Polecane posty

TATKO59    0

Jaki masz rozdzielacz . Mogą być dwie przyczyny . Pierwsza, włączona blokada hydrauliczna dzwignia nr 4 nie jest podłączona z rękojeścią przy kierownicy ( druga z prawej ) O ile masz 4. Druga możliwość ustawienie na regulatorze siłowym pod siedzieniem mała dzwignia z lewej strony powinna być w położeniu do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dźwignia jest tylko w regulatorze R-50. W R-80 jest w tym miejscu pokrętło. Nie wiadomo co kolega ma.

Co do tego buczenia... z jakiegoś powodu rośnie ci ciśnienie do niebezpiecznej wartości mimo tego że masz zawór skręcony na mniejsze. na tym bym się skupił. Czyli na pewno do przeglądu i czyszczenia sam zawór przelewowy i bajpas koło niego.

A czemu ciśnienie to proste. Jeśli by go nie było to nie wyciskało by uszczelnień. Samo buczenie też nie jest dobrym znakiem ale nasuwa jakiś kierunek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a w mtz 50 to jaki moge mieć siłownik hydrauliki c-100? jak to sprawdzić bo chce kupić uszczelniacze i nie moge na nim znaleźć żadnego oznaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a i to tylko tyle, ja myślałem że to o coś innego chodzi, że to jakiś symbol. a jak chcę zdjąć podłoge na skrzyni i tylnym moście to muszę odkręcić ten rozdzielacz hydrauliki? czy on jest jakoś razem z podłogą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Żeby zdjąć pokrywę tylnego mostu trzeba najpierw odkręcić regulator i uchwyt siłownika. Pokrywa skrzyni zejdzie bez odkręcania regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

aha no i trzeba jeszcze te przewody co idą po podłodze odkręcić, a mam pytanie z innej beczki, jak bym chciał w nim założyć napęd to muszę założyć te koło zdawcze w skrzyni, i muszę go rozpołowić za skrzynią żeby włożyć te ośkę, a z drugiej strony jest nakrętka. a na tej ośce są jakieś łożyska i tulejka dystansowa? bo gdzieś widziałem schemat ale nie wiem jak to jest na prawde, bo myślałem że koło sie kręci bezpośrednio na tej osi. o to jes to zdjęcie, są tam łożyska (42), jakiś pierścionek (43), tulejka (45) ???? powiedzcie mi jak to jest u was bo mam zamiar to założyć.

post-45406-0-98792200-1383419670_thumb.png

Edytowano przez ursusek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To masz poz od 41-48. Łożyska są wbite w zębatkę i obraca się ona na sztywno włożonej w obudowę skrzyni ośce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a mam pytanie co do siłownika hydrauliki, czy denko tłoczyska jest rozbieralne? znaczy czy da sie je rozpołowić? bo nie mogę założyć tych plastikowych uszczelek, a nie chcę przez siłę bo wiadomo że sie uszkodzi. proszę o odpowiedź, bo chciał bym go już złożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Tłok nie jest rozbieralny. Musi wejść i nie powinno się uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Nowe plastikowe uszczelniacze wchodzą dosyć ciężki, ale tak jak pisał mani51 muszą wejść bez uszkodzenia. Ja używałem puszki z ciepłą wodą i cienkiego nożyka i wskoczyły bez większego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Panowie siłownik 110 lepiej kupić polski czy za wschodniej granicy ,może ktoś ma namiary na dobre polskie do mtz w tym rozmiarze

 

A jeszcze jedno pytanie ,zakładać siłowniki pomocnicze czy założyć zamiast 100 siłownik 110 ? bo wiadomo z pomocniczymi dwoma i na 100 jako głownym udzwig będzie duży ,ale wtedy pewnie przód będzie za lekki ,a koszt założenia pomocniczych jednak jest dosyć spory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Patrząc na ceny siłowników 110 i pomocniczych to koszt będzie porównywalny. Za siłownikiem 110 przemawia tylko fakt, że jest on plug&play ale dodatkowe siłowniki są lepsze. To, że będzie większy udźwig nie znaczy, że musisz go wykorzystywać w stu procentach. Siłowniki wspomagające odciążają mocowanie siłownika do skrzyni oraz ograniczają zużywanie ucha przy tłoczysku. Wybór siłowników jest spory, Wystarczą siłowniki jednostronnego działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

