ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    5
Napisano (edytowany)
Dnia 19.03.2024 o 18:23, wsbil napisał:

A sitko tam masz w wlewie? Ogólnie wał się obraca więc może chlapać. Gorzej jak dymi.

Sitko jest.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

link nie działa


już działa


po raz kolejny powtórzę, siłowniki mają być o skoku 160mm. Tu nawet nie masz opisane dokładnie co jest w zestawie. Oczywiście pewnie znajdą się tacy co napiszą że siłowniki o skoku 200mm też są dobre ale na nich podnośnik nie opadnie do końca.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Dlaczego nie opadnie do końca? U mnie jest ten od wspomagania kierownicy i schodzi do końca 

20240322_161141.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZeTuR_7011    45
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

Dlaczego nie opadnie do końca? U mnie jest ten od wspomagania kierownicy i schodzi do końca 

20240322_161141.jpg

Masz dwa dołożone??? Kupiliśmy agregat aktywny +siewnik to robi się problem tylko trochę podniesie i koniec. Ciśnienie na wyjściach mierzyliśmy to 160 pokazało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Kupiłem w zeszłym roku podobny zestaw i siłownik główny nie chował się do końca oraz tuz do najniższej pozycji nie schodził. Te z zestawu trzeba albo skracać albo szukać o skoku 160mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789
ZeTuR_7011 napisał:

Masz dwa dołożone??? Kupiliśmy agregat aktywny +siewnik to robi się problem tylko trochę podniesie i koniec. Ciśnienie na wyjściach mierzyliśmy to 160 pokazało.

tak dwa, mam to już od 2017r


jedynie co to ukosnice musiałem zmienić z korbki na śrubę rzymską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

od początku tak mam w swoim - ta na korbkę to jakaś porażka w MTZ, niby masywne, a klamot jakich mało, a śruba rzymska jest mała i bezproblemowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
3 godziny temu, mani51 napisał:

Oczywiście pewnie znajdą się tacy co napiszą że siłowniki o skoku 200mm też są dobre ale na nich podnośnik nie opadnie do końca.

 

1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

Dlaczego nie opadnie do końca? U mnie jest ten od wspomagania kierownicy i schodzi do końca 

Może kwestia wykonania, czy montażu ramion i dźwigni od siłownika głównego. Może o ząb inaczej zmontowane i u jednego wystarcza u innego nie. Ewentualnie różnica w samych ramionach, siłownikach wspomagania, czy wspornikach itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Grzechooo napisał:

Dlaczego nie opadnie do końca? U mnie jest ten od wspomagania kierownicy i schodzi do końca 

20240322_161141.jpg

widać na zdjęciu że górne ramiona mogły by jeszcze iść na dół. Ja robiłem po swojemu ale znajomy kupował ramię górne oryginalne i jak wszystko pomierzył to idealnie pasował siłownik o skoku 160mm. Kilka osób na forum też to potwierdziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

jak ktoś potrzebuje, aby końce ramion leżały na ziemi, to może i tak, u  mnie są około 5cm nad ziemią haki CBM, niczego leżącego na glebie nie podczepiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2360

żeby końce ramion leżały na ziemi to wystarczy wieszaki rozkręcić, a tu chodzi o to że przy max opuszczeniu caly ciężar spoczywa na dodatkowych siłownikach


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wiem że nikomu nie potrzeba żeby ramiona szły po ziemi ale jak nie opadają do końca i rozkręcisz wieszaki to tym samym niżej podniesiesz bo zmniejsza się zakres pracy podnośnika. W dolnym położeniu jak się ktoś zagapi i weźmie na dociążanie to może wyrwać plecy od skrzyni bo ramiona oprą się na pomocniczych a główny siłownik jeszcze będzie miał możliwość wysuwu. Tak jak pisałem, zaraz znajdzie się taki co stwierdzi, że jest ok bo on tak ma i po co ktoś ma mieć tak jak trzeba. Tak jest za każdym razem przy tym temacie, za każdym, już nie mam siły setny raz tłumaczyć tego samego, róbta co chceta. To mój ostatni post na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

dam sobie paznokcia uciąć że jak zakładałem ramiona to znaczyłem frezy żeby je założyć tak samo, jedyne co to z jednej strony nie chcialo zejść to ciąłem. A z ciekawości zrzucę siłownik żeby zobaczyć czy bez siłowników niżej pójdą ramiona.🤔 bo te 35mm w tym miejscu to sporo różnicy na dole, tak czy siak mam taki próg w garażu to nie raz o niego zawaliłem przez nieuwagę raminonami.


