Skocz do zawartości
ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

ziomekq    0

Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Za maly przeplyw, Pompa MTZ ma wydatek ok 60l, szukaj 80l/min, na allegro nie wystawiaja, ale zaden problem zamowic.

Rozdzielacz halasuje? Nie slyszalem nic podobnego. To pompa wyje.

Jesli masz duzo wolnego czasu, to szukaj innego rozdzielacza, a jesli nie to wymien na oryginalny w wersji bez regulatora i ne kombinuj, pare lat potrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

No pompa może hałasować. A jeśli już koniecznie chcesz wymienić rozdzielacz to absolutnie nie kupuj ruskiego. Kiepski jest i tyle. Podzwoń lub napisz do sprzedawcy wielu z nich konfiguruje rozdzielacz do potrzeb klienta. Pamiętaj że muszą być przynajmniej dwie sekcje pływające. Jedna do podnośnika i druga do przyczepy czy każdego innego urządzenia które tego wymaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    57

Też szukałem rozdzielacza żeby wstawić zamiast regulatora jednosekcyjny a oryginalny zostawić do hydrauliki zewnętrznej i wszystko co na necie wystawiają to 40 l/min, trudno znaleźć 80 l/min ale jak pytałem gościa na targach w Kielcach to nie ma żadnego problemu. Nie pamiętam dokładnie, ale za jednosekcyjny z pozycją pływającą powiedział mi 350zł chyba. Jak mi ten oryginalny klęknie to będę myślał bo narazie pięknie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomekq    0

Znalazłem na allegro 3 sekcyjny z 1 sekcja plywajaca 80l za coś ponad 600 i zamówiłem, zobaczymy co z tego będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Co wy chcecie od tych ruskich rodzielaczy? WG mnie są wporządku w MTZ jest sucvhuteńki nie przepuszcza pracuje sie nim miło, W t25 wymieniłem na nowy musiałem go uszczelniac ale wystarczy kupić Hermetic za 3,50, zestaw uszczelek dobrze wyczyścić odtłuścic poczekać 2 dni i wnuki nie zobaczą wycieku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Teraz to może będzie pracowało się mieli. Po wywaleniu regulatora z pod siedzenia i tego czegoś od regulacji chyba ciśnienia to ramiona trzeci dzień są jeszcze w górze:-) a tak to w 40 min były na dole. Co do uszczelnienia to racja, trzeba nad tym po pracować i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jakiś czas uszczelnienia rozdzielacza wytrzyma ale szału nie ma. Trzy lata temu wymieniałem uszczelnienie i już pomału zaczyna na jabłkach rosić, osłonki gumowe popękały ponad rok temu. Syf dostaje się na kule i na bank w tym roku poleci znów do wymiany. Co prawda koszt niewielki ale każdy inny rozdzielacz gania bez grzebania 10 lat. Nie mówiąc o przyjemności sterowania nim. Zerowa.

Kupie może w tym roku dwusekcyjny z dwoma sekcjami pływającymi i wrąbię go albo pod fotel nad siłownik bo miejsca masa albo na tył pod tylną szybę. Zależy mi na możliwości sterowania z tyłu stojąc koło podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

U wujasa w Renault jest na zewnątrz wyprowadzona dodatkowa wajcha na zewnątrz, której steruje tuzem.

Edytowano przez marioo117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, problem następujący mój rozdzielacz już nie jest w najlepszym stanie, był uszczelniany i znów cieknie, do tego zacina się zawór przelewowy, plus zaczyna puszczać, chce kupić nowy ale problem jest taki że nie wiem jaki wybrać. na moim rozdzielaczu jest symbol: MTZ P80-3-021-10 

 

W necie jest pełna gama rozdzielaczy ale sęk w tym aby wybrać odpowiedni, od ręki mam o takich sybolach: R8034222 z Granita oraz P80 3/4-222 

Nie wiem właśnie jaka jest różnica P a R, wizualnie, chyba inaczej zaślepki powkręcane ale może w budowie również się różni...

A może muszę szukać jeszcze innego, z tego co się dowiedziałem P80 3/4-222 G  na pewno nie pasuje bo są jakieś zawory w nim.

