Skocz do zawartości
Szudy

Ursus C-330 płyny eksploatacyjne

Polecane posty


Szudy    0

Witam,na samym poczatku sie przedstwie,jestem marcin,i i próbuje uratowac od zapomnienia mojego ciapka,oraz moje,a raczej powiezone mi poletko o wymiarach 120x40.a teraz was troszke zszokuje,mam 15 lat i jak pewnie pomyslicie,pcha sie tam gdzie nie trza...pewnie tak jest,ale nie tym temat...

 

Wiec tak moje pytanie brzmi tak,jaki olej kupic do skrzyni biegów,gdyz luxa raczej nie moge dostac,jedynie lux-10,prosilbym o oleje z dolnej pólki,gdys raczej na ten olej moge przeznaczyc 250zl,a wchodzi go 23l.

Pytanie nr 2,czy ten silnik posiada odrzutnik oleju na wale czy uszczelniacz???rocznik 1981.

Pytanie nr3,jaki olej wlac do regulatora obrotów,pompy wtryskowej i do zwolnic???zalecany równiez lux ..

Pytanie pozatematem,wiem ze bedziecie mnie traktowac jak zwyklego dzieciaka,i mozliwie ze bedziecie mówic,zostaw to w spokoju,to nie dla dzieci,ale jakos nie moge zostawic i tak tego poletka odlogiem...aha,co do mechanika to jesli chodzi o 4t z zaplonem iskrowym to jestem dobrze obeznany,co prawda narazie na silniku z zuka i skutera swojego ucze sie,ale lepsze to nic nic.z góry dziekuje starszym kolegom za pomoc;

Edytowano przez Szudy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

schaffer    0

Hej młody . Ja lux omijam z daleka i ci też radzę. Do skrzyni ja bym wlał hydrol-może nie najtańszy ale sprawdzony, a do pompy i zwolnic możesz wlać milvus .A na 2 pyt. ci nie odpowiem , chociaż wydaje mi się że powinien być odrzutnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Oleje nie drogie ale dobre:

Do skrzyni, zwolnic, układu kierowniczego Hipol 6 wystarczy,

olej w silniku, regulatorze obrotów i pompie wtryskowej, filtrze powietrza i sprężarce Superol CC,

powinien być juz odrzutnik, ale tam mozna i simering wsadzić sam tak u siebie zrobiłem bo miałem z odrzutnikiem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


prometeusz    2

olej do skrzyni hipol 6zł\litr

na wale to pewnie posiada odrzutnik i uszczelniacz

do regulatora olej silnikowy, najtańszy znośny superol

do zwolnic hipol

lux sobie podaruj, to najgorszy szajs

sorki, że cytaję poprzedni post ale pojawił się on gdy ja pisałem swojego

Edytowano przez prometeusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

Wiec dziekuje za pomoc najserdeczniej jak tylko moge;Czyli tak,do silnika od kad pamietam jest lany superol cc,w skrzyni olej od 10lat nie zmieniany,i jeszcze pare pytan,lepszy jest odrzutnik oleju czy uszczelniacz,bo tego niestety nie wiem<beczy>do skrzyni kupie raczej hipol6,aha ciagnik ma 2111mth,to duzo czy malo??na pompie,regulatorze sa jeszcze plomby,na liczniku i lince juz nie,ale to przez to ze 3 lata temu sprzeglo na wieloklinie sie obwalili(tarcza 1 stopnia)wiec musielismy zerwac.

I mam jeszcze pytanko,czym pomalowac zeliwne elementy(czyt silniki,skrzynia,zwolnice)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IGL    32

2tys mth to mało, nasza nabiła ponad 8tys i dopiero robimy remont, a ma ktoś dane ile wchodzi oleju do silnika, skrzyni i zwolnic? nigdzie nie mogę znaleźć a nie mam żadnej instrukcji itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

Z org. ksiazki u-c330 do skrzynie wchodzi 23litry oleju lux,do zwolnic po 1l,do silnika bodajze 4,5l,nie powiem dokladnie gdyz zamazany jest akurat ten druk..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

tyle motogodzin to bardzo mało hehe jak na taki jego wiek ;)

do skrzyni wchodzi 23

do zwolnic 2 x po litrze

silnik 6,2 litra

a co do odrzutnika to wiesz on wszystkiego nie dobierze a co simering to simering

pomalowac swobodnie mozna wszystko np farbą chlorokauczukową

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

To fajnie,bo ojciec jako kierowca zawodowy czasu nie ma na prace w polu i przy ciagniku,a narazie mam mozliwosci,troche zaoszczedzilem i zarobilem na naprawach skuterów wiec chce troszke traktorek podciagnac,olej silnikowy mam zadramo z zakladu gdzie serwisuja busy,hipola kupic musze w hurtowni,to co sie da druciakie mwyczyszcze i pomaluje,filtry mam na zapas,az z szafki wypadaja;pmusze jeszcze gdzies zalatwic opony...

