Skocz do zawartości

zbyszekbrzuze

Members
  • Zawartość

    2993
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

110 Excellent

O zbyszekbrzuze

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 15.03.1993

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania
    radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Ostatnio na profilu byli

12680 wyświetleń profilu
  1. Wałek WOM 8 frezów

    Wymień w Jumzie wałek 6 frezowy na 8 i będziesz miał. Albo wytnij z wałka 6 frezowego 4 frezy, zostaw 2 po przekątnej i będzie pasować.
  2. MTZ 50 - obsługa - pytania przed zakupem

    MTZ 50 jest dobry, skrzynia jak w 82 tylko bez reduktora, czyli 9/2, podnośnik prosty WOM 540 ale jest minimalnie szybszy niż w standardowym, bo osiąga 540 przy 1600 obr a nie przy 2000. Świece żarowe jak w samochodzie, powinien palić na mrozie. Jedyny problem to może być gdy głowica pęknie, jest prawie nieosiągalna nowa. Co wy macie z tym gotowaniem? Umyć chłodnicę i będzie dobrze, ja mam Turbo na chłodnicy z 50 i się nie gotuje.
  3. Jak ustawić pompę wtryskową

    Odpowietrzyć pompę i standardowe ustawienie kąta wtrysku.
  4. Przednie kola kręcą sie w różne strony

    Możesz wymienić, nie zaszkodzi. Tylko pamiętaj, że wałki są dostępne osobno,ale koła talerzowe tylko i wyłącznie w parach.
  5. Kulka łożyska Pronar

    Taka mała przyczyną kosztownej awarii tylnego mostu...
  6. Białoruś Jumz 6AM

    Białoruśki nie miały 4x4, bo po co? Kabina wgnieciona, no cóż, hydraulika już nie nowa.
  7. MTZ 82 co na jego temat powiecie?

    Zapomniałem wspomnieć że ja mam krótkie tuleje. Wszystko zależy jakie zestawy ten znajomy kupił, Producentów jest masa, jakieś niedoróbki, zamek pierścieni za luźny, za szeroki rowek. Trochę tego przerzuciłem, każdy sklep sprowadza co innego. Do MTZ nie opłaca się brać zamienników tylko oryginał. Teraz mi się nie chce szukać instrukcji, ale było opisane jakie są dopuszczalne luzy.
  8. MTZ 82 co na jego temat powiecie?

    D260 są w 2 odmianach, ja mam akurat zwykłe komory, mierzyłem ich pojemność i wyszło to samo co w 82. A co do czarnego pokrycia, to jest to warstwa o lepszym oddawaniu ciepła do tulei i zmniejsza też tarcie. Na razie jeden sezon nie świadczy o jakości. Poprzednie komplety były jakieś najtańsze wsadzone przez poprzedniego właściciela, to tak się wybiły rowki, że nawet w Jumzie po 30 latach nie było czegoś takiego.
  9. MTZ 82 co na jego temat powiecie?

    Wracając do tematu pierścieni, to ja się przekonałem, że zestawy 3 pierścieniowe są lepsze pod względem odpalania. Ja zrobiłem sobie na takich (od D260 turbo) i mam rozrusznik oryginalny, w głowicy sam wymieniałem 2 zawory, wszystkie gumki i dotarłem wszystko, pompy wtryskowej nie robiłem. Kolega zakupił zestawy też z Motordetalu z 4 pierścieniami (standardowy TS) oddawaliśmy głowicę do regeneracji, pompa nie była robiona, rozrusznik szybkoobrotowy. Mój w dzisiejszych temperaturach pali po 3 obrotach, jego po 3 próbach.
  10. MTz 82 & Beczkowóz

    Ty masz SU 50 czy 80?
  11. Klucz dynamometryczny jonnesway

    Na pewno nie był tani...
  12. Głębosz własnej produkcji

    Kto jak kto ale Ty? Nie ma sensu robić szumu, bo i tak efekt będzie taki sam. A żeby było na temat, to ciekawy pomysł na ramę, bardzo prosta konstrukcja, zobaczymy tylko jaka będzie wytrzymałość...
  13. Może ten obrazek coś pomoże: http://www.autopiter.ru/RusCat/mtz/1523.4/24.3.gif http://www.autopiter.ru/russiancatalog/mtz/mtz-1523.4
  14. To wszystko zależy od regulacji sprężyny wspomagającej. W ruskach były 3 wersje tego ustrojstwa. 1025 ma ogólnie skopane z tym że nie można zmieniać grupy biegów podczas jazdy, to też powinno być synchronizowane. W transporcie masakra. Ujeżdżałem 1221 po naprawie, ta sama skrzynia, ale wiadomo silnik mocniejszy, to nie trzeba już schodzić do 1 grupy, bo da sobie radę. Ale ogólnie te lewarki nie mają specjalnego luzu, może Kolegi są strasznie wypracowane.
  15. Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

    Tak dasz, tylko musisz sobie na sucho sprawdzić jak się wkręcają w te kostki. PS Nie zapomniałeś o dolnych śrubach co trzymają zaczep połowy do obudowy WOM?
×