emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

Który olej bedzie lepszy do skrzyni do renault 155.54 z rewersem eh i polbiegami  utto 10w30 czy 10w40 Pozdrawiam

Edytowano przez Piotr_renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

  Witam kupiłem Temisa 2004r

 

Witam kupiłem Temisa 2004r z elektrohydraulicznym rewersem jaki olej zalać do skrzyni . Dzwoniłem do Clasa tam mają jakąś promocje i po 14zł jest oryginalny olej parametry to gl-4 więcej nie wiedział.

Co zalać do silnika w poprzedniej Reni miałem Mobil Delvac Mx 15W40. Znajomu jeździ na platinum ultor cg4 15W40 dobry wybór?

Edytowano przez Forg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek1981    1

Witam  . dokręcałem łozyska i mam pytanko -ile oleju w przednich zwolnicach 155.54    ??     Jeszcze jedno czy blokada kół   i hamolce mają jakąłś  zależność ? .Bo blokada nie działa a hamólce mają odpiętą linke przy pedałach  .. CO DO OLEJI ja nalalem agroszifta gd 12   >skrzynia

Edytowano przez leszek1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
Dnia 29.01.2018 o 12:11, Piotr_renault napisał:

Który olej bedzie lepszy do skrzyni do renault 155.54 z rewersem eh i polbiegami  utto 10w30 czy 10w40 Pozdrawiam

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Konkretnie jakie oleje? (pełna nazwa)
Co to znaczy dla Ciebie "lepszy"?

 

Dnia 29.01.2018 o 20:43, Forg napisał:

Witam kupiłem Temisa 2004r z elektrohydraulicznym rewersem jaki olej zalać do skrzyni . Dzwoniłem do Clasa tam mają jakąś promocje i po 14zł jest oryginalny olej parametry to gl-4 więcej nie wiedział.

Co zalać do silnika w poprzedniej Reni miałem Mobil Delvac Mx 15W40. Znajomu jeździ na platinum ultor cg4 15W40 dobry wybór?

Zadzwoń jeszcze raz do Claasa tylko do kogoś innego niż poprzednio, bo trafiłeś na "konserwatora powierzchni płaskich".
Nie mam przekonania do polskich olejów, choć muszę przyznać iż starają się jak mogą, aby przybliżyć się do produktów zachodnich. Zależy od Twojego podejścia do tematu. Czy dbasz o ciągnik, stawiasz na jakość i trwałość, czy tylko chcesz by jakoś to było. Albo jeszcze inaczej: Czy należysz do tej grupy osób, które twierdzą, że "nie ma ŻADNEJ różnicy między olejami" - jeśli odpowiedź jest twierdząca sam już wiesz co nalać.

 

14 minut temu, leszek1981 napisał:

Witam  . dokręcałem łozyska i mam pytanko -ile oleju w przednich zwolnicach 155.54    ??     Jeszcze jedno czy blokada kół   i hamolce mają jakąłś  zależność ? .Bo blokada nie działa a hamólce mają odpiętą linke przy pedałach  .. CO DO OLEJI ja nalalem agroszifta gd 12   >skrzynia

Nie więcej jak 1,5 l a dokładnie do połowy zwolnicy.

Zależność jest taka, że naciskając na pedał hamulca zwalniasz (wyłączasz) blokadę.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Dbam o ciągnik.

Kupiłem go pare dni temu i robie przegląd wymieniam wszystko tak aby mi posłużył bezawaryjnie. Dlatego pytam co zalać jaki olej będzie odpowiedni do tego trktora. Masz dużą wiedzę to doradź jak możesz czy zalać ten olej z claasa czy nie, koleś mówi że mają tylko ten olej do renówek. Kolega kupił tam do aresa i mówił że na tych bańkach to niema opisanych parametrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

OK. Napisz w takim razie jaki olej proponowali, chodzi o nazwę.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3
Napisano (edytowany)

Claas Agrishift GA12 API GL-4 więcej informacji nie uzyskałem

Edytowano przez Forg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu* (Temis)
Więcej mi nie potrzeba. ;)
CLAAS Agrishift GA12 jak najbardziej może być (jest dobrym wyborem), choć oryginalnie był ELF TRACTORENAULT THFI, dziś dostępny jako TOTAL Dynatrans FR.

(Oleje powinny spełniać oficjalną normę Renault: RA 180596/88.3)

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

klasa jakościowa: wg API GL-4
klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

To super bo dzisiaj miałem czas i byłem w clasie i zakupiłem ten olej do końca miesiąca mają 15%rabatu na oleje  i filtry.

Nie kupiłem do przedniego mostu i zwolnic proponował mi olej 80/90 ls (hyba) po 135zł za 5l. Kupić ten czy coś lepszego proponujesz?

Traktor jest z ładowaczem ale mało będzie używany ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do przedniego mostu* i zwolnic** (od 2003r.)
Do przedniego mostu będzie to CLAAS AGRISHIFT BLS 80W-90, zaś do przednich zwolnic CLAAS AGRISHIFT MT 80W-90. (oryginalnie w obu przekładniach był ELF Tranself BLS 80W-90)

Jeśli nie zależy Ci na jakości oleju to mogą być te: ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN.