Mam jeszcze pytanie,czy na fabryczna pradnica uciagnie dodatkowe 2 reflektory robocze???o takie http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10531

Edytowano przez Szudy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IGL    32

aby porządnie pomalować trzeba rozebrać prawie wszystko, ściągnąć kabinę, maskę błotniki itp, do czyszczenia silnika z brudu polecam sode kaustyczną, rozpuści wszystko bez problemu, tylko uważaj na aluminiowe elementy, wystarczy polać aluminium roztworem i zacznie się pienić, do tego polecam założyć grube ochronne rękawice i okulary co by się nie poparzyć

 

EDIT: prądnica nie da rady, lepiej założyć alternator np. od poloneza

Edytowano przez IGL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

Hmm,posiadam jeszcze taki reflektor na tylni blotnik dawany fabrycznie,jego juz powinno uciagnac;q a niestety przez ostatni rok mialem tendencje do prac nocnych,gdzy z racji braku prawa jazdy jechalem bocznymi drogami po nocy...dotychczas kuzyn latarka mi swiecil<haha>i bylo dobrze

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Szudy    0

A co powiecie na te nawe alternatory dedykowane do c330?bo z teg oco wiem z330 od poczatku do konca mialy pradnice,czyli te altki to takie ultimatum chyba jest???czyli kupuje przykrecam,podlaczam i wszystko oki???jesli nie to prosze o jakis odnosnik do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrzej207    0

poco przepłacać za nowy alternator od samochodu jest wystarczający na stronie głównej jest temat instrukcja obsługi c-330 wstawiony przez kolegę roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

Wiele nie przeplacilbym,gdyz nowy altek 70A kosztuje 130zl,wiec cena wprost idealna;i jeszcze zostanie mocy na 4 dodatkowe halogeniki;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Szudy    0

cena nie idzie w parze z jakością ;)

I otóz to,chociarz kupujac czesci do skuterów niejednokrotnie jest tak ze te tansze sa lepsze;a jak dobrze licze wyremontowalem juz 32 silniki motocyklowe,poczynajac od rometa-konczac na silniku pjure jest w aprilli di-tech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IGL    32

taniej Cię wyjdzie używany, kupisz sprawny i masz pewność że będzię działał długi czas

 

PS.Aprilia Di-Tech to silnik Morini, PureJet to P/G

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

poco przepłacać za nowy alternator od samochodu jest wystarczający na stronie głównej jest temat instrukcja obsługi c-330 wstawiony przez kolegę roki212

za chęć pomocy zostałem nagrodzony % teraz pytanie pomagac czy nie jak myślicie :lol: :lol: :lol:

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szudy    0

taniej Cię wyjdzie używany, kupisz sprawny i masz pewność że będzię działał długi czas

 

PS.Aprilia Di-Tech to silnik Morini, PureJet to P/G

Ops,moja gafa,juz nie pamietam gdyz to byl jeden z silników bardziej zaawansowanych technicznie co robilem;ptak to 139qmb,czasem podrobe minarelli horizontal...swoja droga pjure-jet to sa silniki orginalne piaggio??czy tak jak apka minarelli albo moto morini,z tego co wiem tgb jedzie na moto morini,i niezbyt udane to sa silniki...

Edytowano przez Szudy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gege    0

Witam.

 

Czy ma ktoś schemat smarowania? I proszę o poradę jak to robić najwygodniej. Strzykawką np? Mam smarowniczkę taką ręczną, ale dużą ma dosyć końcówkę przez co ciężko smar wprowadzać.

 

I jaki smar? Czy to nie ma znaczenia czy ŁT-42 czy 43?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

corrado    217

CZy kolega może jaśniej napisać co chce smarować? Bo z tego co jest napisane to niestety nie wiadomo o co chodz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursus328    2

kolega pewnie chce przesmarowac tawotem traktor to ja ci polecam tak dobra tawotnice wziąść lub kupic a nie szczykawka a ile suwów trzeba dac to pisz na email to ci wysle instrukcje obsługi do c330 tam jest wszystko napisane ile i co jaki czas kowaw88@gmail.com

 

samr jak smar ja zawsze łt-42 zielonym i jest super oczywiscie niektórzy smarują wysoko temperaturowym ale po co jak i tak i tak co 10 motogodzin trzeba wszystko przesmarowac od nowa bo tak jest napisane w instrukcji

Edytowano przez Ursus328

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez miki26
      witam. mam pytanie jaki olej sie lejej do hydrauliki i czy mozna mieszac . ile wchodzi tego oleju
×