Skocz do zawartości

bears

Members
  • Zawartość

    351
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Excellent

1 obserwujący

O bears

  • Ranga
    Zaawansowany

Ostatnio na profilu byli

1201 wyświetleń profilu
  1. Wąsko świeci bo to lampa szerokokątna... Na dachu najlepiej montować lampy dalekosiężne, mają skupione światło i oświetlają to co chcemy oświetlić. Za to na tył odpowiednie są lampy szerokokątne tak aby odpowiednio oświetliły tył pojazdu co ułatwia cofanie czy podczepianie maszyn. I "lampa" czyli światło przeciwmgielne to typ światła...
  2. Zaczep dolny do C-360

    Widać dobitnie jakie masz doświadczenie, i nie rozumiem dlaczego oceniasz wszystkich swoich miarą, chcesz się szarpać z przyczepą to się szarp. To że tobie nie był nigdy potrzebny to nie znaczy że i wszystkim. Polecam też trochę zwiedzić świata, 20 lat temu tam już mieli zaczepy dolne hydrauliczne czy to kulowe, hakowe czy dowolnie inne. A jak byś komuś tam powiedział że lepiej zakładać przyczepę ręcznie bo hitch jest nie potrzebny to by chyba wybuchli śmiechem. Tam ludzie nawet dwuosiówki zapinają na górny automat bo szkoda im zdrowia na latanie z bolcami. Hitch to wygoda jak nie wiem co, nie czekaj tylko zakładaj
  3. Zaczep dolny do C-360

    Wpadłeś w spiralę własnej głupoty, co zrobisz jak branie Ci zakresu regulacji na kole podporowym w rozrzutniku? Albo jak postawisz przyczepę na "kamieniu" która przez noc się zapadnie? Wysiadasz, wołasz ojca i jedziesz z tematem albo lecisz po belkę . A tak to cofasz, opuszczasz, podnosisz do góry i jedziesz w pole. Widać że nigdy nie podpinałeś nawet polskiego rozrzutnika 3t. Tego skurczybyka nawet we dwóch ulżyć do góry jest biednie a co dopiero samemu. Kończę rozmowę bo tak jak pisałem, pojęcia zero. Bardzo Ci zależy na tym zaczepie? Jak bym znalazł jakąś kostkę ulepszaną cieplnie to mógłbym Ci to wrzucić na frezarkę. Kwestia wymiarów
  4. Zaczep dolny do C-360

    Widzisz, masz tak nikłą wiedzę że jej brak nadrabiasz obrażaniem innych. Tych ciągników jeździ jeszcze całe mnóstwo, nie widzę przeszkód aby nie ułatwić sobie pracy z przyczepami jedno osiowymi montując do ciągnika zaczep który pozwoli nam podpiąć ją bez wysiadania z kabiny czy z siadania z ciągnika nie ważne ile by ona nie ważyła. Najwyraźniej niektórym nadal sprawia przyjemność szarpanie się z dyszlami, podkładanie kamieni, desek czy bóg wie czego.
  5. Zaczep dolny do C-360

    Pojęcie masz nikłe ale nadrabiasz bezsensownym klepaniem w klawiaturę. Tego typu zaczep występuje od modeli 5xxx poprzez 6xxx aż do modeli 7xxx. Są bez problemu dostępne czy to w sklepie jako od dzielna cześć czyli rama, hak czy cięgna poprzez serwisy internetowe jako zaczepy używane. Druga sprawa że hitch'a do zaczepu nowego typu w C360 nie kupisz nigdzie, chyba że mówisz o ramie lub haku, ciekawe gdzie kupisz zapadkę, blokadę czy sprężyny.
  6. Zetor 6245 czy 7245