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-5 /LS (od 2003r.)
klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90.

**Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-5 (od 2003r.)
klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Tak to był ten BLS 80W90 ale ten sprzedawca mówił że on nadaje się do mostu i zwolnic.

Dzięki za poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
Napisano (edytowany)

Spokojnie, nic się nie stanie. ;)

Zastosowanie olejów (wymienionych w poprzednim poście) w takiej konfiguracji jest optymalnym wyborem.

EDIT:
Tylko te 5l będzie za mało. :D

Edytowano przez AlaCapone
*-*
  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Do silnika 14,8l.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Olej   BLS 80w90  stosuje sie w mechanizmach przednich mostow samoblokujacych.

W zwzklych mostach bez tej blokady nie ma potrzeby stosowania oleju z dodatkiem   LS.

A czy w Temisie jest ten most to nie wiem ,jesli tak to nalanie przekladniowego bez      LS    bedzie skutkowac trzaskami przy skrecie ,tarczki od blokady sie sklejaja.

W nowszych  aresach tak jest  i w wielu innych ciagnikach ,jesli maja te mosty  z  tzw. pseudo blokada.      

pisownia nie bardzo klawiatura wysiadla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nic się nie klei można stosować zamiennie a opinie pseudo-fachowców można włożyć między bajki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

W mostach samoblokujących zamiast blokady tradycyjnej są tarczki wstępnie scisnięte sprężynami,tak że most jest cały czas zblokowany.Zalanie mostu olejem bez dodatku    LS   będzie skutkować dużymi naprężeniami przy skręcie kół ,występują trzaski jak by się tryby sypały w moście,po prostu jest za duże tarcie między tarczkami.Dodatek  LS sprawia że występuje poślizg przy skręcie i nie ma tych trzasków   .Ja tak kupiłem traktor w którym przedni most trzeszczał i strzelał przy skręcie ,zadzwoniłem do serwisu z  zapytaniem co może być ,odpowiedzieli że niekoniecznie uszkodzony most,a olej bez LS.  Sprzedających   przed kupnem wypytałem jaki olej jest  w przednim moście,zdziwieni mówią ze taki jak w skrzyni,więc zaryzykowałem i kupiłem.W domu wymiana na LS i most pracuje cicho.Nalanie oleju bez LS skutkuje po pewnym czasie uszkodzeniem tych tarczek.

Większość nowych ciągników  ma przednie mosty samoblokujące LS,       chyba  NH ma mosty blokowane hydraulicznie.Te zwykłe mosty są lepsze bo pod wpływem cisnienia most jest zblokowany,a w LS jest taka pseudo blokada.

 

widocznie nie miałeś do czynienia z mostami samoblokującymi że mówisz że można w nich  stosować oleje bez LS . W starszych reniach mosty jaką mają blokadę przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie zaśmiecaj tematu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
claas48s    0

Dzień dobry mam pytanie ile wchodzi oleju do Renault ceres 550rx do skrzyni i do silnika i jakie parametry musi mieć oraz opinie tych ciągników z góry dzięki za odpowiedz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czy aby jesteś pewien, że chodzi o:

2 godziny temu, claas48s napisał:

Renault ceres 550rx

Namyśl się i podaj poprawną nazwę ciągnika, który posiadasz. ;)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam. Ciągnik 75.12 RS, skrzynia 12x12 mechaniczna. Jaki olej polecacie do tej skrzyni i ile litrów wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do silnika*, skrzyni biegów i tylnego mostu** (Renault 75.12 RS)

Oryginał ELF TRACTORELF ST3 10W 30, dziś dostępny jako TOTAL Tractorelf ST3 15W 30.
To oczywiście olej STOU, w tym modelu stosowany także do silnika.
Wchodzi 43l.

*Oleje silnikowe (SAE J300):
klasa jakościowa: wg API CE
klasa lepkościowa: wg SAE 10W 30.

**Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-4
klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

Jako oleje hydrauliczne należy je opisać w postaci:
klasa jakościowa: wg DIN 51524 HLP
klasa lepkościowa: wg ISO 68.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ok dzięki za odpowiedź. A tak się dopytam skąd masz info? Bo ze strony fuchsa wyskoczyło mi 58 litrów na skrzynie biegów. FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W30  mogę dostać za 300 zł za 20 l? Brać czy wziąźć coś z orlenowskich lub ewentualnie Jasol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z oficjalnego katalogu Elf. Po ponownym "przestudiowaniu" go, (bo mam duńską wersję i jest trochę zagmatwana) :D dokładnie wchodzi 56l, gdyż oddzielnie podają ilość oleju do zewnętrznej hydrauliki, choć jak wiadomo nie mają one oddzielnego zbiornika. W tabeli podają 43l z literką "a", zaś w opisie widnieje iż z zewnętrznym osprzętem hydraulicznym należy dolać 13l.
Podsumowując: zalej 56l.

Zalej Fuchs-a to dobry wybór.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj