mam gdzie nagrać, a jakaś "pamiątka" po metodzie by się przydała  
  8. Troche nietypowa sprawa: Poszukuje najlepiej filmu z rozładunku np. liści buraczanych, albo innego materialu, najlepiej na pryzmę, przy użyciu liny przyczepionej do belek ułożonych na dnie przyczepy. Ładunek jest opasany lina, a rozładunku dokonuje się ściągając zawartość przyczepy ciągnikiem i która "rolującą się" ląduje na pryzmie.
  9. Kiedyś takie tuleje drewniane były przez dłuższy czas gotowane w oleju, tak że cała wilgoć znikała i drewno było nasączone całkowicie olejem. Tuleje które trzymałem w ręku w sklepie były na 99% tylko pomalowane, lub na chwile zamoczone w oleju.  Wygotowana tuleja powinna znieść dużo więcej. W rodzinnym gospodarstwie mniejsza talerzówka smarowana olejem z ramy, pewnie mniej intensywnie użytkowana, ale miała wymieniane tuleje raz dawno temu. Pamiętam, że ważne był odpowiednie spasowanie z ramą i ułożenie fabrycznych podkładek żeby olej powoli się sączył, a nie leciał bezpośrednio , albo wcale ( Podkładka ma owalny otwór, a obudowa tulei z ramą ma być ustawiona tak żeby olej leciał tylko szczeliną o grubości podkładki).
  10. koparka białoruś, szybsza praca

    W większości nie było to podłączone w ten sposób, że dla obrotu i podpór działał jedna pompa, a dla reszty korzystało z 2 pomp jednocześnie? Wiem, że wychodziły przynajmniej dwie wersje łączenia hydrauliki trochę różniące się miedzy sobą, ale musiałbym odszukać schematów, a nie mam ich w tym komputerze. Jumzem  którym okazjonalnie pracowałem raczej przeszkadza przy dużych ładunkach szybkość i gwałtowność ruchów i pracuje się na wolnych obrotach. Pompy tam to NSZ32.
  11. Przełożenie osprzętu z Jumza na mtza?

    Udźwig 800kg dla wersji osprzętu jak ten: http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1374432807/jumz_77146_368_55741.jpg     Udźwig 1000kg dla wersji jak ten: http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/gallery/category_238/jumz_20305_238_1254483.jpg    
  12. Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

    Orka raczej nie. Nawet pomijając, że na końcu pola pług się wyciąga z ziemi. W orce opory pracy się zmieniają, a tu trzeba cały czas podawać maksymalną "porcję" paliwa przy obrotach mocy maksymalnej. Regulować tylko obciążenie, żeby utrzymać je stałe, tak żeby cały czas mieć praktycznie 2200 obr/min. Obroty nie mogą, ani spaść, ani wzrosnąć.   A co do spalania na hektar, to podawanie nie jest miarodajne, chyba że c360 3p i  zwykła c360 pracowały na tym samym polu z tymi samymi pługami, tak samo ustawionymi (jeszcze najlepiej żeby się w połowie pracy nimi zamieniły  :)  ) Zbyt dużą różnice robią warunki. Inny czas, praktycznie to samo pole (może 50m dalej). Raz C360 3p pociągnął "zachodni" pług 3X 40cm ( jeden korpus miał być odkręcony ale z ciekawości spróbowano i szło...) kiedy indziej z UG 3x30cm nie mógł się podźwignąć, a w 2x30 spalanie wyszło by kosmiczne.
  13. Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

    Dla silnika s-4003 z C-360   "Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej – 265 g/kWh tj. max. 10,2 l/h przy pełnym obciążeniu" http://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-360   Tylko ciężko znaleźć pracę, gdzie przez godzinę pracuje się z pełną mocą Hamownia, ewentualnie jakiś generator, czy pompa gdzie można wyregulować obciążenie tak, że silnik będzie wykorzystany w 100% mocy maksymalnej.
  14. Przełożenie osprzętu z Jumza na mtza?

    Musiałby przemierzyć jak jest w praktyce, ale obecnie osprzęt rolniczy wychodzi praktycznie na MTZ (pewnie właśnie ze względu na napęd). Produkowany był w wersji właśnie na JUMZ i MTZ  możliwe ze różnice są kosmetyczne. (Otwory do mocowania z przednia rama???) http://www.yuat.ru/index1.html Udźwig wersji rolniczej PE-F-1  to tona bez chwytaka /w praktyce ostrożnie to i z nim :) / i 750kg dla wersji z dłuższym chyba o 1m ramieniem, ale takiej jeszcze na żywo nie widziałem.     Ewentualnie jak będzie okazja mogę coś zmierzyć przy osprzęcie na Jumzie. Oba ciągniki miały wspólne korzenie (MTZ-5) i możliwe, że  mocowania i główne wymiary nadal są te same. W wersji rolniczej pompy są zakładane na wałek WOM i ciekawe czy śruby mocujące podpasują. Nawet jak nie pasuje to łatwiej to przerobić, niż boczną przystawkę do pompy z wersji budowlanej.
  15. Jakiej firmy zestaw naprawczy do silnika

    "oryginalne części" do rosyjskich (i pewnie nie tylko) ciągników:   http://fermer.ru/forum/selskokhozyaistvennaya-tekhnika/kluby-lyubitelei-i-vladeltsev-5/185557?page=124#comment-1074846603
×