Skocz do zawartości
News
Rasoir

C330 głośny chrobot w tylnym moście, po wciśnięciu blokady cisza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
Rasoir    0

Witam,

 

problem wygląda tak, jazda pod górę wszystko ok, z góry na każdym biegu po puszczeniu gazu słychać bardzo głośny chrobot dochodzący z tylnego mostu, jak wcisnę blokadę to wszystko się uspokaja. Co to może być? Macie jakieś propozycje zanim zacznę go rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    36

No chyba najprościej to właśnie rozebrać i zobaczyć co się stało. Po co ci informacja że pewnie cos z mechanizmem róznicowym od pisania i czytania się nie naprawi Także klucze w dłoń i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Chodzi mi o to że może ktoś miał taką sytuację i będę wiedział czego szukać. Nie znam się na tym za bardzo więc samo odkręcenie wiele mi nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rasoir    0

Rozebrane. Okazuje się że mechanizm różnicowy ma duże luzy względem obydwu półosi. Przesuwa się w lewo i prawo o dobry centymetr. Dlatego wciśnięcie blokady uspokaja chrobot. Co trzeba by zrobić żeby zlikwidować ten Luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0
Napisano (edytowany)

Łożyska które siedzą w tych stożkach od pochwy?

Zeby to zrobić trzeba wyjąć półosie tak?

Zauważyłem że nakrętka łożyska mechanizmu z lewej strony kręci się luźno, czy jej dociagniecie coś by dało?

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Tak 2 łożyska o oznaczeniu 30214.

Musisz wyjąć półosie bo inaczej nie wyjmiesz mechanizmu.

Samo dociągnięcie już by raczej wiele nie pomogło przy tak dużym zużyciu łożysk.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    116

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.

Kolego po to są te dwie duże nakrętki na mechanizmie, aby nimi kasować luz łożysk i ustawiać luz międzyzębny i od tego trzeba zacząć. A nie od razu wymieniać łożyska... Jak nie da się skasować bo mało regulacji wtedy można wymieniać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało. Teraz jest cisza i spokój:) myślę że jeszcze chwilę na tym pojezdze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    116

Proste że pochodzi i to jeszcze sporo czasu... po to są tam te nakrętki aby kasować luz. Mało kiedy łożyska w tym miejscu się wymienia na nowe. Dociąga się tylko je kasując luz tam jest sporo regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    92

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało.

 

Pod nakrętkami są podkładki zabezpieczające i nimi się zabezpiecza nakretkę , a nie spawać nakretki.Przyjdzie ci kiedyś zmieniać mechanizm to będą się sypać pioruny z nieba :) :lol: :DPo za tym to ze się tłucze mechanizm i jak sie jedzie od góry to przyczyną może być jeszcze

np.odkręcona nakretka na wałku dolnym,

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez UrsusC330mm
      Hej, mam taki problem od dłuższego czasu i mam wrażenie że to coraz bardziej narasta, Otóż sprawa wygląda tak że jak puszczam sprzęgło w c330 wbijając wsteczny albo 4 lub przy zmianie na 5 czy 6 to przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać taki stuk w zwolnicy i ciągnik jedzie dalej. Jak puszczę wolno żeby te tryby zdążyły się wolno zazębić to nie słychać tego. Nie wiem dokładnie od czego to bo podejrzewam kilka rzeczy ale jest to wkurzająca sprawa. Dodam że nie zawsze występuje w jednej zwolnicy, przy wstecznym zazwyczaj słychać to w prawym kole a przy biegach do przodu w lewym ale pewnie jest to uzależnione które koło w danym momencie będzie ciągło. Do tego wszystkiego jak się np orze czy nawet 6 się jedzie na całym gazie to jakoś dziwnie trzęsie ciągnikiem tak jakby coś nierówno pracowało albo miało luz i myśle że ma to coś wspólnego z tym stukiem przy ruszaniu. Może ktoś coś wie na ten temat, proszę o info
    • Przez mateuszs1993
      Witam,
       
      Mam problem z mechanizmem różnicowym wygląda to tak jakby cały czas była włączona blokada nie można skręcać na miejscu.
      Pedał blokady ogólnie nie jest w tym samym położeniu można nim ruszać do tyłu do przodu i ogólnie jest wyżej niż był dotychczas.
      Po wciśnięciu pedału i ruszeniu pedał tak jakby wskakuję niżej tak jak to było dotychczas podczas włączania blokady ale nawet gdy cofnę i pedał wyskoczy nadal coś jest nie tak podczas skręcania.
       
      Jakieś sugestie ?
      Miał ktoś podobną zagadkę?
       
      Pozdrawiam wszystkich.
    • Przez Ckj
      Witam  wszystkich.
      mam problem z napędem w c360 a właściwie w ostrowku ale to  prawie to samo. Nagle na wstecznym przestał jechać. Biegi wchodzą i zazębia skrzynie ale nie jedzie. Rusza dopiero po wciśnięciu piętą blokady dyferencjału.
      czy ktoś sie z tym spotkał i wie co padło? Wyglada jakby  półoś  ale chce sie skonsultować zanim zacznę rozbierać. Proszę o sugestie.
    • Przez Adik_ziel
      A więc tak.. mam dziwny przypadek z moja 30'ską, nie wiem czemu ale gdy podczepiam rotacyjną i włanczam wałek nie załancza sie a sąsiada 30'tka chodzi z tą samo rotacyjną tak jaki i z rozrzurnikiem miałem na spułke rozrzutnik i tego goscia 30'tka normalnie sobie śmigała a moja nie chce może to być przez tuz od C-328? bo cały tył ma od C-328
       
      A przy innych maszynach przy których jest potrzebny wałek działa normalnie ;/
    • Przez Berpaw
      Witam w ford 8730 powershift ciągle wyskakuje błąd oraz jest załączony przedninapęd i blokada jaka przyczyna ? Proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.