Kulik

Ciśnienie na siłownik wom mtz 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kulik    2

obecnie mam 10bar,ale mnie interesuje jak fabryka ustawiła tak te ciśnienie i czy ono jest fabryczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Fabryka ustaliła to ciśnienie raczej dla blokady , a później pod ten obwód podpięli siłownik wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Zawór przy monobloku jest po to aby zwiększyć ciśnienie na małych obrotach bo bez niego bardzo spadało i spadała moc startowa wałka. Na 952.3 który ma już ponad 10000 godzin jest 10 bar na średniej temperaturze oleju i silnik gaśnie przy multiplikatorze wózka leśnego. W 1025.3 też było maks do 10 jak mierzyłem i super trzyma. Miałem jednego 920 który na wolnych obrotach miał koło 4 to jest slaby wałek. Założyłem zawór zwrotny ale nie znacznie wzrosło. W elektro rozdzielaczu jest zaworek (kulka sprężynka) gdzieś zdjęcie miałem. Ciągnik był pilnie potrzebny i nie rozgryzłem czemu się tak działo ale myślę że zawór może się przycinać w główny rozdzielaczu albo ma za duży przelot i olej luźno wraca do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

ja specjalnie patrzyłem czy faktycznie króciec wkręcony w monoblock daje coś  wykręciłem go na próbę i tak, na wolnych obr było chyba 4 bar ale jak obr się zwiększyło do około 1600 to pokazywało 10bar tak więc króciec tylko zwiększa ciśnienie na wolnych obr.Jak kupiłem ruska to przez dwa lata chyba wom trzymał super silnik gasł a nie puścił,ale póżniej coś się schrzaniło i wałek się ślizgał wymieniłem org taśmę i bęben wom wszystko ustawiłem według instrukcji jeszcze zamieniłem org króciec na zawór zwrotny jak proponuje pronar i wstawiłem manometr teraz ciśnienie jest 10 bar na wolnych czy wysokich ale i tak nie mam 100% sprawnego wom <_< czasem jak w prasie rotor się przypcha to włączam wom i dzwignię od wyjść hydrauliki na dół tym samym wzrośnie lekko o jakieś 0,5bar ciśnienie na siłownik i prasa rusza :mellow: tak więc trzeba by było jakoś te ciśnienie zwiększyć do 1bar tylko czym dokładnie ? a może to w jakimś stopniu wina słabej jakości/lepkości oleju bo mam wlany tylko hipol hl 46 :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Nie mam aktualnie żadnego 952 ale jakbyś podesłał zdjęcie bloku z elektrozaworami to może Ci pokaże gdzie jest mały zaworek i jakby go podkładką podparł to możliwe że wzrośnie ciśnienie. Ja mam 820 ale myślę na założeniem siłownika bo ręka pada od tej dźwigni :) tylko nie ma skąd wziąć zasilania do sterownia bardzo. Ja dziś zalałem swojego stou 10/30 ale śnieg spadł i nie będzie testu jak działa podnośnik. W tych co robię to wszystkie są zalane hl 46.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

aha jutro cyknę foto i zobaczysz :) ,a jeszcze jedna ciekawostka dziś jak odpaliłem zimny silnik i włączyłem wom to ciśnienie było na 11bar to chyba przez gęstszy olej tak żeby było to super by było ^^ .Co do przeróbki z załączania ręcznego na hydrauliczne w moim jest taki trójnik przy wyjściu pompy jeden przewód idzie do rozdzielacza hyd.a drugi do elektrozaworów,Ty chcesz przerobić z sterowania ręcznego na hyd.a niektórzy odwrotnie przerabiają bo twierdzą że lepiej to działa :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Popatrz na tym bloku z zaworami na taki dekielek i dwie śrubki na klucz 10. Wiem jak jest w 952 poprowadzone zasilanie, mam zdjęcia gdzieś nawet. Tylko u Ciebie jest monoblok i inaczej hydraulika ułożona. Wszystko jest fajnie ale jak złapie zapalenie ręki to bardzo ciężko idzie tą dźwignia przełączyć:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Dokładnie tak:) zaglądałeś tam może? w przyszłym tygodniu może będę robił takiego co ma tylko 4 bary. A w którym miejscu wpiołeś się z manometrem? Jaka sucha skrzynia widać że zadbany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

jeszcze nić nie kombinowałem z tym poczekam do wiosny :) manometr wpięłem w przewód przy elektrorozdzielaczu,raczej dbam o sprzęt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

I jak wymyśliłeś kolego coś :) walczę z 920 i ma też niskie. Myślę jeszcze nad opcją że pompa może już nie ma tylu litrów na minutę co fabryka nakazała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nikita_Bennet
      Witam.
      Pytanie w mtz 952.3 pojawił się tak jakby wyciek diesla spod świecy żarowej. Możliwe to jest? Co może być walnięte?
      na razie brudzi po prostu ale chcę to usunąć jak najszybciej. Pierwszy cylinder.
    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.