ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karbex    91

No to gratuluje bo nie każdy ma takie szczęście 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48
15 minut temu, karbex napisał:

No to gratuluje bo nie każdy ma takie szczęście 🙂

Co masz Kolego na myśli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Przepraszam za mój lekki sarkazm ale jak szukasz porady to choć rozwiń troche pytanie bo to co napisałeś to raczej styl oznajmujący i nie wiem czy sie chciałeś pochwalić informacją że Ci leci przez okienko rewizyjne czy szukasz porady co z tym zrobić - bo wrażenie jest takie że jak Tobie sie nie chce (lub nie masz czasu) zadać konkretnie i poprawnie pytanie to nie oczekuj że komuś bedzie sie chciało (lub poświęcił czas) żeby Ci pomóc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

karbex, a Ty czytałeś poprzedni post kolegi? bo też mam wrażenie że nie chciało Ci się rzucić okiem na poprzednią stronę tematu a kogoś zwymyślałeś od leni. Adamson, jak leci przez okienko od sprzęgła to najprawdopodobniej przeciek masz na tulejce wałka pośredniego napędu pompy. Ale to nie będzie olej hydrauliczny tylko ze skrzyni bo napęd pompy jest smarowany olejem ze skrzyni. Bez rozpołowienia na sprzęgle tego nie zrobisz.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

Łoo kurna - czytałem w pracy i nie połapałem a teraz zerknołem i wziołem to za nowy temat bez zupełnego kontekstu - Adamson - przepraszam i oczywiście wycofuje to co napisałem powyżej i posypuje głowe popiołem. Mani - dzięki za kubełek zimnej wody. Jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie. Pozdrawiam

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Ewentualnie simering na wałku sprzęgłowym, jeśli leci przez okienko rewizyjne sprzęgła to jest to olej ze skrzyni. W obu przypadkach konieczne jest tak jak kolega wyżej wspomniał, rozpołowienie iwana na sprzęgle. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48
Napisano (edytowany)
18 godzin temu, karbex napisał:

Łoo kurna - czytałem w pracy i nie połapałem a teraz zerknołem i wziołem to za nowy temat bez zupełnego kontekstu - Adamson - przepraszam i oczywiście wycofuje to co napisałem powyżej i posypuje głowe popiołem. Mani - dzięki za kubełek zimnej wody. Jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie. Pozdrawiam

Wybaczam 🤣

Dnia 11.05.2021 o 08:31, jahooo napisał:

Tak, ale wydaje mi się , że zbiornik jest od dołu szczelny, zobacz , czy otwór rewizyjny poziomu oleju nie ma pęknietej szybki, bo żeby pękł zbiornik - mało prawdopodobne

19 godzin temu, mani51 napisał:

karbex, a Ty czytałeś poprzedni post kolegi? bo też mam wrażenie że nie chciało Ci się rzucić okiem na poprzednią stronę tematu a kogoś zwymyślałeś od leni. Adamson, jak leci przez okienko od sprzęgła to najprawdopodobniej przeciek masz na tulejce wałka pośredniego napędu pompy. Ale to nie będzie olej hydrauliczny tylko ze skrzyni bo napęd pompy jest smarowany olejem ze skrzyni. Bez rozpołowienia na sprzęgle tego nie zrobisz.

 

16 godzin temu, Skoczek1994 napisał:

Ewentualnie simering na wałku sprzęgłowym, jeśli leci przez okienko rewizyjne sprzęgła to jest to olej ze skrzyni. W obu przypadkach konieczne jest tak jak kolega wyżej wspomniał, rozpołowienie iwana na sprzęgle. 

Przyjrzałem się sprawie dokładniej. Wyciek jest z dwóch miejsc.

Pierwszy to uszczelka obudowy filtra oleju hydraulicznego, dorobiłem młoteczkiem nową. Tu wyciek był największy, dolałem ok 10 litrów oleju.

Druga sprawa to faktycznie przeciek gdzieś z komory sprzęgłowej. Oleju w skrzyni ubyło ze 3,5 litra od ostatniej kontroli. Ciężko jest zlokalizowac miejsce.

Na razie będę jeździł i obserwował :) , ale po nawale pracy czeka mnie remoncik.

Zastanawiają mnie tylko te olejowe bąble spod podstawy zbiornika oleju. Moze odpowietrznik skrzyni?

Faktycznie chaotycznie opisałem tą usterkę ale zależało mi na odpowiedzi do rana następnego dnia.

Panowie Dziękuje za szybką reakcje i pomoc :)

Edytowano przez adamson330
blad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Czy zawór hamulcowy starego typu idzie uszczelnić? 

Czy zawór nowego typu  pasuje bez większych komplikacji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

co masz na myśli starego i nowego typu, bo były trzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

Zamiast tego, co masz, mam założony taki https://static.connector-b2b.com/img/techmot/9768593d-c8ca-4b01-8e67-aecb6597750b/l/zawor-hamulcowy-mtz-stary-typ-a2961000b.jpg

przewody sztukowane giętkimi, bo sztywne nie pasowały (inne mocowania w innych miejscach), mocowanie na śruby i cięgiełko sterujące pasowało. musiałem je delikatnie skrócić

trochę zabawy jest, ale idzie to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

ostatnio zakładałem zawór nowego typu bo stary przepuszczał powietrze . Nowy typ jest mniejszy, trzeba  wywiercić nowe otwory w blaszanej podstawie zaworu bo oryginalne rurki się nie zmieszczą . Jeszcze można  założyć krótsze śruby do przykręcenia zaworu i jedną śrubę wspawać w nowy otwór -łeb śruby nie mieści się - i kupić nowego typu cięgło  zaworu powietrza , godzina roboty.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Witam, założyłem pływak i zegar do poziomu paliwa, pływak dałem że odchyla się wzdłuż zbiornika wtyczka 3 pin patrzy pinami w ten drugi zbiornik ale strasznie lata mi ta wskazówka od paliwa jak by nie wiadomo jak to paliwo się tam bujało, może inaczej muszę ustawić pływak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Czyli nic się nie zrobi? W zetorze też mi lata ale to dużo dużo mniej


W zetorze do zniesienia ale w rusku to masakra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

W ruskim jak już mało paliwa tak około 40 litrów to już tak nie lata a nawet w ogóle i dokładnie pokazuje. Wynika to z gęstrzego uzwojenia czujnika w okolicach rezerwy. Przynajmniej u mnie jak jest mało paliwa to prawie jak w samochodzie. Ale jak dużo to lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

A może założyłeś nie taki jak trzeba, u mnie przez 15lat wcale wskaźnik nie działał, ojciec paliwo wlewał mierząc kijem, ja założyłem.nowy zegar i nowy pływak i jest ok i wcale jakoś tam strasznie nie lata wskazówka rzekłbym nawet że jest leniwa😉 i już tak mam ze 4 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Dlatego zadałem pytanie w jakim kierunku ma być wtyczka albo pływak (teraz założyłem na wtyczkę 3 pin z rezerwą) wcześniej był ten z jednym kablem ale to od początku nie działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Grabiłem ruskiem trawę i zginął mi wom, żadnych zgrzytów i tym podobny nie było słychać po prostu przestał kręcić. Dźwignia zależne/niezależne pod siedzeniem włączona, w moście wymienione niemal wszystko taśmy, satelity, łożyska, wałek plus bęben. Zauważyłem że nie ma praktycznie żadnej reakcji podczas próby zmiany prędkości 540/1000. Kiedyś był niezły zgrzyt trzeba było go przestawiać podczas gaszenia, a teraz kręci się tym bez problemu i praktycznie żadnego odgłosu. Jakieś rady pomysły gdzie zajrzeć w poszukiwaniu awarii? Może pokrywa pod skrzynia koło zmiany prędkości walka czy nie tędy droga. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Bo ten drucik co jest pływak jest dość długi i np. do przodu nie da sie go dać, ja jedynie problem miałem z uszczelką ale juz nie pamietam dokładnie o co tam chodziło bo to już parę lat. A i widzisz tam jest na jeden kabelek ale są tak jakby dwie wsówki i tą drugą wsówkę dałem kabelek do masy w kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
Dnia 4.06.2021 o 15:28, Skoczek1994 napisał:

Grabiłem ruskiem trawę i zginął mi wom, żadnych zgrzytów i tym podobny nie było słychać po prostu przestał kręcić. Dźwignia zależne/niezależne pod siedzeniem włączona, w moście wymienione niemal wszystko taśmy, satelity, łożyska, wałek plus bęben. Zauważyłem że nie ma praktycznie żadnej reakcji podczas próby zmiany prędkości 540/1000. Kiedyś był niezły zgrzyt trzeba było go przestawiać podczas gaszenia, a teraz kręci się tym bez problemu i praktycznie żadnego odgłosu. Jakieś rady pomysły gdzie zajrzeć w poszukiwaniu awarii? Może pokrywa pod skrzynia koło zmiany prędkości walka czy nie tędy droga. 

Jeśli z tyłu wszystko wymieniłeś to obstawiałbym wałek napędzający od sprzęgła. Jak robiłem skrzynie w swoim to ten wałek właśnie był pęknięty wom mogłeś ręką kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

Pokrywe można odkręcić i zajrzeć, ale może być też przeniesienie napędu ze sprzęgła, na przykład zerwane nity w docisku na frezach napędu WOM

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj