PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

LTZ55a    118

Kupiłem kiedyś 4 nowe org ruskie końcówki.

Wszystkie poszły na złom.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

wiesiek, zalezy czy dawke ruszusz, czy dasz korektor, w jakim stanie silnik, itp, ale przy dobrym wietrze mysle ze do tych 100 mozna wycisnac na tkr6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Bez przeróbek bardziej realne jest 90KM na standardowym silniku, około 10% przyrostu mocy plus przesunięcie max momentu w dół obrotów. Bardziej pozytywny efekt to zmniejszenie spalania w średnim zakresie obrotów. Do 100KM trzeba trochę przeróbek w silniku, bo może korbowód wyjść bokiem .

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wyjaśniło się z tym szczekaniem, drga listwa. Teraz jak to rozwiązać? Załaczam film:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Zobacz, czy nie masz luzu na ciężarkach w regulatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Wiem że każdy chce mieć pod nogą więcej , ale dobierając sprzet do ilosci ha powinien być wystarczający Sam lubię ślusarkę i majsterkowanie ale czy warto robić takie przeróbki -jeśli dla satysfakcji to absolutnie popieram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Dla satysfakcji i lepszej siły. Mamy trochę cięższej ziemi i transportu, ale i przy okazji remontu postanowiłem trochę go ulepszyć.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Tak jak słuchacie swoje ciągniki, to czy moja pompa nie chodzi za głośno?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Na filmie trudno ocenić. Wiem, że u mnie w 330M chodzi głośniej - cyka. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U siebie zakładając turbo czyli robiąc to co w sumie i tak zrobiła fabryka specjalnie nic w silniku nie przerabiając  poprawiłem osiągi i zmniejszyłem spalanie silnika przy tej samej robocie. Ja mieszkam w górzystym terenie i jazda z mniejszą ilością redukcji przy skrzyni ruskiego stała się przyjemniejsza.

Ciągnik zyskał dużo z korektorem jest na pewno więcej niż 10 koni. Nie obawiał bym się że coś wyleci jeździ tego tyle a nigdzie nie słyszałem żeby w ogóle ruski korby połamał. 

 

Pompa faktycznie powinna cykać dosłownie. Olej na razie a w przyszłości myśl o regulatorze z turbo i remoncie pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Najlepiej chyba "wychodzi" przeróbka silnika D-60 na D-240 turbo. Zostawia się starą pompę o większej wydajności taką jak w TS, pompa wtryskowa z D-60 ma ograniczony zakres obrotów, więc moc mniejsza, właśnie około 90KM, bezpieczniej dla tego silnika.

 

Dla wzrostu mocy do 100KM trzeba jednak dać tłoki z wstawką, mocniejsze korbowody (moim zdaniem) z natryskiem na denka tłoków, inną pompę z korektorem i zakresem obrotów do 2400. Moim skromnym zdaniem przy tej masie MTZ-82 i tak ciężko będzie z tej mocy skorzystać w polu, jest po prostu zbyt lekki. Ważniejszy jest przyrost momentu obrotowego, bo to właśnie daje nam wygodę rzadszego sięgania po lewarek od skrzyni, zwłaszcza w transporcie.

 

Ja powoli się przymierzam do przeróbki orginalnego D60 z płaskimi tłokami na wersję turbo. Jak nie na wiosnę, to jesienią po żniwach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

O moment chodzi dokładnie.

Co do wykorzystania to nie ma tu żadnego odstępstwa od reguły. 100 konne ciągniki mają masę około 4500-5500 kg średnio czyli pasuje. Koła  za to 11,2 i 16,9 na nic się nie nadają nawet do zwykłego mtz-ta. Na tej szerokości oponach poruszają się 60-cio konne ciągniki. 

Reszta silnika wytrzyma najwyżej skrócisz żywot o jakiś czas ale na pewno nie będzie to kolosalnie dużo. Tym bardziej że są tak katowane a nie spotkasz przypadku by się w nim cokolwiek urwało. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

MTZ z przodkiem ma masę około 3800kg, zt323 ma coś koło 5 ton w standardzie, różnica jednak w polu duża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mój waży dokładnie 4470 z obciążnikami i całym ustrojstwem od pługa śnieżnego. 

Masa mtz-ta z 82 z obciążnikami gotowego do jazdy 4340. 

Ursus dużej serii z napędem ogólnie 80-cio konne około 5400 z tym ze one mają dużo balastu który tą masę robi i w swojej klasie poza forszajem są największymi mułami.

Belarus 1025 około 4800, belarus 1221 5300.

Nawet jak popatrzysz na fendta starszej generacji 100 konne ważą koło 4 ton bez balastu favorit 310 np. 4700. 

W tym jest cala uniwersalność  bo obciążyć ciągnik możesz zawsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Trochę czasu i kombinowania, bo kasy wiele w to nie poszło i z 550 można zrobić takie coś:

[galleryimg=679518]

Obciążniki jeszcze nie założone.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Żeby doprowadzić swój do takiego standardu, musiałbym zmienić kabinę - z 5kPLN

dołożyc przodek - ze 4kPLN

założyć obciążniki - z 1kPLN

założyć orbitrol - 1,5kPLN

założenie turbo - 2kPLN

 

To już wole  kupić drugi ciągnik, a ten zostawić jako pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To za dużo fakt. 

Mój jako ze praktycznie nie miał żadnej poważnej awarii dostał turbine. Tu różnica taka że inwestycja się wróci. 

Pomalowany, przerobiona hydraulika, kupiłem pokrywę z biegami z boku  i dołożyłem siłowniki wspomagające podnośnik. To największe inwestycje. Reszta drobne detale nie liczę bo koszt niewielki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Moje plany na przyszłość to ciągnik, który pociągnie agregat bierny plus sewnik lub może aktywny 2,5m z siewnikiem. Do tego MTZ jest ciut za lekki na moje górki, nawet po tunningu na 100KM. Już lepiej coś jak U1224, ale na moich kawałkach przy nawracaniu katechizm by mi się kończył do modlitw, więc raczej coś zachodniego w stylu MF 3090 - to kiedyś.

A turbo do swojego chcę założyć z banalnej przyczyny - nie mam reduktora, a przy 65KM i 2 przyczepach 9-ty bieg pod górkę za wcześnie się kończy. A w orce 6-ty i to w tak newralgiczny sposób, że trzeba wajchować na 2 razy - reduktor plus bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jahooo Montaż reduktora również wchodzi w grę. Poleciłbym Ci bardziej niż turbo a pieniądze te same. Ja zamontowałem w ubiegłą zimę. Dostępny wachlarz biegów daje duże możliwości zwłaszcza w górzystym terenie. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

u mnie pronar wazyl ok. 4500-4600kg wg wagi, na kapciach tył 480, a przod 360 na wolnossacym silniku srednio to wychodzilo, mial czym krecic, dopiero po dolozeniu turbiny szedl jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jutro, czyli dziś Turbo-rusek idzie w prace polowe, na początek agregat uprawowy 2,1m. Zobaczymy jak będzie sobie dawał radę układ chłodzenia.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam 3m grudziądzki, podwójny wałek, 6 szosowa, 1800-2000 silnik, 80 temperatura, około 10,11 na godzinę. W tym roku fajnie będę przejazd i sianie. U nas rzadko się to trafia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

poczekaj na upały, wtedy układ chłodzenia potestujesz, u mnie po dolozeniu turbiny troche bardziej sie nagrzewał, ale nie bylo zle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj