Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

To w miarę cena. W brew pozorom nie ma tam dużo roboty i ktoś kto to robił już to mu sprawnie pójdzie ale jak nie bardzo się czujesz w takich naprawach i nie masz sprzętu to lepiej te 2 tyś dać i mieć zrobione porządnie oczywiście jak mechanik porządny. Ja 12 lat temu dałem 1200 za robotę a ostatnio sam się wziąłem i ogarnąłem.

Opublikowano

Ja też robiłem sam skrzynię synchro. Koszt części ok 1500 tysia. Dużej filozofii nie ma w tych skrzyniach. Ale fakt jak nie masz możliwości i sprzętu może lepiej komuś zlecić.

Opublikowano

Ja robiłem rok temu to wyszło mi koło 3 tys same części bez roboty bo sami z kolegą robiliśmy ale doszło parę pierdół nie związane ze skrzynią.I tez skrzynia w 100% nie była zakładana nowa około 70% poszło nowych części reszta została  ale już nie pamiętam co dokładnie było  

Opublikowano

już tu ktoś opisywał podobny przypadek. Pod tymi króćcami są zaworki zwrotne sekcji. Popuść rurki i te blokady i spróbuj je dokręcić, nic się tam nie ustawia. Te blokady są tylko po to żeby się nie ruszyły króćce jak odkręcasz czy zakręcasz rurki.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Koledzy - rozpracowałem niedogrzewanie się silnika w naszych mtztach 🙂

Mam nową obudowę termostatu a i tak bez żaluzji zagrzać go do 80 stopni to było nie możliwe. 

Poprawiłem ruskiego inżyniera i:

1. Wstawiłem termostat chłodnicy oleju od skrzyni dsg z VW :) pasuje praktycznie niż przeróbek (koszt nowego 70 zł).

2. Uszczelniłem termostat płynu - dobrze tam wsadzić oring żeby go docisnąć do obudowy bo bez tego on dużo przepuszcza. Ja złożyłem na dirko bo nie miałem takiego oringu.

I teraz najciekawsze - traktor wchodzi na 85 stopni po przejechaniu 2 km luzem lub 100 metrów z gruberem. Teraz to działa jak w normalnym ciągniku i na pełnym otwarciu żaluzji. Temperatura otoczenia ok. 0 stopni. Jestem zrypiście zadowolony bo mnie to strasznie wkurzało 😀

  • Thanks 1
Opublikowano
karbex napisał:

Poprawiłem ruskiego inżyniera i: 1. Wstawiłem termostat chłodnicy oleju od skrzyni dsg z VW  pasuje praktycznie niż przeróbek (koszt nowego 70 zł).

Ciekawy patent. Termostat na zasilaniu chłodnicy czy na powrocie?

Opublikowano
18 godzin temu, michal1993 napisał:

Jak to jest z oryginalnymi rozrusznikami do MTZa i T-25 - pasują zamiennie? Czasem się widzi w opisach że jest pasuje ale numery katalogowe tego chyba nie potwierdzają.

W MTZ I T-25 mam założone szybkoobrotowe i wszystko pasuje a oryginalne na złom.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Ciekawy patent. Termostat na zasilaniu chłodnicy czy na powrocie?

Na zasilaniu. Na powrocie pewnie nigdy by się nie otworzył bo dostawałby olej po schłodzeniu. Ja to wstawiłem w miejsce złączki gumowej która jest na wejściu do chłodnicy oleju. Trzeba tylko trochę stalowy przewód popodginać i pasuje. Teraz to naprawdę zarypiście to działa i ciągnik w kilka chwil ma 80 st. Termostat płynu mam 87 a oleju 75 stopni. Ale ważne też żeby termostat płynu był szczelny bo u mnie latał po obudowie i pomimo montażu termostatu na chłodnicy oleju miał problem ze złapaniem temperatury.

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Wyrwało mi mocowanie siłownika podnośnika z mostu, i teraz pytanie do obeznanych w temacie czeka mnie wymiana obudowy mostu czy da się to jakoś obejść? Nagwintowanie pewnie będzie ciężkie do ogarnięcia 

Opublikowano

kolego Skoczek1994 u mnie 2 razy wyrwało to mocowanie raz przez to że śruby sie poluzowały i wyciągły sie do góry a drugim razem urwało wszystkie śruby.

Spokojnie to nagwintujesz i będzie trzymać przez 30lat

Opublikowano

u nie to wyrwało jak ciągałem rozrzutnik na zaczepie tym który zakłada się na ramiona podnośnika, przejazdy przez granice szarpnięcia i to zrobiło robote

Opublikowano
karbex napisał:

Na zasilaniu. Na powrocie pewnie nigdy by się nie otworzył bo dostawałby olej po schłodzeniu. Ja to wstawiłem w miejsce złączki gumowej która jest na wejściu do chłodnicy oleju.

A on jest całkowicie zamknięty czy ma minimalny przepływ cały czas a jak wzrośnie temperatura to otwiera się bardziej?

Opublikowano (edytowane)

Ma przepływ. Jak w niego dmuchałem to szło powietrze - inaczej bym nie zakładał bo tam by nigdy ciepły olej nie dotarł :)

Edytowane przez karbex
Opublikowano

No to lux. Ja już mam termostat ogarnięty. Założony mam od jakiejś toyoty na 75°C. Jak jest ciepło i robię w polu to 75 do 80 max trzyma tylko ten olej go mocno chłodzi jak jest zimno. Już dawno myślałem nad jakimś wymiennikiem ciepła przy filtrze zamiast chłodnicy ale ten Twój patent jest bez porównania tańszy i prostszy do zrobienia.

Opublikowano

No jest. Ja się z tym bujałem że 2 lata - nawet na forum pytałem. Ale znalazłem ten termostat i sobie myślę a co tam. Kawałek gumowego przewodu i siedem dych to zaryzykuje. Teraz jest bajka i ogrzewanie działa i nie ma bujania się z tą żaluzją. Teraz to działa jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v