ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

iwanek7    6
7 minut temu, mani51 napisał:

Który rocznik ciągnika? Jak masz z tych starszych bez otworu w tulei zwrotnicy to będzie częsty widok właśnie przy zmianie temperatury.

2007 Belarus 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Możesz dołożyc odpowietrzniki albo zalać EPX-em, nie będzie tak sadzić, głownie chodzi o to, że zwolnice się grzeją w dłuższej pracy i zaczyna sadzić, bo słabe odpowietrzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja jak zrobiłem te otwory w tulejach to od tamtej pory ani razu olej nie poszedł. W roczniku 2007 to już na pewno są te otwory. Chyba że ktoś zmieniał i włożył bez. Jak się powtórzy to trzeba tam zajrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Panowie pytanko, chciałem dziś odpalić ruska ale coś mu odbiło po włączeniu hebla od razu kręci rozrusznikiem. Zdjąłem klemy z aku i podpiąłem z kabli prosto pod rozrusznik i to samo czyli pewnie coś z rozrusznikiem. Ostatnio było wszystko okej odpaliłem jeździłem zgasiłem dziada a dziś taka niespodzianka. Rozrusznik jakiś no name szybkoobrotowy założony z pięć lat temu. Da się je w ogóle jakoś naprawić czy tylko na złom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Mój też ma jakiegoś chińczyka i wszystkie części są dostępne bo już z trzy razy był na stole u naszego miejscowego magika. Jak odepniesz ten cienki kabelek to też kręci?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, Skoczek1994 napisał:

Panowie pytanko, chciałem dziś odpalić ruska ale coś mu odbiło po włączeniu hebla od razu kręci rozrusznikiem. Zdjąłem klemy z aku i podpiąłem z kabli prosto pod rozrusznik i to samo czyli pewnie coś z rozrusznikiem. Ostatnio było wszystko okej odpaliłem jeździłem zgasiłem dziada a dziś taka niespodzianka. Rozrusznik jakiś no name szybkoobrotowy założony z pięć lat temu. Da się je w ogóle jakoś naprawić czy tylko na złom?

Kolego, wymień automat (cewke) na rozruszniku i będzie ok. To ona odpowiada za załączanie rozrusznika. Albo się w niej zatarła tulejka albo sprężyna pękła w środku. Koszt to ok 80 zł. 

Edytowano przez karbex
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

A może przekaźnik? pierwsze odłącz cienkie kable od rozrusznika i włacz hebel jak będzie to sam to rozrusznik.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Panowie żeby wymienić satelity w tylnym moście wystarczy rozebrać tylko od strony blokady czy trzeba całe rwać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
Przed chwilą, cabwie napisał:

Panowie żeby wymienić satelity w tylnym moście wystarczy rozebrać tylko od strony blokady czy trzeba całe rwać 

Ja rozbierałem obie strony bo nie mogłem wyjąć mechanizmu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

No właśnie chodzi mi o to żeby nie wyciągać całego tylko rozkręcić ten korpus z satelitami bez wyciągania Tylko nie wiem czy to może się udać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Jeżeli chcesz wyciągnąć cały dyfer to raczej trzeba wszystko rozbierać.

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Napisano (edytowany)
10 godzin temu, BusteR napisał:

Jeżeli chcesz wyciągnąć cały dyfer to raczej trzeba wszystko rozbierać.

 

Tak już się o tym przekonałem nawet wałek sterowania wom trzeba zdemontować bo nie wyciągniesz tego dużego koła które z kolei nie puści całej obsady łożysk a ono z kolei nie wyjdzie jeśli zie zdemontujesz półosi w starym typie razem z pochwą dosłownie porażka 😊Pozdrawiam 👍

Edytowano przez cabwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Chłopaki co myślicie o transolu 220 do przekładni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

Ja w swoim mam zalany olej o konsystencji miodu mnie pamiętam teraz dokładnie nazwy ale jest mega gęsty. A w hydraulice mam gl4 90-140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Ho hydrauliki mam LHL60, w skrzyni gl4 80-90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

W hydraulice mam Hydrol L-HL 68, w T-25 też. A co do skrzyni to teraz mam Hipol gl4 80W90 ale jakbym miał tą wiedzę, co teraz, przy wymianie to zalałbym HIPOL Gl5 85w140


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Napisano (edytowany)

 

Dnia 19.02.2024 o 08:47, michal1993 napisał:

W hydraulice mam Hydrol L-HL 68, w T-25 też. A co do skrzyni to teraz mam Hipol gl4 80W90 ale jakbym miał tą wiedzę, co teraz, przy wymianie to zalałbym HIPOL Gl5 85w140

Ale że co wycieki się pojawiły ?

Edytowano przez cabwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    23
Napisano (edytowany)

To takie swoje 3 grosze dodam.

Belarus MTZ 2007r,

- w skrzyni nie wiem jaki olej nigdy nie zmieniany - konsystencja smaru\miodu\masła - bardzo gęsty.

- w hydraulice, co się "zgubi" to przepalonego sie doleje

- w silniku Superol CC30 

- na moście stożkowym - czasami zmienie - ważne, żeby był.

A i jeszcze filtr powietrza - aby czysty przepalony.

No i kalamidtka od wycisku sprzęgła.

No i oś obrotu ramion x2 kalamidtka.

 

Edytowano przez 4pakplus
xyz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Ja też dodam że u mnie silnik to 15w40 mannol, skrzynia superol, mosty i wspomaganie też superol, hydraulika utto 10w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    23

Nie wiem, coś mi tu się ni zgadza, albo sam się zamotałem

"wspomaganie też superol, hydraulika utto 10w40" - czyli wspomaganie masz na serwomechanizmie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jak na podstawie oleju doszedłeś do wniosku/pytania o rodzaj wspomagania? Co ma piernik do wiatraka? Wiele osób w MTZ mają wspomaganie zalane olejem silnikowym bo pompa jest napędzana z rozrządu i w razie jej awarii/rozszczelnienia nie wleje się do silnika olej hydrauliczny. Robi się tak i na serwie i na orbitrolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461
8 godzin temu, cabwie napisał:

 

Ale że co wycieki się pojawiły ?

Nie, po prostu jest gęstszy i wiem, że MTZ się za to nie pogniewa. Wtedy nie wiedziałem po prostu, że taki gęstszy olej istnieje


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

Gęsty olej fajny jak nie używasz ciągnika w mrozy. Ja w skrzyni mam olej konsystencji miodu i tej zimy przy -20 stopniach po puszczeniu sprzęgła dusiło silnik a ruszając lewarkiem od zmiany biegów czułem jak bym przesuwał go w smarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
4pakplus napisał:

Nie wiem, coś mi tu się ni zgadza, albo sam się zamotałem

"wspomaganie też superol, hydraulika utto 10w40" - czyli wspomaganie masz na serwomechanizmie?

wspomaganie mam na orbitrolu ale zbiornik tam gdzie był ten serwomechanizm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj