ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jahooo    9226

Powiem z doświadczenia

z wałem rurowym albo strunowym, bez osłon i innego badziewia, na prostym polu , po dołożeniu z przodu do kompletu obciążników ze 100kg, bedzie się kulał

do dobrej pracy braknie mu z przodu ze 400kg masy, z 10KM mocy, siłownika C110

wujo ma strumyka kompakt i powiem tak, pod górkę brakuje mocy i sterowności mimo dołożenia 4 dodatkowych obciążników, siłownik ma 110

raz pękło mu dolne ramię i luzują się śruby od plecaka, ma ją już z 5 lat

myślę, że TS jest minimum z mocą, żeby tym spokojnie robić w polu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Generalnie w planach jest większy ciągnik, za powiedzmy 2-3 lata, coś ok 100km. Nie jest powiedziane że to się uda ale plan jest. Pewnie Belarus/Pronar 1025 więc tym MTZem 82 bym musiał się przemęczyć z tym agregatem taki okres powiedzmy przejściowy. Demonem wydajności ten agregat z moim obecnym ciągnikiem nie będzie ale chciałbym żeby po prostu dało się jakoś używać tego agregatu.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Jakiś tam strasznych górek nie mam. Trochę martwi mnie długość tego agregatu - rozstaw między rzędami talerzy 100cm jednak swoje robi. A podnośnik tylko zwykły, c100 ale planuję mu dołożyć pomocniczy siłownik bo chodzi z wycinarką do kiszonki więc mocno mu się przyda. Dociążenie przodu - ten MTZ ma dostać tura więc myślę że temat rozwiązany.

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
17 godzin temu, pawel86lhr napisał:

Dzięki w poniedziałek zadzwonię. Kurcze nie wiedziałem,  że ten licznik do TSa taki ciężko dostępny.

Ja polecam AgroMar szybka wysyłka na Allegro w starcie darmowa i naprawdę fachowe doradztwo warto przed zakupem zadzwonić i dopytać ja walczyłem z wskaźnikiem paliwa i właśnie oni sprowadzili mnie na ziemię oryginalny wskaźnik nie współpracuje z pływakami obecnymi na polskim rynku trzeba kupić cały zestaw kompatybilny dociągnąć jeden przewód w wtedy działa jak należy 

Przed chwilą, cabwie napisał:

Ja polecam AgroMar szybka wysyłka na Allegro w starcie darmowa i naprawdę fachowe doradztwo warto przed zakupem zadzwonić i dopytać ja walczyłem z wskaźnikiem paliwa i właśnie oni sprowadzili mnie na ziemię oryginalny wskaźnik nie współpracuje z pływakami obecnymi na polskim rynku trzeba kupić cały zestaw kompatybilny dociągnąć jeden przewód w wtedy działa jak należy 

W smarcie miało być 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459
17 godzin temu, pawel86lhr napisał:

Dzięki w poniedziałek zadzwonię. Kurcze nie wiedziałem,  że ten licznik do TSa taki ciężko dostępny.

https://www.sklep-mtz.pl/

Możesz jeszcze spróbować tu - też fajny sklep i kompetentni ludzie. Brałem od nich nie raz i nigdy się nie zawiodłem.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

Panowie jak wymontować os na której przykręcone sa łapki popychające łożysko oporowe w mtz 82?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

teraz tak pomyślałem i jest kolejne pytanie czy jezeli olej cieknie z tych walkow co sprzęgło przekazuje napęd na skrzynię posrednia to czy da radę to uszczelnić bez rozbierania skrzyni pośredniej?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tu. Do czego jest ten cienki wąż a termostacie? Idzie on gdzieś w okolice sprężarki. Nie łapie mi temperatury. Myślałem żeby go zaślepić i sprawdzić czy może lepiej będzie łapał temperaturę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

Tu widać, gdzie biegnie cieńszy przewód z termostatu:

image;s=644x461

On jest właśnie po to, że gdy termostat jest zamknięty, płyn krązy w obiegu zamkniętym silnik - pompa bez chłodnicy

Nie zaślepiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Ok czyli zostało kupić nową obudowę i termostat 🙂 tam przychodzi jeszcze jakaś uszczelka w środek obudowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Nie chce krakać ale jak nie masz turbo to on i tak Ci nie będzie temperatury łapał jak normalny ciągnik. W nich chłodnica oleju dużo ciepła odbiera i bez rolety to co byś nie robił to i tak będzie lipa. Przynajmniej u mnie tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

ja zmieniłem na nowy  typ termostatu i obodowy, to trzyma na wskaźniku 60-70 stopni nawet w zimie bez żaluzji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sacrable    42
robi57362 napisał:

Panowie jak wymontować os na której przykręcone sa łapki popychające łożysko oporowe w mtz 82?

Najwygodniej rozjeżdżając na sprzęgle. Da się to również zrobić od dołu przez okienko, ale małe dłonie i cierpliwość wskazane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

juz mtz dawno skręcony. lecz odpuściłem demontaż tej oski bo nie mialem sposobu na nia zeby ja wysunąć z korpusu bo odlew na osi ustalający położenie dwigni uniemożliwiał to


ale zagmatwanie napisałem 😅


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, jahooo napisał:

ja zmieniłem na nowy  typ termostatu i obodowy, to trzyma na wskaźniku 60-70 stopni nawet w zimie bez żaluzji

U mnie to tylko w lecie w gruberze I to musi dostawać konkretnie po garach żeby na zielone weszło. Mam nową obudowę i dwa termostaty sprawdzałem i lipa. Kombinowałem, cudowałem i jeden pikuś - dopiero roleta podnosi temperaturę a sam termostat to tak średnio.

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9226

u mnie nie ma problemu, w lecie 2-3km jazdy w pole z rozsiewaczem czy opryskiwaczem i 80 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Kurde, to muszę jeszcze tam pogrzebać bo u mnie to nie bardzo się chce grzać a lubię jak mi wszystko hula jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
robi57362 napisał:

juz mtz dawno skręcony. lecz odpuściłem demontaż tej oski bo nie mialem sposobu na nia zeby ja wysunąć z korpusu bo odlew na osi ustalający położenie dwigni uniemożliwiał to


ale zagmatwanie napisałem 😅

Na osi nie ma żadnego odlewu. Tam jest wyfrezowany rowek i wbita podkładka którą się wyjmuje żeby wysunąć oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj