News
Rasoir

C330 głośny chrobot w tylnym moście, po wciśnięciu blokady cisza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
Rasoir    0

Witam,

 

problem wygląda tak, jazda pod górę wszystko ok, z góry na każdym biegu po puszczeniu gazu słychać bardzo głośny chrobot dochodzący z tylnego mostu, jak wcisnę blokadę to wszystko się uspokaja. Co to może być? Macie jakieś propozycje zanim zacznę go rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    45

No chyba najprościej to właśnie rozebrać i zobaczyć co się stało. Po co ci informacja że pewnie cos z mechanizmem róznicowym od pisania i czytania się nie naprawi Także klucze w dłoń i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Chodzi mi o to że może ktoś miał taką sytuację i będę wiedział czego szukać. Nie znam się na tym za bardzo więc samo odkręcenie wiele mi nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rasoir    0

Rozebrane. Okazuje się że mechanizm różnicowy ma duże luzy względem obydwu półosi. Przesuwa się w lewo i prawo o dobry centymetr. Dlatego wciśnięcie blokady uspokaja chrobot. Co trzeba by zrobić żeby zlikwidować ten Luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0
Napisano (edytowany)

Łożyska które siedzą w tych stożkach od pochwy?

Zeby to zrobić trzeba wyjąć półosie tak?

Zauważyłem że nakrętka łożyska mechanizmu z lewej strony kręci się luźno, czy jej dociagniecie coś by dało?

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    24

Tak 2 łożyska o oznaczeniu 30214.

Musisz wyjąć półosie bo inaczej nie wyjmiesz mechanizmu.

Samo dociągnięcie już by raczej wiele nie pomogło przy tak dużym zużyciu łożysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    192

Wymień obydwa łożyska na mechanizmie i problem powinien zniknąć.

Kolego po to są te dwie duże nakrętki na mechanizmie, aby nimi kasować luz łożysk i ustawiać luz międzyzębny i od tego trzeba zacząć. A nie od razu wymieniać łożyska... Jak nie da się skasować bo mało regulacji wtedy można wymieniać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało. Teraz jest cisza i spokój:) myślę że jeszcze chwilę na tym pojezdze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    192

Proste że pochodzi i to jeszcze sporo czasu... po to są tam te nakrętki aby kasować luz. Mało kiedy łożyska w tym miejscu się wymienia na nowe. Dociąga się tylko je kasując luz tam jest sporo regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    101

Dokrecilem te nakrętki i dla pewności smarknąłem parę cheftów żeby się nie odkrecila i wszystko ustało.

 

Pod nakrętkami są podkładki zabezpieczające i nimi się zabezpiecza nakretkę , a nie spawać nakretki.Przyjdzie ci kiedyś zmieniać mechanizm to będą się sypać pioruny z nieba :) :lol: :DPo za tym to ze się tłucze mechanizm i jak sie jedzie od góry to przyczyną może być jeszcze

np.odkręcona nakretka na wałku dolnym,

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez robadas78
      Witam. Mam pytanie? Jaka rolę odgrywają te ruchome bolce w mechaniźmie różnicowym c330 co w trakcie obrotu wychodzą ok 1 cm? pytam gdyż ustawiałem wałek atakujący i dużą zębatkę bo strasznie szumi jak zwalniam biegami. I na jednym bolcu były slady tarcia (nie wiem o co) i doradzili mi abym delikatnie przyklepał żeby nie wychodziły!!!!
    • Przez jedrek10001
      Witam.pękł mi tylny.most nie.będę go spawal kupie.nowy tylko co.z.numerami jak.to wygląda w swietle.prawa ?
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kewals
      Witam. W moim C330 podczas jazdy z większa prędkością i puszczeniu gazu strasznie wył tylny most. Wymieniłem cały atak i kompletny mechanizm różnicowy oryginał Ursus. Wycia nie ma ale podczas jazdy słychać taki świst (coś jakby turbina) luz ustawiony na kartkę (wedlug mnie zascislo) ale majster mówi ze jest ok.  Daliśmy 6 podkładek pod wałek atakujący ('' tyle było fabrycznie'' słowa mego majstra).
      Jest ciszej ale ten swist jest denerwujący. Do tego zdaje mi się jakby coś hamowało ciągnik jak się włączy luz.
       
       
       
    • Przez sel
      Witam.Muszę zrobić remont tylnego mostu,zasadniczo wymiana łożysk na wałku atakującym.Jaki powinien być luz miedzy zębny przekładni?Próbowałem dokręcić nakrętkę na ataku,ale nie chce drgnąć.Wałek ma luz osiowy i wzdłużny podczas jazdy słychać huczenie mostu.Może ktoś robił i ma w pamięci dobre rady.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.