Skocz do zawartości
sygala

Minus na mase

Polecane posty

sygala    0

Witam

Fabrycznie w moim ciapku jest plus na obudowie. czy zmieniając minusa na obudowe musze zmienic kable przy prądnicy czy przy regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piciaj    31

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    0

Rozrusznika nie trzeba odwracać ale z prądnicą ten numer nie przejdzie. Nie szybciej zarzucić alternator? Chyba wszystkie bez wyjątku mają minus na obudowie ...

 

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Jaki sens zmieniać bieguny na masie pojazdu? Jeśli zakładał byś alternator to taka zamiana jest wymagana. Ale skoro pozostajesz przy prądnicy to nie widzę sensu. Prądnica jak i jej regulator w ciapku jest przewidziany na plus na masie. jeśli chcesz zamieniać bieguny i pozostać przy prądnic to musiał byś matować taka z C-360 bo one miały minusa na masie. Ale w takim wypadku to się nie opłaca jedynie zakup alternatora bo prądnica nie ma sensu. zamieniając bieguny nie trzeba nic w instalacji zmieniać(oprócz prądnicy) światła, rozrusznik działają taka samo bez zmian.

Pozdrawiam mtracz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    3
Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Człowieku co ty mówisz?Wiesz jakie by się jaja porobiły jakby to przełożył.Jeden kumpel mojego ojca kiedyś jak zmieniał akumulatory w c330 tomu się wydawało że jest źle i przełożył minus na obudowę.Po takiej"przekładce" prądnica działała "w drugą stronę" to znaczy zamiast ładować rozładowywała.Po dwóch godzinach orki akumulatory tak siadły,że nawet kontrolki się nie chciały świecić i nadawały się do wyrzucenia.Może wydać się to niemożliwe,ale tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

mam 40. w niej oryginalnie na masie jest plus, ale ja tego nie wiedziałem. kupiłem nowe akumlatory, wkładam a tu nie pasi. klemy na opak. kupiłem nowe założyłem tak jak według mnie ma być... czyli minus na masę i ? wszystko działało normalnie. nic nie siadło. powiem wam czemu. dla rozrusznika jest obojętna biegunowość. tak jest skonstruowany. prądnica do wytwarzania prądu potrzebuje pole magnetyczne. jeśli na wzbudzenie dacie minus to polaryzacja pola magnetycznego ma taki kierunek że na wyjściu musi być plus. i odwrotnie. jest to DOKŁADNIE to samo co silniczek w zdalnie kierowanym autku, tyle że większy. a mechaniczny regulator napięcia... a taki jest w 60 i 30 składa się z 2 lub 3 przekażników które do działania potrzebują tylko pole magnetyczne. bieguny w tym przypadki nie również nie mają żadnego znaczenia. tak samo MECHANICZNY przerywacz kierunkowskazów. bo na elektroniczny już ma. to tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×