Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Elektryk    140

Nie wiem jak was, ale mnie nie stać na używki. Kupić oponę która się nadaję na złom za połowę ceny nowej to zabawa dla bogatych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dwie stówy na sztuce... marna oszczędność.  Osobiście dał bym 2 koła za taurusa 16,6r28 lub ozka 1845 zeta. Ozki ma szwagier w zetorze tylko 16,9R34 i jak na razie po roku (trochę mało) jest ok. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie wg mnie 4tys wydac raz na 10 20 lat zalezy co i ile kto ciągnikiem robi to chyba lepiej niz co roku dawac 300 czy 500 zł za szmaty ktore ktos wyrzucił do kubła zero bieżnika przyczepności sorki ze tak się wyrażę ale tylko dziady zbierają śmieci z kontenera ja przekładalem stare kola +/- 50% od 60tki bo w 330 stare obrecze w 330 pękly na nitach

5a3acd00d2f7f_Zdjcie0087.thumb.jpg.c6cfd560e120c1cfee4d71a760c84d76.jpg

ale to wina tego ze 30stka pracowala czesto przy załadunku oborniku nawozach opryskach wiec chemia zrobila swoje ale to tylko dlatego ze robic trza bylo i założyłem co miałem pod reka u mnie 330 wazy ok 2500 a 360 3Pblisko tonę wiecej ale to dzieki ciezkiej osi od 385 i obciaznikach na tyl starego typu 330 nawet przy standardowych wymiarach kół mialy lepsze osiagi niz na szerokich laczkach sasiada akurat u mnie capek i pepe maja zblizony rozstaw kół wiec zaleznie od warunków polowych zakładam opryskiwacz czy rozsiewacz do ciagnika ktory da sobie rade plus zwiekszony przeswit miekkiej osi pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Opony są dla mnie najważniejszą częścią ciągnika, im więcej wydasz tym z czasem więcej oszczędzisz. Dłużej wytrzymają, większy uciąg, korzyści jest dużo.

Robiłem sześćdziesiątką na nówkach firestone 420/70/28 i wrażenia są bardzo pozytywne. W mojej mam radialki kormoran 14.9/28 i się nie umywają do tamtych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dlatego mowie ze jak kupisz opone nie szmate co ktos wyrzucil bo już nie spelniala swojej funkcji kolego volvo znajac zycie pan wyrzucil oponki powiedzmy ze ok 50% bo juz mielila w miejscu zamiast ciagnac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Nie wyrzuciłem swoich kormoranów, mają 90% bieżnika... Ale po wypróbowaniu tych firestone mam ochotę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Nie wyrzuca tylko sprzedaje. Kupując opony do samochodu za 1000zł sprzedaję je po5 latach za 500zł i kupuję kolejne za 1000zł. Czyli koszt jazdy na nowych oponach wynosi mnie 500zł. Naiwniak kupuje moje stare i też za 500zł jeździ 5lat, tylko na starociach. Teraz powiedz kto jest normalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Parę razy już przejechałem się na kupnie tanich rzeczy- szybko wyrzucone pieniądze w błoto.

Teraz jak już kupuję to coś porządnego, drogie ale służy latami co w sumie daje oszczędności.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Czasem drożej to taniej. Znajomy Tirowiec kupuje opony za 3000 bo na tej za 2000 przejeżdża połowę przebiegu droższej opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

