Elektryk

Members
  • Ilość treści

    376
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

140 Excellent

4 obserwujących

O Elektryk

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Biłgoraj

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Opisałem przyczynę i skutek. Przyczyna to przetarta wiązka, skutek to upalone zegary. Czujnik nie ma połączonej obudowy z masą. Ma 2 piny, na jeden dostaje jakieś 5V, ktore trzeba zewrzeć do masy przez rezystancję od kilkuset do kilkudziecieciu omów. Na drugi pin dostaje masę z zegarów. Jak na masę między czujnikiem a zegarem dostaje się 12V chociażby z przewodów od świateł, rozrusznika, czy czegokolwiek innego idącego tą samą wiązką to upala się ścieżka między masą zasilająca liczniki a masą wychodząca na czujniki. Obrazek może dokładniej wyjaśni o co chodzi. Z prawej jest zasilanie liczników. Z lewej wyjście na czujniki. Na pomarańczowo ścieżka na PCB, która według mnie się upaliła i ją zmostkowałem.
  2. Nie masa na zegary, tylko masa na czujniki się upala.
  3. Przelotki z grubsza sprawdziłem i nie trafiłem na uszkodzoną, ale może przeoczyłem. Jak poszedł na tą masę plus z przetartego innego przewodu to i prąd się pojawił. 🤣
  4. @Karol06 Nie grzebałem w tym, ale czy sygnał nie idzie z alternatora? Bo jeżeli tak, to może były róże alternatory lub koła pasowe? @hubertb Na to wychodzi, ścieżka idzie w laminacie i nawet pod światło nie udało mi się jej namierzyć. Nie udało mi się też namierzyć przejścia między złączem a jakimkolwiek elementem na płytce, który mógłby się uszkodzić i tej masy nie podać. Zresztą przy pierwszej naprawie zrobiłem mostek kynarem (cienki drucik) i po miesiącu przepaliło. Dopiero przy rozpołowieniu traktora prześledziłem dokładnie wiązkę.
  5. Krótko opiszę, co zrobić, jak w Aresie przestaje działać wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, co wydaje się być częstą usterką a sama naprawa zegarów może być krótkotrwała. Po pierwsze należy zabezpieczyć przetarte przewody, przede wszystkim między kabiną a czujnikiem temperatury silnika. Najbardziej przecierają się w okolicach trójników w wiązce. Warto też przejrzeć przewody do czujnika poziomu paliwa. U mnie były akurat całe. Wówczas możemy naprawić zegary. Wystarczy poprowadzić nowa masę, która jest wspólna dla obu czujników. Rozbieramy zegary i robimy mostek jak na zdjęciach. Na upartego można puścić dodatkową masę bezpośrednio na jeden z czujników. Na odpiętej wtyczce mierzymy napięcie względem masy, na jednym pinie będzie ok 5V. Na ten drugi podajemy masę. Jednak bez naprawy wiązki może to zrodzić kolejne problemy.
  6. Polski power dance. Można było się bawić bez disco polo?
  7. W aresie chyba nie ma przkaźników do świateł mijania i drogowych. Jak bezpieczniki sprawne to zainteresował bym się przełącznikiem od świateł. Dobrze by było jakbyś napisał które światła nie działają.
  8. No tak, Bronek jak nie umie się wysłowić to debil, Romek jak nie umie się wysłowić to hanys.
  9. Masz już projekt ustawy. Możesz się zapoznać. Przypomnij mi jeszcze co PO zrobiła z pieniędzmi polaków z OFE. Romuś, zdarzyło Ci się przeczytać własny post?
  10. Dopiero się przymierzają, słyszałeś o IKE?
  11. Czyli według Ciebie czy w tonie danego wapna jest 20kg wody czy 100kg wody to wapnia jest tyle samo? I przy okazji wytłumacz mi różnicę między wartością masową a procentową. Będę wdzięczny.
  12. Czyste CaCO3 ma 56% CaO. A tu mamy jeszcze 10% wody. Albo to nie jest węglanowe, albo ściema.
  13. W zeszłym sezonie u mnie poszło 3x fungicyd, 2x regulator, 1x herbicyd, mikro, siarczan. Na raz.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj