Skocz do zawartości

vitoma

Members
  • Zawartość

    563
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

51 Excellent

O vitoma

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 03.08.1987

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    północne Mazowsze
  1. tak nie chce mieszać olejów . Chyba nie zrozumiałeś do końca mojego problemu, w sumie właśnie o to się obawiałem że ciężko będzie to wyjaśnić.   jakby ten agregat olejowy miał pracować tylko ze świdrem to OK - masz racje - zalałbym ten agregat jakims olejem hydraulicznym i bedzie OK. ale chce to użytkować okazjonalnie także przy turze w c360 (a nastepie obieg tura spowrotem podpinać pod orginalna pompe z c360) wiec olej którym byłby zalany ten agregat powoli (po każdym podpieciu coraz bardziej) mieszałby się z hipolem z c360.    Inne rozwiazanie to zrobienie kompletnego agregatu z chłodnica i wlasnym zbiornikiem i zalanie do hipolem...wtedy w obiegu w wiertnicy także bylby hipol i byłaby pełna zgodność. Tyle że hipol 80w90 jest dosyć gęsty i nie jest to teoretycznie olej hydrauliczno-przekładniowy, a przekładniowy.   Czy teraz mów problem jest zrozumiały ?
  2. Witam Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a wiec różne oleje w układzie . Wiertnica jeśli jest używana - średnio raz na rok to tylko z dodatkowa pompa hydrauliczną , a TUR miałby być używany z dodatkowa pompa tylko przy okazji dłuższych prac takich jak np. załadunek 300m3 trocin - średnio także raz na rok. W zeszłym roku pożyczyłem od znajomego agregat hydrauliczny na WOM do pracy z wiertnicą - foto poniżej - komponenty bondioli pavesi, zbiornik ok 50l wraz z chłodnicą, pompa 53l przy 540obr WOM. Szło nieźle, ale po tych doświadczeniach celuje w pompe ok 70-75l przy 540 WOM czyli ok 35cm3 pompa. W tym roku chciałbym zbudować sobie taki własny agregat olejowy na WOM. Z powodu tego że w obiegach są różne oleje (a nie chce c360 zalewa olejem utto) to myśle czy nie sprawdziłoby się rozwiązanie z samym multiplikatorem wraz z pompa "zawieszonym" wprost na wałku WOM bez żadnych dodatkowych zbiorników i chłodnic ? zasilanie pompy podłączyłbym z miejsc na korki spusowe oleju ze skrzyni zarówno w claasie jak i ursusie, a tłoczenie z pompy podpiał wprost do rozdzielaczy świdra lub TURa . Powrót oleju z tych rozdzielaczy wolnym spływem do skrzyni biegów. ciśnienie przelewu ustawione na rozdzielaczach na ok 180bar. Do URSUSa wchodzi ok 30l oleju do skrzyni, a do Claasa ok 40l. Koszt budowy takiego rozwiązania byłby o wiele niższy i co nawet ważniejsze uniknałbym problemów z różnymi olejami - co najwyżej wylewałbym grawitacyjnie olej z węzy łączących pompe z reszta układu przy przepięciach między TURem a świdrem. Przy kompletnym układzie ze zbiornikiem i chłodnicą już takie opróżnianie obiegu nie będzie możliwe. Czy też własna chłodnica jak i zbiornik na olej przy takiej pompie na WOM są konieczne ? z góry dziękuje za rady ! pozdrawiam Piotrek   [attachment=29359:IMG_5972.JPG]   [attachment=29358:4.JPG]
  3. [Ursus C-360] Wspomaganie.

    czy w miejsce orbitrolu OSPC100ON który miałem orginalnie w zestawie wspomagania c360 moge zalozyc orbitrol ospc100LS (load sensing) ? czy taki orbitrol z ukladem Load sensing będzie pracował poprawnie w "klasycznym" układzie bez żadnych przeróbek ?
  4. czesc   czy w c330 w tym orginalnym bloku hydraulicznym ze sterowaniem podnosnikiem ktory jest pod siedzeniem, jest gdzieś miejsce by wpiąć się z niczym nie tłumionym spływem oleju do skrzyni ? potrzebuje dorobić swobodny spływ do c330 a nie chce wpinać się w bagnet oleju od skrzyni lub korek spustowy.     pozdrawiam Piotrek
  5. A gdy kleszczy się tylko 6. bieg w c330 to wg was Panowie to też kwestia drążka zmiany biegów/kopułki/sprężyny czy coś głębiej w skrzyni ?
  6. Wyciek paliwa spod wtrysku C-360

    Wiec mam wyjać wszystkie wtryskiwacze, zmienic końcówki i zawieźć je poźniej do pompiarza/innego speca od układów wtryskowych ? bo domowymi sposobami nie da się tego ustawić - jaki sprzet jest potrzebny ?
  7. Wyciek paliwa spod wtrysku C-360

    A ja mam pytanie co do samej wymiany koncowek wtryskiwaczy w c360, czy musze po montazu nowych końcówek WZM  ustawiać ciśnienie wtrysku dla każdego z wtryskiwaczy na przyrządzie do tego przeznaczonym ?
  8. Remont RCW 3

    Jak mam czas  to działam z różnymi rzeczami ;) zainteresowanych zapraszam na google+ (Piotr Wiśniewski).
  9. Remont RCW 3

    Super robota - tak jak lubie. Cynk + konkretne lakiery - i będzie wieczny :).
  10. Pompa wtryskowa

    Mam w obu c330 i c360 regenerowane pompy wtryskowe. Ciągniki pracuje na nich OK, ale z obu pomp praktycznie od "nowosci" cieknie olej z tego wałka zaznaczonego na zdjeciu (cięgło gazu - walek od regulacji dawki/obrotów) :     czy da sie to uszczelnic w jakiś prosty sposób bez wyciagania pompy z ciągnika - moze jakiś patent z dodatkowym uszczelnieniem z zewnatrz ktoś stosował ?   z góry dziękuje za pomoc
  11. Dodatkowa hydraulika w C-360

    Tak samo wygląda jak na tym zdjęciu, więc nie ma sensu wstawiać kolejnego ;).
  12. Claas Nexos 230VL

    c-330,c-360,DF agrokid i teraz doszedł nexos - 4szt . dzięki :)
  13. Claas Nexos 230VL

    Nie ma. W sadownikach nie jest ona dostępną w żadnej marce poza Fendtem i teraz chyba w Same też wchodzi.
  14. Ursus C-330

    To nie moja ;-P. Ta ma u nas dożywocie,
  15. Claas Nexos 230VL

    Nowy pracownik w gospodarstwie :). Sadowniczy Claas 230VL silnik FPT 3,2l moc 88KM. Szerokość w aktualnej szerszej konfiguracji 150cm/140cm w węższej. 2013 rok, 385 godzin w momencie zakupu - jest to były ciągnik demo dealera Sobol-Agro. Koła z przodu do wymiany, będą 280/70R18 lub 300/65R18 :)
×