no faktycznie z plastikowymi był problem ale jakoś weszły bez uszkodzenia, ale mam nie wielkie wątpliwości, bo gdy zdejmowałem uszczelki z tego denka to były dwie plastikowe jedna gumowa i znowu plastikowa, i kupiłem nowy zestaw uszczelek do c-100 i tam były tylko dwie plastikowe i jedna guma, czyli jak by brakowało jednego plastiku, jak jest u was, czy to wpłynie na prace?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Ja zakładałem plastikowy (teflonowy) pierścień gumowy oring i znowu teflon. Również jak ściągałem stare uszczelniacze to też były w takiej kolejności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Wykorzystam ten temat do zadania pytania.

Czy do MTZ-a w miejsce oryginalnego rozdzielacza hydraulicznego,założył ktoś inny rozdzielacz, jak tak to jaki i jak jest sterowany, lub zamontował go w innym miejscu. ewentualnie jak zamontować 4 sekcyjny sterowany linką


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://www.agrofoto.pl/multimedia/galeria/15400,958.html#topPage

Tu masz mtz-ta po gruntownej przemianie.

Rozdzielacz możesz założyć jaki chcesz, możesz zastąpić oryginalny a możesz włożyć dodatkowy. Zależy czym ma sterować trzeba pamiętać o sekcji pływającej.

Osobiście przykręcił bym rozdzielacz z tyłu na zewnątrz kabiny. Do niego wkręcił bezpośrednio szybkozłącza a sterowanie zrobił po prawej stronie fotela dźwigniami i cięgna idące koło akumulatora bezpośrednio do rozdzielacza. Widziałem to rozwiązanie w kilku zachodnich ciągnikach i spodobało mi się. Polowa rur wyleciała by spod kabiny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Oooooto mi chodziło, wielkie dzięki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma sprawy. Może za wiele szczegółów tam nie widać ale zarys ogólny jest.

Ten rozdzielacz z 330 to nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.

Gdyby w rusku fotel kierowcy i kolumnę kierownicy dał na środek kabiny to z prawej strony było by miejsce na niezłe centrum dowodzenia.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witam, jest taka sprawa, kolega ma MTZ rocznik 96. Posiada przy nim tura, ale nie o to chodzi. Siedzi w nim regulator na 3 rurki. Regulacja pozycyjna działa w miarę dobrze, siłowej nie sprawdzałem, ale jest jedna wada, nie można opuszczać podnosnika pod działaniem pompy, tylko pod ciężarem narzędzia. Nieco to uciążliwe, bo 2 musi stanąć na belkach, żeby opadł. W rowku dla dźwigni, tam gdzie jest opuszczanie przymusowe została włożona śruba, gdy ją wyjeliśmy to opuścił, ale nie można było cofnąć dźwigni, zacięła się. Dopiero po zgaszeniu silnika puściło. Dlaczego tak się dzieje? Drugą rzecz: U was też jak się weźmie do końca na podnoszenie to pompa zawyje? Co mamy poprawić, żeby to działało jak w książce napisano?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Fakt że pompa zawyje gdy podnośnik dojdzie max w górę to normalne. Tłok jest w krańcowym położeniu i otwiera się zawór przelewowy. Ciśnienie dochodzi do maksymalnego.

U mnie opuszczanie siłowe na regulatorze tez nie działa ale na rozdzielaczu chodzi jak trzeba. Czy opuszczanie na dźwigni koło kierownicy też nie działa?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Regulator jest na 3 rurki, nie jest podłączony do sekcji w rozdzielaczu. Tylko nim się podnosi i opuszcza. Ale ten chyba starszy, bo ma zaślepki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Jak masz regulator pod siedzeniem na 3 rurki, to dźwignią przy siedzeniu można tylko podnieść narzędzie i opuścić samoczynnie. W tej wersji nie ma przy siedzeniu opuszczania wymuszonego. To jest dostępne chyba w wersji z regulatorem na 5 rurek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj