Polecane posty

Adi96    1848

480/70 To jest Przesada ale 420 To chyba jak rozmiar 16.9 to uciąg się poprawia.14.9 Są troche za wąskie jeśli chodzi o orkę czy agregatowanie choć u siebie na 14.9 nie narzekam ciągnie dobrze bo cudów nie ma co wymagać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie.  Idąc w szerokość to ostatni rozsądny rozmiar.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Do 16.9 przydało by się lepsze obciążenie tylnej osi. Na 14.9 i obciążnikach nowego typu jest biednie bo często brakuje przyczepności. W przypadku starych obciążników nie było tak źle chociaż i tak moim zdaniem przydało by się tam dodatkowo po jednym talerzu więcej na koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Koledzy dobrze piszą, a kolega @bears uderzył w sedno - wraz z rozmiarem opon MUSI iść ich dociążenie.

  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A co to za problem z dociążeniem dłuższe śruby i chociaż jeden pierścień dodatkowy na koło czyli trzy na koło jak było w eksportowych wersjach.Nawet jeden na AF ma chyba 5 pierścieni na koło i gumy 16.9  tylko śruby dać minimum 8,8 twardości 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do opon 16,9 specjalnie nie trzeba kombinować jest to jeszcze w miarę pasujący rozmiar do tego ciągnika. Obciążniki nowego typu to faktycznie ozdoba bo innej roli chyba nie pełni. Stare z 40-ki czy 55 miały masę i można je było balastem nazwać. W każdym razie nawet dociążanie do pewnego momentu ma granicę zdrowego rozsądku. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jak najbardziej. Trzeba byłoby wprowadzić kolejną zmienną, czyli moc oprócz naturalnych ograniczeń konstrukcyjnych.

  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Moc, ogólna masa całego ciągnika i nacisk na przednie koła który jest istotny zwiększając nacisk na coraz to szersze  koła tylnej osi.

I i tak jest granica. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zawsze jest i będzie granica.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Bo po prostu innych fantazja ponosi a się nie znają to skąd mogą wiedzieć jakie będą wady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dodajmy fantazja ułańska.

  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

najlepszy rozmiar opon dla C360 to 420/70/28. już było to wiele razy omawiane. kumpel załozył nówki firestone-ma kasę to co mu zależy,to jego hobby- byłem w szoku ile wzrósł uciąg. a obciążniki na tył to stary typ od C330/C328, 6 pierścieni po 45 chyba kg. nawet fajnie wyglądają

Edytowano przez volvo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

volvo ma racje najlepsze obciazniki to te od 330 czyli pierscienie na cała felgę plus te centralne z miejscem na śruby tylko trzeba nawiercić i nagwintować piasty by przymocowac te środkowe a te org mozna dołozyc od strony zwolnic tylko warunek ze oponki zdrowe wtedy nawet 12.4 maja lepszy uciąg niz 14.9 z tymi zabawkami ja przy capku mialem tak plus przod 7.50 16 z półkśiężycami z lasu po orce kazda przyczepe targal a sasiad 360 podobny ladunek tylko z przodu balony 15stki grzazl teraz zamowil kola i zwrotnice od ciezkich bo raz jechal moim 3P na miekkim przodku odrazu mowi ze nawet nie odczul ze skonczyla sie droga i zamiast skrecic pojechal w poprzek bruzdy w swoim juz by leb rozwalil nie wierzyl ze na 5 da sie jechac po polu nie odczuwajac tego u mnie w 3P z przodu 7.50 20 a on chce opony dac od przyczepy d55 czy kombajnu buraczanego 9.00 20 bo z turem gania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Po co życie utrudniać jak te od c-330 pierścienie pasują na środek od 60-tki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze te srodki z 60tki sa dobre na obciazenie ale malucha a nie maszyny rolniczej ktora ma robic jako taka robote a po 2 jak zalozysz po 2 srodki 30stki obciazniki zleja sie w jedna całosc a nie srodek pusty reszta piasty to samo i zero dociazenia jak to szło w org tak samo to przejscie z miekkiej osi na sztywna 4011 na 355 a potem kwadratowa ja w 330 mam miekka os od 4011 a 3P od 385 i luksus robota pelne dociazenie inni uciekaja do domu a ja oram dalej u mnie posiane a u innych sciernia lub nie dokończona podorywka czy talezowanie

 

a nikt mi nie powie ze szerokie kola na feldze 15.3 na przodzie lepiej tocza od 20stek z ciezkich a na te felgi da sie wcisnac naprawde szerokie laczki tylko trzeba zmienic na zwolnicach by nie ogladac nieba caly czas

Edytowano przez PaweMariuszMokrzycki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ja mam u siebie 750-16 a z tyłu 3 letnie cultory wiadomo jaki sezon w tym roku i pomimo jak było grząsko się nie zakopałem ciągnik szedł koła się nie zapadały przednie a wiadomo jak 60tka  ma z ta osią.Co prawda dużo nie obrabiam nie mam mega ciężkich ziem bo posiadam średnie ale od zmiany opon nie narzekalem na uciag daje radę a posiadam standardowe obciążenie.Wedlug mnie nie ma co tak dociażać bo środek ciężkości jest wysunięty bardziej w przód zetor podobną konstrukcja a w bagnie inaczej się zachowuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

jeden obciążnik st 330 waży około 40kg, nowe +/-20-25, więc nawet zakładając po 2 na koło zwiększamy znacznie obciążenie

Znalezione obrazy dla zapytania naglak 360


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Ja założyłem właśnie po 3 talerze na jedne koło starego typu tak jak na zdjęciu. Tych obciążników jest dwa typy, jedne które pasują wycięciami na śruby gwiazdy koła i wentyl do pompowania i drugie które wycięcia mają całkiem w innym miejscu i trochę lipnie to wygląda.

Mimo to na kole mam trzy talerze po 42kg i środek który waży 32 czyli jakieś 158kg na koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak mowimy szerokosc srednica i dociazenie musi z soba wspolgrac bo np zakladajac szersze opony np 16.9 bez odpowiedniego obciazenia tak naprawde sprawi tylko to ze bedzie mniej mieszac ale nie ruszy z ciezszym sprzetem niz przed zmiana czy ciagnik uzbrojony jak na powyzszym zdjeciu jak ktos jezdzil z tandemem na hithu wie ze w terenie latwiej wyjechac niz z ładunkiem takim samym jak na dwu osiowej ale pamietajmy ze wszystko ma swoje koszty dociazajac os zwiekszamy powiezchnie tarcia punkt zaparcia czyli zwiekszajac szerokosc opon warto dociazyc adekwatnie do srednicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

C360 jest sama z siebie za lekka do mocy jaką oferuję. Szersze opony zamiast poprawić przyczepność to ją wręcz zmniejszą bez odpowiedniego dociążenia. Głównie rozchodzi się o nacisk opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

coś w tym musi być, pamiętam że 330 w kabinie zamojskiej i starym obciążniku lepiej szła pod górę z przyczepami niż 360 w puszcze, różnica w masie własnej 200-300kg na korzyść małego


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dlatego mowie ze przy odpowiednim dociazeniu mozna wiecej zyskac niz na samej wymianie opon jak tu ktos napisal ze ma mozliwosc zalozenia oponki 480/70/28 u mnie 330 i 360 3p sluza glownie w transporcie i pracach lekkich przy zwiekszonym obciazeniu tzn talerzach od 330 i miekkim przodku 385 moj 360 3p wazy prawie bez tura i nie ma najmniejszego problemu z ruszeniem tzw jelczanki (d83) z 14/15 tonami zboza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1121

W przyszłym roku chce zmienić opony w w ursusie.

Na pewno radialne ale zastanawiam sie po miedzy 14.9 @ 16.9.

A czy moc nie spadnie na tych szerszych?w polu na 3 biegu nie oslabnie?

Mam mokre laki to na plus 16.9 podobno lepiej sie wygrzebuje.

Jakie marki opon polecacie.?

Czy do radialnych nie będzie mi przecierac dętek?

 

 

Edytowano przez mf362

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    251
ja mam u siebie 16,9 bkt w c360 juz 7 lat. opony b. dobre jak na taką cenę. ciagnik jest szybszy, ma mniejszy nacisk jednostkowy na glebę, ale tak jak wspomniałeś jest nieco "slabszy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj