Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Sprężarka HS 11 w C 360 3P


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
3 odpowiedzi na ten temat

#1 włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 01 wrzesień 2011 - 08:43

Witam.
Posiadam w swoim C 360 3P sprężarkę HS 11. Wiem że nie jest ona oryginalna ale nie w tym problem. Strasznie kiepsko pompowała. Do tego stopnia że dobicie zbiornika do 6 atmosfer było nie realne bo nie miała siły a do 5 atmosfer dobijała ok 10minut. Strasznie długo. Postanowiłem zrobić jej remont. Rozebrałem ją. Na korbowodzie żadnych luzów nie było, łożyska fajne, cylinder miał już dość spory skok więc go musiałem wymienić. Nie założyłem nowego bo nowy kosztuje u mnie 180zł ale załatwiłem od kumpla używany lecz pracował zaledwie 5 lat na kompresorze takim przenośnym. Naprawdę w idealnym stanie, żadnego progu. Dodatkowo z uwagi na to że to nie wielkie koszty wymieniłem oczywiście tłok i pierścienie. Głowiczkę zostawiłem starą bo wymieniałem ją 2 lata temu. Po zamontowaniu jeśli chodzi o pompowanie jest super. Do 6 atmosfer przy obrotach 1500 obr/min nabija mi zbiornik w ok 1,5min. Widać jak wskazówka pnie się w górę. Zatem remont przyniósł efekt. Problem teraz tkwi w tym że sprężarka się grzeje. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Najbardziej gorąca jest głowiczka. Cylinder nieco chłodniejszy ale też jest gorący. Nie wiem, czy by nie miała smarowania? Ale patrzyłem i olej odpływem idzie. Jak składałem to wlałem nawet do środka odrobinę oleju żeby nie chodziła na sucho i tłok z cylindrem też składałem na olej. Czy wie ktoś co może być nie tak? Czy tan zaworek którym idzie olej do smarowania, tam w środku jest taka sprężynka, to jego trzeba wkręcić w jakiś określony sposób czy można jakkolwiek go wkręcić? Tam ta śruba jest przewiercona żeby olej mógł płynąć. Czy muszę sobie na łbie tej śruby zaznaczyć jak te dziurki są i wkręcić tak aby pokrywały się z przewodem którym idzie olej czy to nie ma najmniejszego znaczenia? Jak macie jakieś pomysły to piszcie. Z góry dzięki.

Dodam że najbardziej się grzeje głowiczka. Więc nie wydaje mi się aby to ciepło szło od cylindra. Całą góra głowiczki, cały przewód wraz z tym kolankiem który idzie do zbiornika również jest cały gorący.

Edytowany przez włodek, 01 wrzesień 2011 - 11:34.

  • 0

#2 zbozowy

zbozowy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • 2662591
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zwoleń

Napisany 01 wrzesień 2011 - 11:45

nic z tym nie zrobisz tak juz bedzie. sprezarka ma teraz o wiele wieksza sprawnosc nie ma przedmuchow pracuje na wiekszym cisnieniu i musi tak byc. a to ze glowica jest cieplejsza niz cylinder to jest prawidlowo. do cylindra naplywa zimne powietrze a do glowicy juz nie.
  • 0

#3 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4940 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 wrzesień 2011 - 19:59

W czasie sprężania powietrza podnosi się jego temperatura tak samo jak obniża się w czasie rozprężania. Wszystko masz w porządku.
  • 0
KPK Kumurun Team

Google

  • Reklama google
  •  

#4 włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 01 wrzesień 2011 - 21:27

W czasie sprężania powietrza podnosi się jego temperatura tak samo jak obniża się w czasie rozprężania. Wszystko masz w porządku.


Dzięki za odpowiedzi. Myślałem że może sprężarka się zaciera bo wcześniej nie była nigdy gorąco. Dopiero po tym remoncie. Ale cylinder nie jest bardzo gorący. Zdecydowanie cieplejsza jest głowiczka i rurki które z niej wychodzę. Oczywiście nie parzy no ale nigdy się nie grzała. Ale skoro wszystko jest ok to się cieszę. Grunt że sprężarka zaczęła pompować i nie wyrzuca mi oleju :)
  • 0





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk