News
Rasoir

C330 głośny chrobot w tylnym moście, po wciśnięciu blokady cisza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
Rasoir    0

Witam,

 

problem wygląda tak, jazda pod górę wszystko ok, z góry na każdym biegu po puszczeniu gazu słychać bardzo głośny chrobot dochodzący z tylnego mostu, jak wcisnę blokadę to wszystko się uspokaja. Co to może być? Macie jakieś propozycje zanim zacznę go rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    41

No chyba najprościej to właśnie rozebrać i zobaczyć co się stało. Po co ci informacja że pewnie cos z mechanizmem róznicowym od pisania i czytania się nie naprawi Także klucze w dłoń i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Chodzi mi o to że może ktoś miał taką sytuację i będę wiedział czego szukać. Nie znam się na tym za bardzo więc samo odkręcenie wiele mi nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rasoir    0

Rozebrane. Okazuje się że mechanizm różnicowy ma duże luzy względem obydwu półosi. Przesuwa się w lewo i prawo o dobry centymetr. Dlatego wciśnięcie blokady uspokaja chrobot. Co trzeba by zrobić żeby zlikwidować ten Luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0
Napisano (edytowany)

Łożyska które siedzą w tych stożkach od pochwy?

Zeby to zrobić trzeba wyjąć półosie tak?

Zauważyłem że nakrętka łożyska mechanizmu z lewej strony kręci się luźno, czy jej dociagniecie coś by dało?

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Tak 2 łożyska o oznaczeniu 30214.

Musisz wyjąć półosie bo inaczej nie wyjmiesz mechanizmu.

Samo dociągnięcie już by raczej wiele nie pomogło przy tak dużym zużyciu łożysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    141

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.

Kolego po to są te dwie duże nakrętki na mechanizmie, aby nimi kasować luz łożysk i ustawiać luz międzyzębny i od tego trzeba zacząć. A nie od razu wymieniać łożyska... Jak nie da się skasować bo mało regulacji wtedy można wymieniać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało. Teraz jest cisza i spokój:) myślę że jeszcze chwilę na tym pojezdze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    141

Proste że pochodzi i to jeszcze sporo czasu... po to są tam te nakrętki aby kasować luz. Mało kiedy łożyska w tym miejscu się wymienia na nowe. Dociąga się tylko je kasując luz tam jest sporo regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    95

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało.

 

Pod nakrętkami są podkładki zabezpieczające i nimi się zabezpiecza nakretkę , a nie spawać nakretki.Przyjdzie ci kiedyś zmieniać mechanizm to będą się sypać pioruny z nieba :) :lol: :DPo za tym to ze się tłucze mechanizm i jak sie jedzie od góry to przyczyną może być jeszcze

np.odkręcona nakretka na wałku dolnym,

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez smerfeta117
      Witam. Czy spasują całe zwolnice z pochwami i półosiami od c335m do c 328? Że by wszystko sie zgralo.
    • Przez Domin902
      Witam wszystkich.Mam do was takie niecodzienne pytanie jak włącza się prawidłowo blokade tylniego mostu w Ursusie C-330 i jak ją się także prawidłowo wyłącza???
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez sel
      Witam.Muszę zrobić remont tylnego mostu,zasadniczo wymiana łożysk na wałku atakującym.Jaki powinien być luz miedzy zębny przekładni?Próbowałem dokręcić nakrętkę na ataku,ale nie chce drgnąć.Wałek ma luz osiowy i wzdłużny podczas jazdy słychać huczenie mostu.Może ktoś robił i ma w pamięci dobre rady.
    • Przez johnybravo
      Witam. Od jakiegoś czasu  w tylnym prawym kole słychać piski/zgrzyty obcieranie metalu. Podniosłem prawą stronę na podnośniku zakręciłem tylnym kołem na luzie kreci się bez pisków/zgrzytów jednak tak jakby przyhamowywało (po kilku swobodnych obrotach zatrzymuje się i trzeba je mocniej pchnąć żeby ruszyło). Drugie koło kręci się swobodnie cały czas.
      Co to może być? Nie wiem czy można tak jeździć? 
    • Przez wiesiekkaciak
      Panowie, mam dylemat. Kupiłem używane felgi do C328 (bez gwiazd), które pasowało by wypiaskować i pomalować, żeby jakoś przyzwoicie wyglądały. Tyle że nowe w pobliskim sklepie idzie już kupić za 270 zł szt; wychodzi mi tu 140 zł różnicy na dwóch felgach. I teraz się zastanawiam czy warto  się bawić w odnawianie tamtych? Jaka jest trwałość tych nowych, jeślibym kupił nowe?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.