Skocz do zawartości
denis914

Obróciła się panewka w c 385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Panewka
zetores    15

Osiowanie bloku- po obróceniu panewki, lub po spawaniu bloku może się okazać że blok się nam przekrzywi. Wtedy wszystkie panewki główne nie będą miały wspólnej osi, co może prowadzić do kolejnego zatarcia.
Osiowanie również można wykonać pod wałek rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

polega na wyważeniu wału żeby równo pracował bez zbędnych luzów na panewkach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PRIMO    175

Samego wału korbowego się nie osiuje tylko razem z blokiem silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

wał po szlifie powinien być wzorcem chyba, że szlifierz do d*py.
Domyślam się, że problem z panewką główną i wtedy należy obrobić wszystkie okulary i to jest osiowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    175

Osiowanie wałów polega na ustawieniu linii wału i doprowadzeniu do takiej sytuacji, gdy osie wałów dwóch lub więcej maszyn znajdują się w jednej prostej linii. Podczas osiowania do urządzenia wprowadza się parametry zespołu, co gwarantuje ustawienie 

maszyn zgodnie z normami dla danej wielkości i prędkości, można wprowadzić również jej nazwę i miejsce pracy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    175

@DTaras nie unoś się tak :huh: jak ktoś przeczyta oba posty to może szybciej zakuma  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

U mnie w zakładzie przed każdym szlifem wału jest sprawdzana osiowość wału, jeśli odchyłki spełniają dopuszczalne normy, wtedy szlifujemy wał.
To samo jest robione z blokiem silnika. Jeśli blok ma dopuszczalne odchyłki osiowości, wtedy można zakładać wał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

Nie zajarzyłem o co Ci chodzi.
Ciekawe jest odniesienie do norm. To raczej katalogi jeżeli chodzi o silnik. Normy w połączeniach napęd - maszyna.
Ale skoro wszystko już wyosiowane nie zaszkodzi posprawdzać korbowody - może krzywy a może okular już jajo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×