emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

DEMONxXx    13

Jaki płyn hamulcowy do renault 155.54?

Zawsze myślałem ze DOT ale spotkałem się z opinią ze leje sie tam specjalny bo dot rozpusci uszczelniacze

dzwoniłam do classa powiedzieli ze idzie olej lhm

Zorientowałem się troche w temacie i podobno do suchych hamulców idzie DOT do mokrych LHM.

W jakich modelach są suche a w jakich mokre hamulce?

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

tu masz już mokre

 

ostatnio wpadł mi w ręce taki olej, jak to by się miało do MWM i JD

Znalezione obrazy dla zapytania g4 15w40 pemco


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
Dnia 13.03.2018 o 10:36, DEMONxXx napisał:

Jaki płyn hamulcowy do renault 155.54?

Zawsze myślałem ze DOT ale spotkałem się z opinią ze leje sie tam specjalny bo dot rozpusci uszczelniacze

dzwoniłam do classa powiedzieli ze idzie olej lhm

Zorientowałem się troche w temacie i podobno do suchych hamulców idzie DOT do mokrych LHM.

W jakich modelach są suche a w jakich mokre hamulce?

Renault, płyny hamulcowe: (ogólna zasada)

  1. TS, TX, TZ: FRELUB 650 lub DOT 5.1 (oprócz 160.94, 180.94 TZ)
  2. 160.94, 180.94 TZ: Elfmatic G3
  3. Ares i Atles: płyn LHM
  4. Temis: DOT 3/4/5 (specyfikacja SAE J 1703 F)

 

18 godzin temu, izydor6280 napisał:

tu masz już mokre

 

ostatnio wpadł mi w ręce taki olej, jak to by się miało do MWM i JD

Znalezione obrazy dla zapytania g4 15w40 pemco

Nie chcę nikomu robić antyreklamy i niech każdy kupuje co mu serce podpowiada, ale po co pchać się w olej, który nie był testowany w maszynach rolniczych?! Pemco ma w swojej ofercie specjalną linię olejów dla rolnictwa. Wprawdzie nie za bogatą, ale bodajże z pięć olejów są w stanie dostarczyć. Marka mało znana w Polsce.

Generalnie powiem krótko: mamy w Polsce wiele innych, dobrych i sprawdzonych marek olejów. Jest ryzyko, jest zabawa, ale osobiście nie polecam. Kup coś sprawdzonego – bo dziś zaoszczędzisz kilka złoty przy kupnie, a później będzie tylko stres, czy silnik to przeżyje.

Dobierz klasę oleju wg specyfikacji, jaką masz podaną w instrukcji obsługi!

 

Prośba na przyszłość: piszcie nazwę modelu i warunki pracy ciągnika (lekkie, ciężkie) oraz przybliżoną ilość mth wykonywaną w ciągu roku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A czym się różni olej silnikowy sygnowany dla rolnictwa , a ten sam olej tych samych parametrach i klasie do silników ciężarowych ??

Tym bardziej że duża częśc silnków w ciągnikach pracowała  w małych sam cięzarowych i dostawczych .

Dla mnie to marketing ale może nie znam szczególów i chętnie się dowiem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mqrcin1991    7

witam mam Renault 103.54 bede sie zabierał za cały serwis po zakupie wymiana olejów i filtrów  pytanie numery filtrów  ile i gdzie są  i jakie oleje i ile gdzie idzie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master_ozio    1

Witam

Jestem posiadaczem Renault 90-34 TX 97r od kilku lat. Na jesieni podczas orki odkręciło mi się zabezpieczenie dolnego wałka idącego w poprzek skrzyni, tego który trzyma cięgna. W efekcie czego wyleciała większość oleju. Z uwagi, że był to nerowowy okres i szybko trzeba było uruchomić sprzęt, pojechałem do sklepu gdzie fachowiec doradził mi dobry olej Agrol U. Stwierdziłem, że pewnie wie co mówi więc go kupiłem. Dokończyłem orkę, a w okresie zimowym ciągnik pracował codziennie około 1 h z ładowaczem w gospodarstwie. Teraz zaczęły się problemy. Mianowicie podnośnik nie utrzymuje nastawionej wysokości tylko tak jakby "szarpie", tzn, podniesie do wysokości zadanej, opuści kilka cm i znów podnosi. Dzieje się tak z częstotliwością średnio raz na 5-10 sek. Ponadto zauważyłem znaczny spadek wydajności pompy, zwłaszcza przy ładowaniu obornika. Szalę goryczy przelała sytuacja jak ostatnio próbowałem rozładować nawóz z samochodu i nie mogłem podnieść palety 1,2 t, co w poprzednim sezonie nie było najmiejszym problem.
Przeczytałem cały ten wątek i zapewne wszystkie moje problemy biorą się z tego nieszczęsnego oleju. Zamierzam go wymienić. Zastanawiam się czy objawy ustaną, lub czy konieczna będzie wymiana pompy. Czy to "skakanie" podnośnika może być spowodowane złym olejem lub zmęczoną pompą czy szukać przyczyny głębiej?

Po przeczytanie całego wątku mam tez dylemat co do oleju. Zostało wymienione kilkanaście typów:

Z górnej półki Fush, ale w różnych klasach lepkości i typach:

FUSH 10W40 STOU MC

FUSH 10W40 UTTO

Fuchs Utto MP

AGRIFARM STOU 1030

 

lub odpowiedniki:

ORLEN PLATINUM MULTI STOU 10W-40

ORLEN AGRO STOU 10W40                                                                                                                                                                     

AGROSPEC UTTO 10W30

LOTOS AGROL STOU 10W30

shell Spirax S4 TXM

Mobil Mobifluid 424

Total Dynatrans MPV

Castrol Agri MP

Czy ktoś pomoże to jakoś uporządkować? Na pewno przyda się dla potomnych bo aktualnie to jest troszkę bałagan :) 

Czy ktoś może wskazać, który z tego Fush-a byłby najlepszy w moim przypadku oraz jako wariant alternatywny któryś z tych zamienników? Myślę, że wybór pomiędzy dwoma o podobnych parametrach, ale różniących się ceną będzie latwiejszy niż pomiędzy kilkunastoma wymienionymi. 

Z góry dzięki za pomoc

 

Edytowano przez master_ozio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
Dnia 17.03.2018 o 12:41, V12 napisał:

A czym się różni olej silnikowy sygnowany dla rolnictwa , a ten sam olej tych samych parametrach i klasie do silników ciężarowych ??

Tym bardziej że duża częśc silnków w ciągnikach pracowała  w małych sam cięzarowych i dostawczych .

Dla mnie to marketing ale może nie znam szczególów i chętnie się dowiem 

Nie mam najmniejszego zamiaru nikomu tłumaczyć, jaka jest różnica między nimi – od tego jest literatura fachowa i zachęcam wszystkich do lektury takiej literatury. Gdybym chciał napisać tu, na forum jaka ona jest, musiałoby to być od kilku do kilkunastu stron a już od dłuższego czasu wyzbyłem się przekonania iż to forum jest miejscem do merytorycznych rozważań … - większość szuka waśni i sporów, czy choćby ma wewnętrzne (dodajmy subiektywne) przekonanie o swojej prawdziwości wypowiadanych tez, czy wręcz nieomylności a wszelkie naukowe podejście stawia na równi z magią. Dla przykładu (choć wiadomo, że każdy przykład kuleje). 99% rolników wie, że istnieje stal nierdzewna, tzw. „nierdzewka”, 75% uważa iż jest więcej niż jeden rodzaj stali nierdzewnej, 50% rozróżnia stal nierdzewną od kwasoodpornej (nierdzewka a kwasówka), zaś tylko 10% wie jaka jest między poszczególnymi stalami różnica i co z tego wynika. Jak niewielki dodatek pewnego pierwiastka sprawia „nierdzewność”.
Tak, jak większość uważa, że stal nierdzewna i stal kwasoodporna to jedno i to samo lub jeszcze inaczej, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy stalami nierdzewnymi poza nazwą, czyli marketingiem – a to nieprawda, tak też jest i z olejami.

A tak trochę z innej beczki: Czy masz więcej niż 18 lat? Czy masz dzieci lub przynajmniej jedno dziecko? Czy dla Ciebie ważne jest bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny (np.: dzieci)? Czy podałbyś swojemu dziecku lek, który nigdy nie był testowany na dzieciach (ludziach) i nie ma dopuszczenia do użytku dla dzieci, ale ma dla goryli, małp i mutantów popromiennych?

Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo własne lub najbliższej rodziny jest mało znaczące tak, jak testowanie leku na ludziach lub jego brak – tak aprobata, czy dopuszczenie konkretnego oleju do użytku przez daną markę ciągnika nie ma znaczenia to ja nie dyskutuję I nie mam zamiaru nikogo do tego przekonywać, bo każdy ma prawo do swoich własnych przekonań, czy przemyśleń bazujących na zgromadzonej do tej pory wiedzy we własnej głowie. I żeby było jasne: nie jestem nieomylny, ani wyrocznią w tym temacie.

 

Wracając do tematu olejów. To także dotyczyć będzie odpowiedzi na pytania kolegi @master_ozio :
99% społeczeństwa jest przekonana, że olej zalecany przez producenta, czy to całego ciągnika, czy silnika lub skrzyni jest tylko i wyłącznie JEDEN – a to nieprawda!

I teraz napiszę bardzo ważną rzecz, której nikt Wam nie powie a mianowicie:
ZALECENIA PRODUCENTA ODNOŚNIE OLEJU JEST ZALECENIEM MINIMALNYM – tzn. jeśli producent podaje, że jakość oleju ma wynosić „tyle to a tyle” (np.: GL-4 dla olejów przekładniowo-hydraulicznych)  - nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej o wyższej klasie jakości lub dopasowany do zaistniałych warunków eksploatacyjnych – bo to tylko wskazanie minimalne.

ZALECENIA PRODUCENTA JEST ZALECENIEM odnoszącym się DO KONKRETNYCH WARUNKÓW KLIMATYCZNYCH i EKSPLOATACYJNYCH (w domyśle) obciążenia określonych podzespołów (czy to silnika, skrzyni biegów, czy hydrauliki) zarówno pod względem wielkości, jak i czasu trwania – tzn. jeśli producent podaje, że lepkość oleju ma wynosić „tyle to a tyle” (np.: 10W 30 dla olejów silnikowych) - nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej o innej klasie lepkości dopasowany do zaistniałych warunków klimatycznych – bo to tylko wskazówka odnosząca się do konkretnych warunków, czyli krótko inny olej na pustynię a inny na arktyczne warunki.

Co z tego wynika?!
Zalecenie producenta jest tylko wskazówką a nie nakazem zastosowania tylko i wyłącznie tego konkretnego, czy wręcz zakazem stosowania olejów o innej klasie. Np.: jeśli producent zaleca olej (do silnika) o klasie lepkości 10W 30 nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej 15W 40 – jeśli ciągnik będzie eksploatowany w ekstremalnych warunkach, czyli mocno i długotrwale obciążony z pominięciem oczywiście okresu zimowego. Druga rzecz: Inny olej zastosujemy do silnika pracującego 10 dni w roku po 3 godziny dziennie w temp. otocznia 180 C obciążonego w ½ max mocy, inny dla silnika pracującego 20 dni po 8 godzin dziennie w temp. otocznia 300 C obciążonego w 2/3 max mocy, inny dla silnika pracującego 160 dni po 8 godzin dziennie w różnej temp. otocznia, ale obciążonego w większości czasu max mocą, jeszcze inny pracujący w okresie zimowym po pół godziny dziennie, itd… czyli inny olej do maszyn pracujących w ekstremalnych warunkach a inny do standardowych. I nie można popadać w skrajności, bo nie każdemu potrzebny jest zaraz olej o najwyższej klasie jakości. Dlatego często piszę, żeby podawać warunki pracy ciągnika, czy silnika.

 

 

Dnia 20.03.2018 o 10:33, master_ozio napisał:

Witam

Jestem posiadaczem Renault 90-34 TX 97r od kilku lat. Na jesieni podczas orki odkręciło mi się zabezpieczenie dolnego wałka idącego w poprzek skrzyni, tego który trzyma cięgna. W efekcie czego wyleciała większość oleju. Z uwagi, że był to nerowowy okres i szybko trzeba było uruchomić sprzęt, pojechałem do sklepu gdzie fachowiec doradził mi dobry olej Agrol U. Stwierdziłem, że pewnie wie co mówi więc go kupiłem. Dokończyłem orkę, a w okresie zimowym ciągnik pracował codziennie około 1 h z ładowaczem w gospodarstwie. Teraz zaczęły się problemy. Mianowicie podnośnik nie utrzymuje nastawionej wysokości tylko tak jakby "szarpie", tzn, podniesie do wysokości zadanej, opuści kilka cm i znów podnosi. Dzieje się tak z częstotliwością średnio raz na 5-10 sek. Ponadto zauważyłem znaczny spadek wydajności pompy, zwłaszcza przy ładowaniu obornika. Szalę goryczy przelała sytuacja jak ostatnio próbowałem rozładować nawóz z samochodu i nie mogłem podnieść palety 1,2 t, co w poprzednim sezonie nie było najmiejszym problem.
Przeczytałem cały ten wątek i zapewne wszystkie moje problemy biorą się z tego nieszczęsnego oleju. Zamierzam go wymienić. Zastanawiam się czy objawy ustaną, lub czy konieczna będzie wymiana pompy. Czy to "skakanie" podnośnika może być spowodowane złym olejem lub zmęczoną pompą czy szukać przyczyny głębiej?

Po przeczytanie całego wątku mam tez dylemat co do oleju. Zostało wymienione kilkanaście typów:

Z górnej półki Fush, ale w różnych klasach lepkości i typach:

FUSH 10W40 STOU MC

FUSH 10W40 UTTO

Fuchs Utto MP

AGRIFARM STOU 1030

 

lub odpowiedniki:

ORLEN PLATINUM MULTI STOU 10W-40

ORLEN AGRO STOU 10W40                                                                                                                                                                     

AGROSPEC UTTO 10W30

LOTOS AGROL STOU 10W30

shell Spirax S4 TXM

Mobil Mobifluid 424

Total Dynatrans MPV

Castrol Agri MP

Czy ktoś pomoże to jakoś uporządkować? Na pewno przyda się dla potomnych bo aktualnie to jest troszkę bałagan :) 

Czy ktoś może wskazać, który z tego Fush-a byłby najlepszy w moim przypadku oraz jako wariant alternatywny któryś z tych zamienników? Myślę, że wybór pomiędzy dwoma o podobnych parametrach, ale różniących się ceną będzie latwiejszy niż pomiędzy kilkunastoma wymienionymi. 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

Do kolegi @master_ozio :

Nie da się jednoznacznie określić jaki olej zastosować – trzeba samemu dopasować do własnych potrzeb, zarówno warunków eksploatacyjnych, jak i klimatycznych a potrzeba do tego wiedzy i doświadczenia, dlatego są tak duże rozbieżności pomiędzy poszczególnymi olejami, aby mieć swobodę w doborze najbardziej odpowiedniego - a punktem wyjścia jest zawsze zalecenie producenta.

Pisałem wielokrotnie, że olej Agrol U (mylnie nazywany olejem) nie nadaje się do ciągników Renault.*
Jeśli ciągnik będzie użytkowany z wykorzystaniem dodatkowego osprzętu hydraulicznego np.: ładowacz czołowy należy zastosować olej hydrauliczno-przekładniowy klasy min GL-4 – dla oleju przekładniowego i HVLP – dla oleju hydraulicznego (wg DIN 51524). Używaj tylko i wyłącznie olejów markowych.

„Skakanie” to prawdopodobnie wynik przecieku oleju w siłowniku podnośnika lub siłownikach pomocniczych (uszkodzone uszczelniacze). Może to być wynik zastosowania nieodpowiedniego oleju lub utraty prze zeń właściwości (rozrzedzenia, czyli jest bardziej płynny), ale w tym przypadku przypadłość taka pojawia się a nawet istotnie nasila po rozgrzaniu oleju.

A tak na marginesie. Masz dwie dźwignie do sterowania hydrauliką podnośnika. Której dźwigni używasz do podnoszenia, czy jest to dla Ciebie obojętne?
Druga rzecz. Olej o nieodpowiedniej klasie jakości tzw. „gorszej”, czyli niższej może stracić swoje właściwości w bardzo krótkim odcinku czasu nawet kilkunastu godzin pracy. Dotyczy to szczególnie oleju o bardzo niskiej klasie jakości i eksploatowanym w skrajnie ekstremalnych warunkach, czyli pod dużym ciśnieniem, w wysokich temperaturach otoczenia i długotrwale.

* - używanego w normalnych warunkach eksploatacyjnych, z wyłączeniem użytkowania do 20 mth między wymianami oleju lub w bardzo lekkich warunkach i mało obciążonego.

Powodzenia w doborze oleju. Pozdrawiam ;)

Edytowano przez AlaCapone
*_*

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

hydrauliczny na ssawnym przekrój 38mm 6005007631

olej silnik 7701031783

paliwo 6005009417

powietrze 7701028479 i 6005002529


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master_ozio    1
Dnia 22.03.2018 o 10:40, AlaCapone napisał:

A tak na marginesie. Masz dwie dźwignie do sterowania hydrauliką podnośnika. Której dźwigni używasz do podnoszenia, czy jest to dla Ciebie obojętne?
Druga rzecz. Olej o nieodpowiedniej klasie jakości tzw. „gorszej”, czyli niższej może stracić swoje właściwości w bardzo krótkim odcinku czasu nawet kilkunastu godzin pracy. Dotyczy to szczególnie oleju o bardzo niskiej klasie jakości i eksploatowanym w skrajnie ekstremalnych warunkach, czyli pod dużym ciśnieniem, w wysokich temperaturach otoczenia i długotrwale.

Używam tej bardziej z przodu czyli tej od "podnoszenia". Druga dźwignia od regulacji głębokości opuszczania jest u mnie zablokowana (była odkąd kupiłem) w pozycji maksymalnie zgłębionej tzn. skrajnie to przodu. Nie szukałem czy przyczyna leży gdzieś pod osłonami lub pod kabiną na cięgnach czy po odpięciu cięgna sama dźwigienka na wyjściu ze skrzyni też się blokuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373
Panowie, a orientuje się ktoś, co może być przyczyną tego, że z siłowników podnośnika wypłynął spieniony olej? Podnośnik nieużywany, 10min jazdy dosłownie. Dodatkowo po odblokowaniu podnośnika nie znika migająca kłódka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daaniel766    4
Panowie jaki olej do Renault 1o3.14 tx z 89 roku. Ciągnik pracuje na 10ha także chyba nie muszę zalewa jakimś super. I jaki jest filtr oleju w nim. Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.
I oczywiście ile wchodzi do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Daaniel766 napisał:

Panowie jaki olej do Renault 1o3.14 tx z 89 roku. Ciągnik pracuje na 10ha także chyba nie muszę zalewa jakimś super. I jaki jest filtr oleju w nim. Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.
I oczywiście ile wchodzi do silnika

I to to ma byc dobre podejście że pracuje na 10 to można lać jakiś syf ?? a czy te 10 ha zarobią na remont MWM kiedy podczas kilku godzinnej orki przyłapie tłok ,panewkę lub pojdzie turbo  na kijowym oleju ?? 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daaniel766    4
Nie chodziło mi o jakieś dno, ale o coś o co nie zapłacę bóg wie ile. Więc jaki i ile oleju wlać i jaki jest filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

delvac wyjdzie przyzwoicie cenowo, kupisz 20 to będziesz miał prawie na 2 zmiany

filtr 7701031783, bez problemu dostaniesz jak powiesz że PP 8.9


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Który olej lepszy do Renault 155.54 do przednich zwolnic i mostu

1 FUCHS Agrifarm Gear 80W90

2 FUCHS AGRIFARM GEAR 85W140

3 Fuchs AGRIFARM GEAR LS 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Panowie chcę wymienić olej hydrauliczny w Aresie 620 i mam pytanie ile jest korków spustowych w tym ciągniku. Tutaj chyba znalazłem główny korek spustowy. Czy oprócz tej śruby muszę wykręcić jeszcze inną ? Zależy mi na zlaniu całego oleju. Dodatkowo mam pytanie czy w tym ciągniku oprócz 3 filtrów ( 1 główny, 2 wkłady,, rurowe") od hydrauliki jest jeszcze jakiś inny filtr? 

 

IMG_20180507_162003.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Post pod postem ale trudno. Zlokalizowałem już 4 filtr, także sprawę z filtrami mam już załatwioną. Pozostaje jeszcze kwestia ile jest korków spustowych aby zlać cały olej hydrauliczny. Czy przy wymianie oleju muszę odkręcić te czworokątne nakrętki przy tylnych zwolnicach? 

IMG_20180508_094900.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Sprawa z olejem hydraulicznym już wyjaśniona. Są dwa korki spustowe i 4 filtry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kucyk83    3

Po przestudiowaniu całego wątku proszę o poradę, chce wymienić oleje w Reni 103.54.

Olej do silnika:

-Fuchs Agrifarm Stou MC 10w30

Olej do skrzyni, zwolnic, mechanizmu różnicowego:

-Fuchs Agrifarm Utto LN ( tu nie ma chyba rodzajów 10w30 itp).

Prośba o opinie i czy może coś innego polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

Witam. Mam renowke 110.14 89r. I chce zmienić olej w skrzyni i nie wiem jaki wybrać. Dodam że ciągnik kupiłem nie dawno i nie mam informacji jaki był poprzednio własny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj