Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
konrad1239

Brak ładowania w C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-360
konrad1239    0

Witam , od jakiegos czasu zaobserwowałem takie jak by szelesty w prądnicy... nie wiedziałem bardzo co sie dzieje , ale ładowanie akumulatorów było więc sie tym bardzo nie przejołem , ale to trwało do czasu . otóz rano odpaliłem traktor i kontrolka od ładowania sie cały cas paliła , dałem wiec więcej gazu i dziwnie szybko zgasła, bo do tej pory powoli gasła czyli zarzyła się przy nizszych obrotach , no ale zgasło wiec jade sobie , noi na obrotach około 1200 kontrolka zapaliła sie i nie chciała zgasnąc mimo tego ze dawałem duzo gazu . Rozebrałem prądnice i wysypał się z niej taki czarny zwęglony proszek... nie znam sie na elektruyce ale wiem ze to nie zadna awaria instalacji bo jak bym odłączył akumulatory w trakcie gdy ciągnik jest uruchomiony i zapalił swiatła to prądnica powinna wytwarzac prąc i światła powinny działac , czyli to wina prądnicy.. jak juz wczesniej napisałem wysypał sie z niej czarny proszek.. da sie ją jakos naprawić?? nie wiem.. moze sie coss zuzyło?? czy trzeba będzie kupic nowa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A jak wygladaja szczotki jak z ich długoscią?? Czrny proszek to własnie może byc resztki startych szczotek.

Sprawdz jak wygladaja wycinki komutatora(tam gdzie ślizgaja sie szczotki) czy żaden wycinek nie jest luzny ani wyzszy od innych. Miedzy tymi wycinkami jest izolacja która to nie powinna wystawac powyżej. Bieżesz nozyk i czyscisz tak aby była widoczna przrwa miedzy nimi jak i minimalnie nizsza izolacja miedzy tymi wycinkami.

To że nie miałes ładoawnia to po prostu skonczyły ci sie szcotki i nie stykały sie z komutatorem i to może być wszystko.

Obejzyj jak wygląda izolacaja na przewodach i jeśli nie widzisz żadnych ubytków ani nie czujesz swądu spalenizny to skaładaj spowrotem i próbój. A jeszcze sprawdz stan łozysk, choć w pradnicach były dosc trwałe. Ale to może byc ten twój dziwny odgłos od pradnicy.

Napisz jak i co wygląda to bedą i dalsze wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1239    0

Szczotki są dobre :lol: napewno. Własnie.... byc moze to wina łozysk bo są tam 2 , jedno na koncu i drugie na początku. Jedno stoi... roznitowałem tą jak by pokrywke i wybiłem łozysko , okazalo sie ze stoi... Czyzby to była przyczyna??

 

aaa i jeszcze jedno , jak ją wymontowałem z ciągnika to cała miała luz.. tzn to koło pasowe gdzie pasek jest umieczony miało luz.. chodziło na wszystkie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Kolego Nie cytujemy ostatnigo posta i nie pisz swojego posta pod postem tylko go edytuj bo bałagan na forum sie robi.

Łozyska jak i kólko pasowe to poważne niedomagania. Może nie masz klina albo koło sie na wałku wyrobiło i krciło sie samo nie napedzajac wałka prądnicy. Jesli uwazasz że złozysz wszystko i bedzie juz dobrze to rób. Zalezy także od kosztów jakie poniesiesz. A nowej pradnicy nie kupuj.

Radził bym ci zaryzykowac i załozyc alternator. ryzyko polega na tym czy sam bedziesz go zakładal i czy znasz sie choc troche na tym i z kad załatwisz sobie alternator.

Wypad na złom i juz masz. Koszt 50 zł. Jednak zawsze istnieje ryzyko zakupu takiego który długo nie pochodzi jesli nie bedziesz umiał ocenic jego stanu. Najwazniejsze luz na łozyskach jak i stan pierscieni slizgowych i szczotek.

Ale polecał bym ci to zamiast skaładać pradnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    0

Miałem coś takiego. Przednie łożysko poleciało, wirnik zaczepił o stator, prądnica przestała się kręcić. Pasek miałem luźny więc ślizgał się sobie i nawet nic mu się nie stało ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jesli wszystko inne jest sparwne(uzwojenia wirnika i stojana, komutator, szczotki, regulator napiecia) to tak.

Nikt na forum nie jest jasnowidzem i trudno okreslic bo nie widzimy tych części tylko ty. Jesli uważasz że wszystko wyglada ok to zakładaj łozyska i odpalaj. Lgicznie myśląc to mogły być winne tylko łozyska. Więc pozostaje ci zaryzykować bo decyzja nalezy do ciebie. Ale jestem dobrej mysli.

Chociaż ja tak czy tak był bym za założeniem alternatora, ale to tylko moje zdanie bo ja bym sobie taki sam założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koszt łożysk to około 20 zł więc można spróbować ale jak to nie pomoże to ja również polecam założenie alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    4

witajcie mam pytanie nie mam ładowania w ursusye a założyłem alternator rok było dobrze po roku cos sie stało i nie ma ładowania co moze byc przyczyną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najprostszą przyczyną mogą być szczotki. To najłatwiej sprawdzić. Może być regulator, diody prostownicze, diody wzbudzania. Przeszukaj forum tu jest dużo informacji na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Przyczyn może być wiele tak jak wypisał kolega ;)

Powiedzenie że nie ma ładowania to za ogólnie i dostaniesz ogólne informacje sprawdz wszystko.

Przeważnie jakas przyczyna ma swoje objawy. Napisz jakie objawy u siebie zaobserwowałeś, a bedzie łatwiej wywnioskowac co sie popsuło.

Kontrolka ładownia sie świeci, mróga, żarzy sie podczas pracy ciagnika, czy wogóle sie nie swieci??

Czy z nia jest ok ale pojawiły sie problemy z odpalaniem??

Ułatwij nam i sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    4

powiem tak kontrolka zaczeła swiecic pózniej sie spaliła mówie moze naciagne pasek ale nic myslałen ze mam ładowanie po jakims czasie nie chciał juz zapalać i wogóle nie ładuje bo sprawdzane było z lapka nie swieciła sie a powiedzcie mi od jakiego auta mozna by dopasowac alternator moze na szrocie kupie drugi!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zarówka w kontrolce musi być bo inaczej alternator sie nie wzbudzi.

W jaki sposób sparwdzałeś ta "lapka" czy ładuje??

Od czego obecnie masz ten alternator?

Każdy alternator od samochodu da sie załozyć, pod warunkiem że na napiecie 12V. Jedynie czasem trzeba przerabiac mocowania i odpowiednio podpiać, bo sa rózne typy i rózne końcówki.

 

A w tym swoim wyciagałes szczotki, może po prostu sie skończyły i ot cała awarja. Kupisz nowy-stary ze złomu i może zaraz być to samo, napierw reanimuj ten.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    4

wiesz on był nowy po roku padł ale mówie od razu wtedy był głównym ciagnikiem i bardzo dużo chodził zobacze co mu jest zaczne od szczotek bede robił mu kapitalny remon cały ciagnik wiec narazie nie bede grzebał bo akumu i tak juz do wyrzucenia ;) dzieki za podpowiedz bede wiedział za co sie wziasc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Panowie proszę o poradę :)

Układ oparty o alternator taki typowy do c-360 chyba Elmot.

Na tą chwilę żarówka kontrolki nie świeci a akumulator rozładowany .

Wiem że żarówka wzbudza alternator ale sprawdzałem prąd do żarówki z stacyjki dochodzi ,żarówka cała styki czyste.Wygląda to tak jak by

masa z alternatora do żarówki nie dochodziła.Znaczy kable też całe a tej masy nie ma na końcówce styku w alternatorze.

Czyżby padło coś w alternatorze ?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Na początek radzę standardową procedurę: przeczyszczenie wszystkich połączeń w układzie ładowania ( alternator, rozrusznik, stacyjka) oraz sprawdzenie stanu szczotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
Napisano (edytowany)

Na zewnątrz wszystkie styki czyste pozostaje rozebrać alternator .

 

Edytka:

Alternator reanimowany :)

Powód braku ładowania-regulator napięcia padł oraz była zawieszona jedna szczotka .

Edytowano przez Vril

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djthomas    0

Sprawdź czy ładuje alternator lub prądnica. Jeśli ładuje to zobacz regulator napięcia jeśli jest dobry to szukaj dalej:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×