Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odwrotnie podłączony akumulator C330


18 odpowiedzi na ten temat

#1 Share andrev2222

andrev2222

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 styczeń 2011 - 08:09

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Witam wiem że w c330 powinien być podłaczony akumulator w taki sposób, że + aku powinno być na masie. Wczoraj składałem swoją 330 i uznałem, że nie da się podłączyć w taki sposób żeby był + na mase (nie pasowały klemy), nie dawno kupowane były akumulatory, ale nie przezemnie i nie ja je podłączałem. Nie mając wyjścia podłączyłem akumulatory tak, że + poszedł na rozrusznik, a - na masę jak w samochodach, odpaliłem normalnie działa. Tylko właśnie miałem informacje od dziadka który w większości czasu użytkuje akumulator że nawet po naładowaniu ciężko pali, w zime bardzo słabo, akumulatory mają dopiero 1 rok. Mam pytanie, co mogło spowodować odwrotne podłączenie akumulatorów jeśli były one podłączone - na masie i + na rozrusznik, przez dłuższy czas. Czy w takim wypadku regulator napięcia i prądnica normalnie ładuje, chyba nie bo fabryka zastosowałaby takie podłączenie i z jakiegoś powodu musi tak być. Więc co się mogło stać w c330 jeśli dłużej jeździło się na podłączeniu minusa akumulatorów na masie i plusa na rozruszniku?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odwrotnie podłączony akumulator C330 Dzisiaj, 22:04
  •  

#2 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 styczeń 2011 - 08:41

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Jak teraz masz podłaczone - na mase i + na rozrusznik to prądnica powinna działać (chyba że prądnica sie uszkodziła poprzez duży prąd wsteczny co mogło skleić styki regulatora i spalić prądnice gdy pierwszy raz odpaliłeś a następnie zgasiłeś ciągnik po zmianie akumulatorów, ale zakładam że prądnica jest sprawna ;) ) ale ze swoją starą biegunowością i przebiegunowuje akumulatory, chyba że prądnica sama sie przemagnesowała po uruchomieniu ciągnika, jeśli tak to jest ok. Wystarczy podłączyc miernik pod instalacje i sprawdzić czy jest ładowanie jak jest to wszystko ok, a jak brak to trzeba przemagnesowac prądnice.
z tego co słyszałem aby przemagnesować prądnice trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (czyli 16 i 18 na prądnicy) i na chwilę (wystarczy potarcie przewodów) podłączyć do tych zwartych zacisków + akumulatora, a - do masy prądnicy, prądnica powinna się przemagnesować. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych od instalacji elektrycznej oraz zdjętym pasku klinowym. Po przemagnesowaniu podłączyć ją do instalacji, a akumulator - na masę, + na instalację.

Edytowany przez Roki212, 05 styczeń 2011 - 09:11.


#3 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 05 styczeń 2011 - 13:27

Odwrotnie podłączony akumulator C330 w nowszych 330 minus akumulatora jest na masę ciągnika, przynajmniej ja tak mam i może ty również
a przyczyna słabego zapalanie może leży gdzie indziej, a nie po stronie instalacji elektrycznej

#4 Share Mateush

Mateush

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bolesławiec/ Lwówek

Napisany 05 styczeń 2011 - 14:47

Odwrotnie podłączony akumulator C330 a to nie wyglada tak że przy prądnicy było odwrotne połaczenie akumulatorów? + na masie - na rozrusznik;> bynajmniej ja tak miałęm do czasu kiedy była prądnica.... a na alternatrzorze juz jest normalnie... jęsli roczny akumulator i już siada to albo przemarz i mógł szczelić, albo kupiłeś szrot i juz siadł (co sie dość często zdarza) jednak masz na akumulator 2 lata gwarancji lub też nie łąduje pradnica;) wtedy załóz alternator
sprzedam wałek strunowy szer 2,2m z dociskiem pojedyńczy dzielony zapraszam po info na PW lub gg PŁUG RABE 4+1 w stanie idealnym na ażurach cena do uzgodnienia możliwośc przesłana zdjec...

#5 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2011 - 17:46

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Koledzy, jeżeli w instalacji elektrycznej nie ma urządzeń elektronicznych, kierunek podłączenia akumulatorów można zamieniać bez obaw, należy oczywiście przemagnesować stojan prądnicy.
Problem ten był oczywiście poruszany na forum wielokrotnie w wielu tematach, dlatego przed założeniem kolejnego proponuję najpierw przeszukać forum. Można się dowiedzieć wielu interesujących rzeczy nie tworząc zbędnego bałaganu a także uniknąć sporu z moderatorami, zamykającymi powielane tematy.

#6 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 05 styczeń 2011 - 18:36

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Tylko jest 1 ale regulator ładowania jest inny jak "+" na masę i jak "-" na masę. Już część z prądnicami miała "-" na masę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#7 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2011 - 18:56

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Owszem kolego jest inny regulator ale, nie ma to znaczenia przy zmianie biegunowości zasilania. W ciągnikach były stosowane prądnice z wewnętrznym połączeniem uzwojenia wzbudzenia do szczotki masowej lub prądowej i to wymagało stosowania innych regulatorów.

#8 Share andrev2222

andrev2222

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 styczeń 2011 - 20:54

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Więc tak, podłączone było, po małym remoncie (nie pamiętam jak było przedtem, ponieważ ja tego nie podłączałem, a rozbierajac nie zwracałem uwagi) przez ok. 1 wczorajszy dzień (jeden dzień jazdy) tak, że był "-" na masie. Po kombinacjach z klemami podłączyłem dziś rano "+" na mase. Odpaliłem ciągnik przez chwilę kontrolka ładowania świeciła się bardzo jasnym światłem, następnie nagle zgasła i zaczęła już działać normalnie, na wolnych obrotach zaczyna się świecić, po zwiększeniu prędkości obrotowej gaśnie. Sprawdzałem multimetrem akumulatory. Przewód masowy miernika podłączyłem pod "-" jednego z aku, wyjście na rozrusznik, a plusowy pod "+" drugiego z aku, masę ciągnika, miernik wskazywał "12,4V", po odwrotnym przyłożeniu końcówek miernika "-12,4V", więc bieguny w akumulatorach się nie przebiegunowały, chyba, że się myle to niech mnie ktoś poprawi?

Po odpaleniu ciągnika na wolnych obrotach (żarząca się kontrolka) miernik wskazywał 12,2V, po zwiększeniu obrotów (kontrolka ładowania gasła przy ok. 500 obr/min) do ok. 1600 obr/min, miernik wskazywał 12,8V. Więc jeśli jest ładowanie i bieguny akumulatorów mają odpowiednią biegunowość znaczy to, że prądnica sama się przebiegunowała po przekładaniu biegunów w instalacji i nic nie trzeba zmieniać?

Edytowany przez andrev2222, 05 styczeń 2011 - 21:00.


#9 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 05 styczeń 2011 - 21:39

Odwrotnie podłączony akumulator C330 A to spoko kolego @roltech, nigdy nie zgłębiałem tajników podłączenia prądnicy (sprawdzić sprawdzę czy jest sprawna ale nic pozatym).

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#10 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 styczeń 2011 - 21:51

Odwrotnie podłączony akumulator C330

Więc tak, podłączone było, po małym remoncie (nie pamiętam jak było przedtem, ponieważ ja tego nie podłączałem, a rozbierajac nie zwracałem uwagi) przez ok. 1 wczorajszy dzień (jeden dzień jazdy) tak, że był "-" na masie. Po kombinacjach z klemami podłączyłem dziś rano "+" na mase. Odpaliłem ciągnik przez chwilę kontrolka ładowania świeciła się bardzo jasnym światłem, następnie nagle zgasła i zaczęła już działać normalnie, na wolnych obrotach zaczyna się świecić, po zwiększeniu prędkości obrotowej gaśnie. Sprawdzałem multimetrem akumulatory. Przewód masowy miernika podłączyłem pod "-" jednego z aku, wyjście na rozrusznik, a plusowy pod "+" drugiego z aku, masę ciągnika, miernik wskazywał "12,4V", po odwrotnym przyłożeniu końcówek miernika "-12,4V", więc bieguny w akumulatorach się nie przebiegunowały, chyba, że się myle to niech mnie ktoś poprawi?

Po odpaleniu ciągnika na wolnych obrotach (żarząca się kontrolka) miernik wskazywał 12,2V, po zwiększeniu obrotów (kontrolka ładowania gasła przy ok. 500 obr/min) do ok. 1600 obr/min, miernik wskazywał 12,8V. Więc jeśli jest ładowanie i bieguny akumulatorów mają odpowiednią biegunowość znaczy to, że prądnica sama się przebiegunowała po przekładaniu biegunów w instalacji i nic nie trzeba zmieniać?

Napięcie 12,8V to to samo co brak ładowania jak takie jest to nic dziwnego że słabo kręci

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odwrotnie podłączony akumulator C330 Dzisiaj, 22:04
  •  

#11 Share andrev2222

andrev2222

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 styczeń 2011 - 23:50

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Więc jakie powinno być ładowanie przy jakich obrotach? Dodam, że to ładowanie 12,8V, przy 1600 było tuż po odpaleniu ciągnika przy ok. -12 st.C (ledwo się wkręcał na te obroty:), zauważyłem, że gdy silnik się rozgrzeje ładowanie jest lepsze, przy rozgrzanym silniku jest 13,6-13,7 V przy 1500, a przy ok. 2000 obr/min ok. 13,9V. Rozumiem, że gdy jest ładowanie świadczy to o odpowiedniej biegunowości prądnicy?

#12 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 06 styczeń 2011 - 08:21

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Zawsze trzeba poczekać jak sie nagrzeje aby sprawdzać :P teraz juz lepiej miedzy 13,7 a 13,9V to juz jakieś ładowanie jest. Prawidłowe powinno być między 13,8 a 14,4V (czyli w granicach 14,4V przy wyłaczonych odbiornikach i w granicach 14V przy właczonych światłach) ale na prądnicy nie wiem czy coś lepszego uzyskasz niż to co masz ;)

#13 Share kurek

kurek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2012 - 11:47

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Witam
Mam problem z ładowaniem akumulatorów przez prądnice. Kupiłem nowe akumulatory, podłączyłem, i z początku prądnica ładował (żarówka w stacyjce gasła) a teraz nie ładuje (żarówka świeci się cały czas). Sprawdziłem wszystkie styki i przewody i nic, prądnica jak działa to jest zimna. Co może być przyczyną nie ładowania akumulatorów? Z góry dzięki za odpowiedź.

#14 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 18 wrzesień 2012 - 13:55

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Może regulator napięcia padł albo masz za luźny pasek.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#15 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 18 wrzesień 2012 - 16:04

Odwrotnie podłączony akumulator C330 A właściwie akumulatory wstawiłeś + dałeś na masę

#16 Share kurek

kurek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2012 - 19:11

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Wszystko jest dobrze podpięte, + na masie, po założeniu nowych akumulatorów przez 2 miesiące wszystko działało tak jak trzeba, a od jakiegoś czasu kontrolka ładowania świeci się cały czas. A jak sprawdzić czy regulator napięcia jest w porządku?

#17 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 18 wrzesień 2012 - 19:20

Odwrotnie podłączony akumulator C330 http://www.agrofoto....m-z-ladowaniem/ tu poczytaj

#18 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2397 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 wrzesień 2012 - 19:27

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Sprawdź bo może szczotki na prądnicy padły a druga spraw załóż alternator
tu masz link http://moto.allegro....2582605013.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odwrotnie podłączony akumulator C330 Dzisiaj, 22:04
  •  

#19 Share kurek

kurek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 wrzesień 2012 - 10:58

Odwrotnie podłączony akumulator C330 Dzięki za pomoc, problem rozwiązany :) komutator był zaśniedziały i wystarczyło go przeczyścić i wszystko działa tak jak należy.

Podobne tematy