    Nie tylko od 5211 ale również do serii 6xxx czy 7xxx. Części do rewersu czy półbiegów bardzo ciężko osiągalne, z tego co kiedyś znalazłem to miał je tylko jeden sklep w Czechach, komplet do półbiegów to coś około 15 tyś zł za kilka elementów. Niestandardowych skrzyni było bardzo wiele w Zetorach, a na potęgę szły za granicę jako lepsze ciągniki. Do większości nie ma w ogóle części (nawet w Czechach) ze względu na całkiem inne koła zębate w skrzyni, różnice to przede wszystkim skośne zęby, moduł zęba czy synchronizatory. Przez ponad rok były szukane koła zębate od 3 biegu wraz z kołem współpracującym i nie było ani nowych ani używanych. Skończyło się na dorobieniu tylko koła od 3 biegu w firmie zajmującej się produkcją takich elementów. Koszt jednej sztuki to coś bodajże około 4-5 tyś zł. W oryginalnym kole zerwało 4 zęby podczas zjeżdżania z górki.
  7. Zaczep dolny do C-360

    Nie masz pojęcia to się nie udzielaj, coraz więcej specjalistów bez pojęcia od wszystkiego i od niczego. Na stary typ zaczepu do C4011 podchodzi oryginalny zaczep hitch od zetora starego typu gdzie tych zaczepów występowały dwie wersję, jedna "ręczna" a druga automatyczna podnoszona poprzez cięgna a opuszczana linką. Hitcha przykręcało się do wspornika zaczepu polowego i normalnie od dołu na sworzeń. Do C360 trzeba go lekko przedłużyć bo będzie za krótki o grubość korpusu pośredniego.
  8. Ciekawe co będzie jak dojdzie do kolizji a osoba poszkodowana z drugiego pojazdu będzie albo nadto zawzięta, albo trafi do szpitala na okres dłuższy niż 7 dni. Każda modyfikacja pojazdu będzie tylko kolejnym gwoździem do trumny a ubezpieczyciel już się postara abyś to właśnie ty pokrył wszelkie koszty za niego.
  9. Opony do C-360

    Do 16.9 przydało by się lepsze obciążenie tylnej osi. Na 14.9 i obciążnikach nowego typu jest biednie bo często brakuje przyczepności. W przypadku starych obciążników nie było tak źle chociaż i tak moim zdaniem przydało by się tam dodatkowo po jednym talerzu więcej na koło
  10. Sprzęgło C-360

    Już pisałem, zgodnie ze sztuką i książką zamiast toczenia takowe koło się szlifuje. Gdyby to koło było przeszlifowane to autor nie miał by problemu ze sprzęgłem o ile to w nim leży problem. Zamiast zbierać 1-2mm z koła można zebrać dziesiątą cześć tego na szlifierce, dlaczego? O tym piszą w książkach. To że stary ciągnik to nie znaczy że trzeba odstawiać tutaj jakąś popelinę tym bardziej że cena toczenia jak i szlifowania jest taka sama.
  11. Sprzęgło C-360

    Spróbuj przetoczyć od jakiegoś pół-automata, tak samo polecam spróbować przetoczyć tarcze hamulcowe od chociażby mocniejszego BMW gdzie tarcze są pływające czy nitowane. Już nawet nie wspominam o tarczach od chociażby Porsche czy Lexusów Według książki to toczenie->szlifowanie, w chociażby przypadkach jak wyżej to tylko szlifowanie. Ale każdy robi jak uważa.
  12. Opony do C-360

    16,9 R28 wchodzą bez problemu na oryginalne felgi i pod błotniki. Jest wiele zdjęć w internetach
  13. Sprzęgło C-360

    Jeśli ma być zrobione zgodnie ze sztuką to szlifowanie to podstawa, to że chińczyki robią inaczej to akurat nie jest powód do naśladowania. W wielu ciągnikach czy maszynach takiego koła po przetoczeniu nie założysz, tzn założysz ale nie będzie miało to sensu
  14. Sprzęgło C-360

    Dodam tylko że koło zamachowe czy docisk się szlifuje. Jeśli jedno lub drugie jest mocno wyrobione to najpierw toczymy a dopiero później szlifujemy.
×