 

W hurtowni gościu niby znalazł odpowiednik ale każe jeszcze wysłać zdjęcia bo sami nie są pewni i 100 procent nie dają że będzie wszystko działać bo jak usłyszałem. Różnie bywa. A więc prośba do was aby coś doradzić. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Między P a R to jest tylko taka różnica że w ruskim alfabecie R pisze się jak P. Ważniejsza jest dalsza część oznaczenia i szczerze to pierwszy raz się spotkałem z takim oznaczeniem jak Ty masz a było to gdzieś na forum rozszyfrowane która cyfra co oznacza. Np liczba 222 oznacza, że wszystkie trzy sekcje mają pozycję pływającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam mam taki mały problem w swoim mtz 82 84r.A mianowicie wymieniłem w nim rozdzielacz na nowy o oznaczeniech p80 3/3 222 i okazało sie ze grzeje sie na nim pompa to pomyslałem ze trzeba wymienic tez regulator i co dalej taka sama sytuacja ,gdy włozyłem spowrotem stary rozdzielacz pompa sie nie grzeje ale co z tego jak wycieków multum i jak popracuje chwile to juz kiepsko podnosi .Pytanie co zrobic teraz zeby to działało npoprawnie dodam ze pompe tez wymieniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Możliwe, że w tym nowym masz zacięty zawór przelewowy. Generalnie to powinno się zakładać rozdzielacz o takim samym oznaczeniu jak ten co był bo nie każdy nadaje się do współpracy z regulatorem. Tylko, że te które nie nadają się do regulatora raczej nie powinny grzać oleju a jedynie regulator nie będzie z nimi działał w ogóle dlatego obstawiam jednak ten zawór. Trzeba by go wyjąć, przemyć i sprawdzić czy się nie zacina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam zawór odpada ,to była pierwsza zecz jaka sprawdzałem ,zawór sie nie zacinał a nawet załozyłem ze starego rozdzielacza a pompa dalej sie grzała.A przyszło mi na mysl zeby przełozyc sekcje z nowego rozdzielacza do starego rozdzielacza,bedzie to dobry pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Kolego a cienka rurka ma przelew? ( z prawej strony siedząc za kierownicą).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Musiałby w ogóle tej rurki nie podłączyć żeby rozdzielacz grzał olej. Drożna też jest skoro stary rozdzielacz oleju nie grzeje.

A co do wymiany suwaków to nie jest dobry pomysł, ja bym nie ryzykował.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Nie wiemy w jakim stanie jest stary (przecieku multum) więc może te przecieki mogą to niwelować, sprawdzić drożność by należało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam przecieki sa ale nie takie zeby powodowało to ze pompa sie nie grzeje,dodam tyle ze kazda rurka była sprawdzana,wszystko drozne jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Jaki masz typ tego rozdzielacza (nowego) i jaki regulator pod siedzeniem - na ile przewodów ?

Jeśli założysz rozdzielacz z wersjii bez regulatora, to nic się nie będzie grzało, ale w innym przypadku tak, bo przelew idzie przez ten regulator pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Regulator też bym odpuścił ale łatwo można go wykluczyć bo wystarczy zrobić jakiś prowizoryczny przelew do zbiornika z tej cienkiej rurki i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli dalej będzie grzało olej to ewidentnie wina rozdzielacza a jak nie to trzeba szukać dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam typ rozdzielacza nowego to p80 3/4 222 i z niego idzie przelew na regulator . A  regulator jest ten standardowy podajze na 4 wejscia plus przelew.Dodam ze juz robiłem ten test z ta cienka rurka do zbiornika oleju i nic z tego nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

To wygląda na wadliwy rozdzielacz. Czasem też tak bywa jak jest za twarda sprężyna przy zaworze przelewowym albo ktoś tam coś podkłada, ale piszesz że przekładałeś ze starego to już nic innego do głowy mi nie przychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mikiel
      pomocy mam same 70 i jadac padlo mi wspomaganie kierownicy a nastepie Tur przestal dzialac. gdzie szukac przyczyny i jak rozwiazac ten problem???
    • Przez Bolo77
      Witam chce kupic jakis ciagnik do 85km, do wyboru mam Ursus, Zetor lub Mtz tak cenowo do 25 tys.  Co polecacie?  
    • Przez Łukasz1987
      Proszę o pomoc jd 2650 na zajcu tuz (podnosnik) szarpie nie chce podniesc ramion szarpie nimi, wspomaganie sie przycina na zółwiu działa hydraulika choc leko ramiona poszarpuje wspomaganie działa. ćisnienie na wyjściu przyczepy 160 bar a na korku w pompie z przodu obok filterka korek (17) ok 9 10 bar po włączeniu zająca spada do zera i sie podnosi podobnie z tuzem. Panowie co robic gdzie jeszcze pomiezyc cisnienie?
    • Przez Fujitsu
      Sprzedam agregat uprawowy brakuje kilkinastu pazurów hydraulicznie składany szeroki 3 m

    • Przez ANDZIKA
      Witam,
      mam problem z MTZ podczas pracy na polu ruszając z 3 polowej ciągnik nie reagował i stał okazało się że jedzie tylko na jedynce później jechał na 1 i 3 polowej lub szosowej no i jest jeszcze wsteczny, mechanik powiedział że to sprzęgło do wymiany, ale mam obawy bo choć mechanikiem nie jestem logicznie myśląc śmiem twierdzić że jak to by było sprzęgło to żaden bieg by nie działał, inny kolega stwierdził że to może jest przesuwka. ktoś miał coś podobnego, pomocy 
×