W przypadku opon jeśli była droższa z dobrej firmy nigdy nie było tak że zachowywała się gorzej lub tak samo,w przypadku ciagnika naprawdę trzeba sie zastanowić nad wyborem bo oponę na 10 lat minimum sie kupuje,przy aucie też nie ma co oszczędzać bo chodzi o nasze bezpieczeństwo nie każdego stać na najlepsze opony ale myślę żeby brać z tej średniej półki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nowe z średniej czy wyższej półki to zalezy na co kogo stać ale nikt nie powie mi ze lepiej co sezon czy dwa kupowac opony używane przez X lat niz wydac raz na 10 czy wiecej lat 2 czy nawet 5 tys za dobre laczki ja pracowalem w zieleni miejskiej to mitaski i inne sredniej klasy nowe kupowali raz na 5 lat  a michelinki agribib maja 8lat a kraks moze z cm zdarty w stosunku do nowych wiec jakosc ma znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak się będą zużywały to ciężko określić wyjdzie raczej z doświadczenia za to o uciągu można już coś wywnioskować po samej budowie bieżnika.  Dla przykładu ruskie belshiny 18,4r34 mają szerokie klocki ze zgrubieniem na środku i po trawie szczególnie takie z lekka wygłaskane na asfalcie normalnie się ślizgną, ozki czy taurusy mają klocki wąskie  a odstępy między nimi są spore, jadąc po trawie wbijają się w ziemię  robiąc dziury jak diabli nawet z górki, w polu wiadomo uciąg bogaty. Za to po asfalcie o wiele ciężej się na nich jedzie niż na ruskich i to sporo mimo że są węższa od ruski o najmniej 20 mm.  A jak sobie popatrzę na bieżnik trayali to już sam nie wiem do czego on jest stworzony chyba z opony doniczkę zrobić a nie do ciągnika zakładać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Tralalale mają tu na forum pełno fanów, którzy wyżej je cenią od taurusów czy kormoranów. Jak za darmo by mi je kto dał to bym wziął i sprzedał zaraz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Też zauważyłem że mniej klocków opona więcej przemiesza ziemi ale w transporcie poślizg większy bo mniej nieco protektorów więc ma mniejsze zaparcie dodatkowo mogą się ścierać szybciej na asfalcie.Mówiłem sam że moje stomile poprzednie diagonalne miały 22 protektorów na stronie i w polu trochę było morko i ona się ślizgała gorzej było jak ciągnik się kopał było ciężko wyjechać.Na cultorach idzie jak oszalały odkąd założyłem 3 lata minęły i miałem jedną wpadkę ale ojciec na upartego pojechał w bagno z rozrzutnikiem może bym i wyjechał gdyby dał belkę pod zaczep ale nie chciałem tracić czasu więc odpiąłem się i wyciągnąłem za pomocą  linki.Każdy wie jaki ten był rok ciężko było ruszyć z pracami na wiosnę czy na jesień,szczególnie na wiosnę było dużo bagien przód był w górze ciągnik się kopał ale szedł obaj z ojcem jesteśmy zdziwieni że zmiana opon tyle dała.Gdybym dał Taurusy myślę żeby było jeszcze lepiej ale była różnica 600 zł na sztuce a moja 60-tka i tak za dużo nie robi bo większość to lżejsze ziemie więc diagonalne Cultory wystarczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaj    103
I jak Ci sie sprawuja te Cultory? Nie pękają? Bo ja sam zastanawiam sie nad nimi, nie chce wydawac 3 tys do ciagnika co nic ciezkiego nie robi i po asfalcie nie jezdzi.

Sprzedam rozrzutnik cena do uzg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Zacznę może od początku opony kupiłem w sierpniu 2014 roku,założyłem je z początku października przed orkami zimowymi  czyli mam dobre 3 lata.Zrobiłem na nich jakieś około 360 motogodzin bo na wykopkach padł mi chiński obrotomierz założyłem polski  przy zmianie opon miałem 30 parę a teraz 399 motogodzin.Do tego czasu dopiero mi się zrównał bieżnik bo przy nowych oponach z jednej strony jest delikatna wyższa nalewka  warunki mam mieszane ale przez 3 lata trochę jeździłem po asfalcie,widać jeszcze paski.Guma jest miękka nigdzie mi nie popękały jak najechałem na korzeń i nie dałem rady wjechać ojciec mówił że protektory się chowały ale żaden się nie urwał.Brakuje jeszcze 2 lat żeby wypowiedzieć że przez 5 lat się nic nie działo.Jedyny minus to jest że brak nalewki na rant bo wystaje centymetr  i ogólnie wąskie trochę ale z tego co zauważyłem każde opony diagonalne  produkują tak oszczędnie,przy radialnych nie będzie tego.Ogólnie opony polecam w 2014 dałem za nie 999 zł i to rzekomo na promocji z tego co teraz widzę że trochę potaniały Opony grupa Mitas firma Cultor Made in Serbia powiadają że Mitasy z Czech są twarde ale styczności nie miałem mitasami więc potwierdzenia nie mam.W porównaniu Petlas do Cultorów to Petlas kamienie a nie opony,BKT nie są twarde ale różnie z nimi bywa u jednych nic nie dzieje a u drugich szybko się ścierają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1120

Do wiosny sporo czasu jeszcze...

Zastanowie sie .

Lepsze juz radialne R 14.9 niz diagonalne16.9 uciag w polu.

Tata troche kreci nosem ze 2 tys do 60tki.

Mi nie szkoda :)dożywotnio juz beda wtedy...przeżyją ursusa.

Stare opony mam z 93 r stomil Olsztyn i keszcze bokiem 2cm biznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Dziesięć lat temu wszedłem do sklepu i mimo dużego wyboru bez zastanowienia kupiłem najtańsze opony bkt,wydając 1300zł,do dziś wyglądają bardzo dobrze,ciągnik z turem, wiele strasznych rzeczy przeszedł,ciągnik do dziś pracuje jako główny.Bez namysłu kupił bym je drugi raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    1120
3 minuty temu, Alamo napisał:

Dziesięć lat temu wszedłem do sklepu i mimo dużego wyboru bez zastanowienia kupiłem najtańsze opony bkt,wydając 1300zł,do dziś wyglądają bardzo dobrze,ciągnik z turem, wiele strasznych rzeczy przeszedł,ciągnik do dziś pracuje jako główny.Bez namysłu kupił bym je drugi raz

Jaki rozmiar?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj