Skocz do zawartości
abuk14

Ładowacz czołowy do C-330 [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
abuk14    1

Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.

1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)

2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??

3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karuś    4

Na pewno kręci się lżej niż C 360 z turem. Z Hydrametu są dobre. Kup sobie z rozdzielaczem 2 sekcyjnym, bo zawsze wygodniej do układania bel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Z hydrametu byłby ok. jak napisał karuś warto dokupić rozdzielacz 2-sekcyjny, mój sąsiad ma taki i nie narzeka, że się ciężko kręci.

Czy się będzie ciężko kręcić zależy też od tego czy będzie robił w błocie czy na utwardzonym terenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

Są przecież TUR'y 1A- litera "A" oznacza, że ładowacz ma łyżkę sterowaną hydraulicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

osobiści polecam tur POLMOT z Biedaszek Małych. Sprawuje sie ok. mam i chodzi fajnie. Polecam przeróbkę hydrauliki na zew pompę. Można wtedy 2 sekcje wmontować, oryginalna hydraulika trochę słaba jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

pisałem już to gdzieś. ale proszę bardzo:

 

rozwiązanie jest fajne ale nie praktyczne. Jeśli ciągnik będzie chodził po placu to nie ma problemu.

widziałem kiedyś, gdzieś jak koleś przyspawał zębatkę do koła pasowego na wale. Pompa była zamocowana pod wspornikiem przedniej osi i napędzana łąńcuchem. (dlatego nie praktycznie) obniża prześwit ciągnika i stwarza niebezpieczeństwo nawinięcia np. trawy.

 

rozwiązanie drugie: pompa napędzana paskiem klinowym (w c 330 jest podwójne koło pasowe. ) można wykorzystać np. Pasek sprężarki

plus- jak wciśniesz sprzęgło na maksa to i tak możesz pracować turem

 

rozwiązanie moje : ojciec kiedyś przywiózł z Niemiec pompę od niemieckiego trola którą zakłada się bezpośrednio na wałek WOM przy ciągniku. ma ono zatrzask automatyczny i zabezpiecza się ja przed niepożądanym obrotem łańcuchem .

plusy: duża wydajność

minusy : jak wciśniesz pedał sprzęgła to nie ma opcji sterowania turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

@max2505- a jak rozwiązałeś problem z zbiornikem oleju- pompa pobiera go z tylniego mostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

ja jeszcze nie mam u siebie tego rozwiązania. Tura mam dopiero parę miechów, i mam zamiar to stuningować, tylko jakoś czasu mało. Na razie się męczę ze standardową pompą. Po za tym nie mam tura przy 30 tylko przy 60 ale nie o to chodzi. Jak będę miał rozsądny rozdzielacz, i trochę czasu to mam zamiar sie tym zająć. Ale jak będę to robił to w żadnym wypadku z mostu oleju pobierał nie będę. Prościej zamontować jeszcze zewnętrzny zbiornik. Po za tym mam zamiar wymienić standardowe siłowniki na dwustronnego działania i zamontować hydrauliczny pochył łyżki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
longerbycz    1

do ciapka to sobie kup uzywany tur po co wydawać wielką kase na nowe i zależy co jeszcze niem będziesz robił ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryan    0

kris14 z tym rozwiązaniem z pompa na WOM to słyszałem ze ludzie montują nie wielki baniak przy przeciw wadze....wszystko maja na szybko złączach(bo wiadomo ze dodatkowa pompa to tylko przy trochę większej pracy np.cały dzień przy rolkach) a wrazi potrzeby jechania z czymś szybko można odłączyć pompę (i przeciw wage)i sprawnie przełączyć przewody do standardowego zasilania...

 

 

Pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wznawiam temat bo rozwazam kupno tura do swojego ciapka czy takie co sa na allegro po 3500 zł opłacało by sie wziąść tur u mnie bedzie używany tylko do ładowania obornika do nieczego wiecej taniej wyjdzie mi niż kupowanie cyklopu itp prosze o wasze opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Ja mam tura z Meprozetu no i jest w nim opcja hydrauliki lyżki.

Jeśli jest ktos bardzo wymagający do C-330 można zalożyc wspomaganie kierownicy, którego koszt wynosi jakies 3000pln.

Ja myslałem nad rożdzielaczem dwusekcyjnym+ Joystick.Koszt tego to jakis 1200pln.Tylko zostaje pytanie czy hydraulika papajca zdola temu wszystkiemu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0

chłopaki mam pytanie jak mam tura w 330 i jest on sterowany rozdzielaczem przy siedzeniu a jak bym podłączył siłownik 2 stronego działania do rozdzielacza na błotniku czy bede mógł nim sterować niezależnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

tak. Rozdzielacz przy siedzeniu ma działanie jednostronne czyli do sterowania położeniem wysokości sie nada. Jeśli rozdzielacz na błotniku jest dwustronnego działania a raczej jest to tam możesz podpiąć sterowanie łyżką. Jedyną wadą jaką ja widzę może być komfort pracy, co innego jak są dwie dźwignie obok siebie, ale za to bardzo pprosto to można w ten sposób podłączyć i bez problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mietek180    0

Powiedzcie jak to nie jest z tymi turami do c-33OM i U-1012 jak sie orientujecie zaden nie ma przodka i jak to jest np na błocie albo przy wywożeniu gnoju jezeli juz tak wolałbym bo ciapka założyc tura ale czy to zdaje egzamin ?? Bo to troche dziwnie jak bedzie ciezar na przodzie błoto i trzeba skręcić doradzcie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Wiec tak mam tura na c330 i jesli jest twarda nawierzchnia na której pracuje to idzie super szybciej niz cyklopem ale jesli jest tylko troche wiecej błota to juz jest meczarnia.Samo skrecanie to mozna pomagac sobie hamulcami ale co z tego jak ten traktor nie ma siły sie wyczołgac z pełnymi widłami np. obornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1

A może by zrobic oddzielny zbiornik na olej i tam podłączyc rodzielacz i mielibysmy 2, a nawet po przeróbkach 3-sekcyjny ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na samym początku tematu @karuś napisał, że w c 330 z turem kręci się lżej kierownicą niż w c 360. Wie ktoś może dlaczego? Jak dla mnie to bzdura...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    9

witam wszystkich chciałbym sie czegoś dowiedzieć o ładowaczu czołowym TUR 9 do c330 chciał bym kupi taki i potrzebne mi jest parę informacji jaka może być jego cena i ile jest on sekwencyjny i czy pracuje on z krokodylem bo mi by sie przydał. do obornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozeph    0

Witam. Mam pytanie czy da sie przerobić ładowacz w c-330 z 1sekcyjnego na 2sekcyjny bez zakładania dodatkowej popy na WOM-ie? Jak to zrobić i czy ktoś już próbował tak zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśłi masz rozdzielacz dwustronnego działania na błotniku to nie ma problemu. Gdzieś w galerii są nawet zdjęcia. A w skrócie to wygląda tak wąż od podnoszenia całego tura czyli ramy wkręca się do złącza w tym rozdzielaczu którym steruje sie pozycją podnośnika, zaś dwa węże od regulacji kąta łyżki do rozdzielacza na błotniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 3gralins1993
      Witam jestem posidaczem ursusa c 330 kupiony byl 7 lat stal nieuruchamiany po kupnie zrobilismy mu remont to znaczy nowe zestawy naprawcze wal do slifu kiedys juz ktos zrobil 1 aktualnie jest 2 nowa pompa wtryskowa wtryski nowa pompa oleju glowica po regenreacji problem polega na tym ze jak sie trosxke rozgrzeje dmucha powietrzem z odmy i trosxje kopci na niebiesko jak cieply temp ok 75 cisnienie przy tej tem 3.8 bara po sciagnieciu pokrywy to powietrze wydistaje sie z kanalu lasek popychaczy od ssania co jest nie tak prisze o pomoc 
    • Przez kurtz
      Witajcie! Mam zamiar na dniach kupić pług co C-328, pług raczej na pewno dwuskibowy.
      Który z tych byście polecili? Z góry śliczne dzięki za pomoc.
      https://www.olx.pl/rolnictwo/maszyny-rolnicze/plugi/podkarpackie/?search[order]=filter_float_price%3Aasc
       
    • Przez karol199012
      witam . planuje zmianę mostu z c328 na c330 ponieważ za każdym razem gdy chce podłączyć maszynę na przekaźnik np przewracarkę to ta łapie mi za zaczep co jest dość uciążliwe. ponoć można przerobić to na c330 co o tym sądzicie ?? gdzie coś takiego dostać w dobrej cenie  ?? nowe części przekraczają moje możliwości budżetowe niestety....
    • Przez pronarek
      mam pytanie czym sie róznią te ciagniki które napisałem w temacie wiem tylko że 325 i 328 mają inną os niż c-330 ale nie wiem która jest lepsza.
      Potrzebuje ciągniczek taki do opryskiwacza i na podwórko narazie robi to c-360 ale jak pomysle ze latem musze jej przd kazdym rwaniem pomidorów wlc jej konewke paliwa to mi zle a c-330 wydaje i sie ze z masztem sobie poradzi i mniej spali!!!!!!
    • Przez aero2
      Witam.
      Mam problem prawe przednie koło mi się rozkręca buja w Ursus C-330M to znaczy na razie chodzi ale jest przerwa w nim prawie 1 cm.
      Prawdopodobnie padło coś od orki bo ciągle ją robiłem przez 1,5 roku czy ktoś może powiedzieć co to za część trzeba wymienić kupić?
×