mani51 napisał:

Tak jak pisałem, zaraz znajdzie się taki co stwierdzi, że jest ok bo on tak ma i po co ktoś ma mieć tak jak trzeba. Tak jest za każdym razem przy tym temacie, za każdym, już nie mam siły setny raz tłumaczyć tego samego, róbta co chceta. To mój ostatni post na forum.

i po co się denerwować? od tego jest forum żeby wymieniać się spostrzeżeniami, ja nikomu nic nie narzucam, podzieliłem się tylko tym jak jest u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243
29 minut temu, mani51 napisał:

Wiem że nikomu nie potrzeba żeby ramiona szły po ziemi ale jak nie opadają do końca i rozkręcisz wieszaki to tym samym niżej podniesiesz bo zmniejsza się zakres pracy podnośnika. W dolnym położeniu jak się ktoś zagapi i weźmie na dociążanie to może wyrwać plecy od skrzyni bo ramiona oprą się na pomocniczych a główny siłownik jeszcze będzie miał możliwość wysuwu. Tak jak pisałem, zaraz znajdzie się taki co stwierdzi, że jest ok bo on tak ma i po co ktoś ma mieć tak jak trzeba. Tak jest za każdym razem przy tym temacie, za każdym, już nie mam siły setny raz tłumaczyć tego samego, róbta co chceta. To mój ostatni post na forum.

problem z wyrywaniem dekla ze skrzyni może być w starszych typach rozdzielaczy albo w rozdzielaczach typu Badenost, bo tam nie ma regulacji ciśnienia dociążenia

czhyba po 1984 roku wprowadzono ograniczenie ciśnienia opuszczania, że już ciągnika nie podniesiesz, właśnie ze względu na wyrywanie pokrywy skrzyni

nie bulwersuj się - ja tam bardzo cenię twoje uwagi i doświadczenie, praktycznych uwag zawsze warto posłuchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5
Napisano (edytowany)

Ile oleju nalać do misy filtra powietrza w MTZ 820? Wkłady filtra wymieniać/czyścić za każdym razem ze zmianą oleju w silniku ? Można jeździć chwilę ciągnikiem bądź odpalić ze zdjętym filtrem powietrza?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Napisano (edytowany)

.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Odpalić, przestawić jak trzeba to można. Byle czegoś nie wciągnęło. Jak nie trzeba, to nie ma po co ryzykować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    547

Witam, czy ktoś ma pomysł jak zdjąć pierwszy element ze zdjęcia? Olej już tak mocno leci, że muszę się dostać do uszczelnień.

IMG_20240402_181920.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Ja zalewalem pół roku wcześniej olejem. Wkręca się 2 śruby żeby wyciągnąć. Na dokładne stawiałem na klinie ciężarem ciągnika ( ładowarka) obijane młotem i od góry klin+ grzanie palnikiem. Jak zardzewiałe to często problematycznie to idze. Jak było ruszone to tymi śrubami później idze bez problem w 10 minut...

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    547

Ja przez zimę spryskiwałem coś w stylu WD 40 i dzisiaj próba młota i klina, ale bez rezultatu. Będę próbował śrubami, ale puki w garażu takiej nie znalazłem. Jak nie pójdzie, to chyba zostanie palnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

ja jak kiedyś to robiłem to wyciągnąłem cały wał koła bo nie szło zdjęć piastki i na dniach będę robił teraz 2 koło i nie mam zamiaru szarpać się ze zbijaniem piastki i też wyciągne razem z wałem koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    547

No i się udało :) Ale zamiast próbować wybijać kliny biliśmy młotem w gruby stalowy pręt w ten duży element do którego przykręca się koła w kierunku skrzyni. Kilka silnych uderzeń i po temacie. A teraz okazało się że na łożysku też jest luz i jak będzie możliwość zakupienia nowego to też trzeba będzie jakoś je wybić.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243
11 godzin temu, Morion napisał:

No i się udało :) Ale zamiast próbować wybijać kliny biliśmy młotem w gruby stalowy pręt w ten duży element do którego przykręca się koła w kierunku skrzyni. Kilka silnych uderzeń i po temacie. A teraz okazało się że na łożysku też jest luz i jak będzie możliwość zakupienia nowego to też trzeba będzie jakoś je wybić.

łożysko kiedys spawaliżmy między kulki pręty 10 albo 12 gwintowane, zależy, co się zmieści i ciągnięcie po dobrze wyczyszczonej półosi, półos najlepiej dobrze wyszlifować arkuszem papieru i pociągnąć olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj