Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

jahooo    9239

Szczerze - nie wiem co ma tam pisać, musisz popytać w SKP gdzie będa znali temat. Ja się dopiero przymierzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Sama nazwa usługi na fakturze nie jest szczególnie ważna , ( może być przebudowa , zmiana rodzaju pojazdu), ważne aby były tam dane pojazdu. W uwagach lub jako załącznik do faktury opis zakresu zmian. Do tego zaświadczenie od firmy (z GUS) o posiadaniu stosownego PKD , działalności gospodarczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Najpierw to przyczepa ma mieć ważny przegląd

 

Potem firma XXX ma wystawić oświadczenie (dokonać przebudowy ;) ).

tekst z jednego z oświadczeń o przebudowie:

 

FIRMA XXXXX (tutaj dane firmy) posiadający zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 07 października 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji działalności (Dz. U. nr 128 z dnia 22.10.1997 poz. 829 z późniejszymi zmianami) kod działalności gospodarczej PKD 50.20.A (obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych), oświadcza, że dokonał zmian konstrukcyjnych w pojeździe:

1. Marka, Typ: XXXXX

•        Nr rejestracyjny: XXXX

•        Nr podwozia, nadwozia, ramy (VIN): XXXXX

•        Rok produkcji: XXXXX

 Data pierwszej rejestracji: XXXXX

 

zmieniając (zgodnie z art. 66 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r. poz. 602 z późniejszymi zmianami). Rozporządzeniem MTiGM z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. nr 44 z dnia 15 maja 1999 r. poz. 432), i zał. Nr 3 do rozporządzenia MTiGM z dnia 14 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. nr 4 z dnia 23 stycznia 2001 r. poz. 37)) jego rodzaj z przyczepy ciężarowej uniwersalnej na przyczepę rolniczą.

 

 

Kto ma taki kod PKD? Każdy blacharz który robi samochody i tam pytać.

 

Diagnosta ma wystawić kwit z dodatkowego badanie technicznego (dbt zk) a tam będzie oprócz danych coś w stylu

DODATKOWE-SKIEROWANY PRZEZ  STAROSTĘ: IDENTYFIKACJA I DANE
 
1. uwagi
Zmiana rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej uniwersalnej na przyczepę ciężarową rolniczą. Przyczepa ciężarowa rolnicza.
Zmiana układu hamulcowego z dwuobwego na jednoobwodowy.
Zmiana instalacji z 24 na 12 .
Pozostałe dane techniczne pozostają bez zmian.
Oświadczenie XXXXX (dane z oświadczenia firmy co "dokonała zmian").

 

 

Jeżeli ktoś wam pomoże zaciągnąć przyczepę do miasta gdzie jest i stacja kontroli pojazdów (taka co może dokonać zmian konstrukcyjnych) oraz firma która wystawi oświadczenie o przebudowie a w wydziale komunikacji nie będzie kolejek to temat do załatwienia w 1 dzień.

Przerobiłem to tak, że tato pojechał z przyczepami na przegląd a ja w tym czasie załatwiałem papierki, on chwilę poczekał aż odbiorę z wydziału komunikacji kwity, ponownie na stację i potem ja do wydziału złożyć dokumenty.

 

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

Trzeba jeszcze po dwa zdjęcia z przodu przyczepy i z tyłu przyczepy. Jeden komplet zostaje u diagnosty, drugi idzie do archiwum WK i ma "dokumentować" wykonane zmiany. Z tego, na co u mnie zwracają uwagę to wyróżnik poj. wolnobieznego (duży trójkąt), trójkąty odblaskowe z tyłu, chlapacze z tyłu.

Co do przeróbki układu hamulcowego, to pytałem diagnosty, nie ma takiej potrzeby, bo nowe przyczepy mają układ dwuobwodowy montowany seryjnie. Chyba, że nie masz takiego ciągnika, bo na przegląd najlepiej przyjechac ciągnikiem, który współpracuje z przyczepą, żeby te hamulce miały szanse zadziałać.

Z tego co mówił diagnosta, w każdym powiecie WK ma inne wymagania, u mnie to wygląda tak, jak opisałem.

Jak robiłem pierwszy przegląd na ciągnik, to też pytał, gdzie będę rejestrował, żeby problemów nie było i wiedział, co ma wpisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Z tego co wiem , zdjęcia wykonuje diagnosta sam i w formacie jpeg  wgrywane są do systemu i drukowane na zaświadczeniu wydawanym dla WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

U mojego widziałem zdjęcia w formacie  "analogowym", ale skąd je wziął, nie wiem. Widziałem tylko gotowe papiery u diagnosty i podpytałem, co i jak, bo mnie też to czeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

być może, ja robiłem te zmiany dość dawno.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelkx    0

Mam problem z przyczepą gdyż rok produkcji z umowy nie zgadza sie z rokiem z tabliczki a rok w dowodzie jest wytarty (Stary dowód). Co zrobić w tej sytuacji? Przegladu nie mogę zrobic bo w dowodzie nie ma roku produkcji. Chce zrobić przegląd i ją zarejestrować

Edytowano przez pawelkx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelkx    0

W CEPIKu nie ma żadnych informacji. Na pewno dokumenty były podstawione, tabliczka była zamalowana. W jaki sposób można sprawdzić czy rok produkcji z umowy zgadza się z rokiem z dowodu(wytarte)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

To ,że nie ma danych w CEPIK , może oznaczać ,że nie miała robionych przeglądów. Jedziesz na diagnostykę i nie ma opcji aby nie zrobić przeglądu.  Jeżeli jest tablica rejestracyjna , tabliczka znamionowa  i numer ramy , i jest to zgodne z dowodem ( pole numeru rej. , nr. ramy , daty rej. ) są czytelne , oraz jest sprawna to musi być OK. Diagnostę nie powinna interesować umowa , a jeżeli WK będzie miał zagwozdkę to skieruje na ustalenie danych. Tak naprawdę w takiej sytuacji diagnosta powinien od razu przy przeglądzie zrobić ustalenie danych na podstawie danych katalogowych i z natury ( z tabliczki znamionowej) oraz zaopatrzyć to swoim komentarzem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

Miałem to samo napisac - ustalenie danych przez diagnostę.

Starych dowodów nie ma w CEPIK-u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Witam kolegów, mam pytanie czy wie któryś z was czy na Słowacji to przyczepy wyrejestrowywali z jakiegoś powodu (dodatkowy podatek) mam na oku przyczepę tylko że ma dowód 1 a dowód 2 jest tylko skan nie jest potwierdzony przez urząd jest tylko potwierdzenie wyrejestrowania które złożył posiadacz przyczepy i nie wiem czyn taką przyczepę u nas zarejestruję bez oryginału dowodu 2 dajcie znać jeśli coś wiecie na ten temat

 

Edytowano przez adamgaleon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektro2015    89
Mam okazję kupić prawdopodobnie d47 6ton sztywna, w cenie złomowej przyczepy nie trzeba remontować ale mam taki zamiar i remont wyniesie tak do 15 tys. przerobienie na wywrot itd. Tylko że mam taki problem na przyczepę nie będę miał żadnych dokumentów, czy będzie możliwość jej zarejestrowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1456

Legalnie- nie. Musiałbyś kombinować z tabliczką znamionową, papierami itp... Za dużo zachodu, a dla d47 ja osobiście bym nie ryzykował. I od kiedy d47 jest bez wywrotu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Poniżej 20 tys . kupisz przyczepę wywrotkę  z papierem . Za remont 15 tys. to jakoś dużo , 8-10 tys to realny  koszt odbudowy. Obecnie zakup odpowiedniej dokumentacji do przyczepy graniczy z cudem, tym bardziej ,że jest masę przyczep bez rejestracji. Poza tym sam dowód to nie wszystko , bo musi być też ład związany z przeniesieniem własności. Chcę też zwrócić uwagę na różnice w cenie przyczep zarejestrowanych jako rolnicze i jako ciężarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Gdzieś obiło mi się o uszy że i zmiany konstrukcyjne mają wylecieć jeśli tak się stanie to będzie ciekawie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

A kupić nowej to już nie watro co? Kombinujecie z tymi starociami, a na nowe można duży rabat dostać a zakup takiej przyczepy to jak lokata, co jak co z maszyn rolniczych to chyba przyczepy najmniej na wartości tracą, a na pronarki czy metalfach naprawdę można dużo utargować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale piszesz głupoty, lokata , to nie lokata to skarbonka, przecież nie sprzedasz drożej niż kupiłeś, zawsze stracisz.

Po drugie ile przyczepę w roku używasz, ja na 100 ha tylko zboza 1 przyczepę 12 t  uzywam 25 razy w roku, tandema trochę więcej  z 30 razy i sti rok. HL z 5 razy nasypie, a kupilem nowe bo na PROW brałem.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

a co, codziennie po 300 km chciałbyś przyczepą robić,  a wsadzić w starą przyczepę w remont to co też to się straci, jak miałbym kupić starą przyczepę za kilkanaście tyś wsadzić w remont kilka jeszcze to wole kupić nową i wiem co mam, a chodzi mi o to że ten sprzęt mało traci na wartości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj