Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Marcin133 napisał(a):

Może komuś się przyda. Jak wiadomo MTZ nie grzeszy paleniem na dotyk u mnie było to samo. Wymieniłem rozrusznik na szybki parę lat yemu była trochę poprawa, w tamtym roku nowy akumulator rozruch ok 1000. Lekka poprawa. Ale ostatni ledwo dychał. Wyszyscilem włącznik od załączania prądu bez szału. Patrze idzie kabel od masy dodatkowy koło podnośnika. Wyczyściłem bo był uwalony i maszyna jak z bajki. Pali jak zły na dotyk😁pozdrawiam

Chodzi Ci o tą plecionkę? 

Opublikowano
2 godziny temu, Marcin133 napisał(a):

Może komuś się przyda. Jak wiadomo MTZ nie grzeszy paleniem na dotyk u mnie było to samo. Wymieniłem rozrusznik na szybki parę lat yemu była trochę poprawa, w tamtym roku nowy akumulator rozruch ok 1000. Lekka poprawa. Ale ostatni ledwo dychał. Wyszyscilem włącznik od załączania prądu bez szału. Patrze idzie kabel od masy dodatkowy koło podnośnika. Wyczyściłem bo był uwalony i maszyna jak z bajki. Pali jak zły na dotyk😁pozdrawiam

U mnie dodatkowe masy posto pod hebel, rozrusznik szybki, przekaźnik i stacyjka pominięte i wsadzony guzik i jak chłodno się zrobi to długo kręci. Fakt akumulatory już parę lat mają ale w lecie pali od strzała. Już się przyzwyczaiłem jak zimno to starter jeździ w ciągniku.

Opublikowano

U mnie na zwykłym rozruszniku, akumualator 1 szt. 12v120Ah, silnik 60mtg po remoncie kręci bystro. Przewod masowy zrobiłem z kabla spawalniczwgo 50mm2, a drugi przewód między kabina a mostem 25mm2. Nawet jak było minus 3 ostatnio odpalił z trzecim/czwartym obrotem.

Opublikowano

Panowie problem, rusek ostatnio coraz gorzej palił. Zawiozłem wtryski do zrobienia polepszyło mu się na kilka dni a teraz całkowicie rzucił palenie. Kręci kopci na biało ale za nic nie chce zagadać, nawet na plaku nie łapie. Moze miał ktoś podobny problem?

Opublikowano
16 godzin temu, Skoczek1994 napisał(a):

Panowie problem, rusek ostatnio coraz gorzej palił. Zawiozłem wtryski do zrobienia polepszyło mu się na kilka dni a teraz całkowicie rzucił palenie. Kręci kopci na biało ale za nic nie chce zagadać, nawet na plaku nie łapie. Moze miał ktoś podobny problem?

Ostatnio tzn jak się zimno zrobiło? Jak na Plaku nie chce się odezwać to może się silnik kończy? Nie zapowie trzony jest? Pompy wtryskowe nie ruszałeś?

 

Ja mam pytanie z innej parafi. Wymieniłem wąs na serwokolumnie od wspomagania, bo wieloklin wybiło z racji że nakrętka nie dociskała wąsa na stożku. Widziałem na jednym zdjęciu u ruskich, że przewiercali wąs i wał serwokolumny i skręcali śruba. Ktoś z Was stosował ten patent jako dodatkowe zabezpieczenie.

Opublikowano

@wsbil No tak z miesiąc temu zaczął dłużej kręcić, aż w końcu ledwo udawało się go odpalić. Zawiozłem wtryski do regeneracji i pomogło na kilka dni, teraz stał z tydzień i d*pa wczoraj nie udało się go odpalić. Zapowietrzony nie jest wszystkie przewody i filtry mam nowe. Pompy nie ruszałem była robiona z 15 lat temu bo wtedy puszczała paliwo do oleju w silniku, możliwe że to ona.  A silnik 86 rok nigdy nic nie robione.

Opublikowano

Może stoi listwa regulacyjna w pompie i jest ciągle na gaszeniu, to się zdarzaprzy jakości naszego paliwa, zwłaszcza zimą, jak ciągnik dłużej postoi.

Odłącz przewód od wtryskiwacza i zakręć, czy rogóle podaje paliwo pod ciśnieniem

Opublikowano

Odkręć przewody od wtrysków czy w ogóle paliwo dochodzi, jak nie to szukaj dalej do pomy. Jak dochodzi paliwo to bym próbował mierzyć kompresje, (jak nie ma to za wiaderko i trzeba przynieść🧐)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czarna magia dziś rano po chwili kręcenia zapalił, chodził normalnie z godzinę jeździłem.  Zgasiłem za pół godziny odpalił od strzała. Postał kilka godzin aż wystygł i znowu mu się odechciało palić. Kręci i nic poza tym tylko teraz w ogóle nie kopci tak jak by nie miał paliwa. Zapowietrzony nie jest bo sprawdzałem, czyli chyba trzeba będzie zawieść pompę do sprawdzenia 

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano
5 minut temu, Skoczek1994 napisał(a):

Czarna magia dziś rano po chwili kręcenia zapalił, chodził normalnie z godzinę jeździłem.  Zgasiłem za pół godziny odpalił od strzała. Postał kilka godzin aż wystygł i znowu mu się odechciało palić. Kręci i nic poza tym tylko teraz w ogóle nie kopci tak jak by nie miał paliwa. Zapowietrzony nie jest bo sprawdzałem, czyli chyba trzeba będzie zawieść pompę do sprawdzenia 

Małą pompkę zmieniałeś ?. Może ona padła .

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, jahooo napisał(a):

podejrzewam, że listwa w pompie nie wraca, czyli nie otwiera sekcji , nie podaje paliwa

Postukać delikatnie młoteczkiem po pompie w okolicy  sekcji .

To jest efekt h...ego paliwa .

Edytowane przez galan99
Opublikowano
1 minutę temu, wsbil napisał(a):

To skąd biały dym?

listwa może nie wracać do pozycji rozruchowej, a z za małą ilościa paliwa będzie dymić, a nie zapali

może być też wiele innych rzeczy

Opublikowano

Może głupie pytanie ale jak najlepiej sprawdzić kompresję, gotowych przyrządów do pomiaru w rusku raczej nie da się kupić dlatego pytam. Może ma ktoś jakiś pomysł jak na szybko ogarnąć przyrząd żeby sprawdzić mu kompresję. Wtryskiwacz bez końcówki plus manometr czy coś w tym stylu ?

Opublikowano

W miejsce wtryskiwacza wkładasz manometr z odpowiednią końcówką. Ciśnienie w dieselu jest duże więc raczej trzeba przykręcić tak jak wtryskiwacz bo do benzynki wystarczy jak ręką przytrzymasz ale tych 30 bar raczej nie utrzyma się ręcznie. Może po prostu jak nie ma odpowiedniej końcówki to coś dotoczyć na wzór wtryskiwacza.

  • Thanks 1
Opublikowano

Po lewej jakaś końcówka z zestawu + jakieś podkładki tak aby końcówka wystawała na tyle, aby można było ją od góry przykręcić.

Po środku dorobione płaskowniki tak, aby końcówke przykręcić.

2.jpg

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa ledwo już widać ślady po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.

Edytowane przez karol19920
Opublikowano

Zrobiłem pomiar kompresji i wynik tak jak się spodziewałem 19/20 bar także remont. Będę chciał założyć turbo, stąd pytanie zakładać  zestawy naprawcze z mtzta czy tsa? Znacie jakieś sprawdzone zestawy tzn ich producenta godnego polecenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v