mirasek

Rozruch z 12V na 24V

Polecane posty

locke    293

No można zrobić rozruch na 24V Tylko po co?? Po dwóch dniach stania na mrozie to żaden nie będzie dobrze kręcił.Aby mieć dwa akumulatory to trzeba mieć też rozrusznik 24V bo ten na 12V zaraz będzie spalony...Nie widzę większego sensu w tym.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Bez problemu możesz założyć przekaźnik 12/24.

Akumulatory należało by sprawdzić, chociażby napięcie spoczynkowe każdego osobno.

 

Edit:

 

Rozruch na 24V jest skuteczniejszy.

A rozrusznik 12V podpięty na 24V będzie działał i nie spali się jesli ktoś go nie zakatuje długim kręceniem, ale to każdego można.

Dowodem jest nawet to, że kolega przepinał już akumulatory i działało.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego bez problemu możesz to wykonać potrzebny http://allegro.pl/li...ącznik 12/24��i dodatkowo przewody i końcówki.

 

Mam tak przerobione już z 20 lat i działa bez problemu (ciągnik trafiał na gw. na tą przyczynę na serwis wymieniano akumulatory rozrusznik alternator i dopiero przeróbka na 12/24 po okresie gw. zakończyła problem).

 

Tak na "marginesie" jest już zapewne taki temat, pewnie wystarczyło tylko poszukać.

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucas9393    0

Właśnie ja cały czas prawie już przełączam na 24v ale niestety tylko kablami i zawsze troche zabawy jest.

Po prostu nie wiem jak się do tego przerobienia zabrać,

Mógłby ktoś pomóc dokładniej

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

Bez problemu możesz założyć przekaźnik 12/24.

Akumulatory należało by sprawdzić, chociażby napięcie spoczynkowe każdego osobno.

 

Edit:

 

Rozruch na 24V jest skuteczniejszy.

A rozrusznik 12V podpięty na 24V będzie działał i nie spali się jesli ktoś go nie zakatuje długim kręceniem, ale to każdego można.

Dowodem jest nawet to, że kolega przepinał już akumulatory i działało.

 

 

dokładnie tak jak mówisz kolego 12V rozrusznik będzie działał bez problemu przy 24V tylko jak jak go ktoś nie przegrzeje długim kręceniem, ale i tak 12 podłączona na 24 ma dużo większego kopa i szybciej zapali więc nie powinien się zmęczyć. Przy takiej przeróbce to jedynie co należało by wymienić to elektromagnes na 24V bo na dłuższy okres użytkowania 12V może nie dać rady, a tak to będzie już spokój Środek to różni się jedynie grubszymi szczotkami ale nie ma potrzeby wymienienia ich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

pewno masz zwarcie w rozruszniku, a konkretnie tulejki... ja w piątek miałem tak samo... 914 nie mogłem odpalić... i prostownik nie pomagał... a przyczyną okazało się , że tulejek już w ogóle nie ma...

Edytowano przez Marcin91
ortografia

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

ja bym ci poradził masę dobrze wycyścic maiłem tak samo jak ty nawet w lato ledwo pali a po wyczyszczeniu na dotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

Witam

 

Czy ktos zalozyl do popularnej szostki szybki rozrusznik magnetona 12v i tylko jeden aku 12v?+do tego grzalka do bloku,jak tak to jak wam pala i w jakiej temp. oraz ile kw macie rozrusznik i ile ah aku.

Martwi mnie fakt ze dobrej firmy rozruszniki ktore moglbym wsadzic do szostki maja tylko 2,7kw sa chinczyki ktore maja wiecej ale to chinczyk.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

chińczyki to mają wiecej, ale tylko na papierze. W rzeczywistości jest jedna wielka lipa.

 

A co do odpalania 6-tki a 12V.

JA bym sobie odpuścił taką przeróbkę.

Sam mam 4, nowe zdrowe aq, rozrusznik szybkoobrotowy magnetona i z odpalaniem zimą cudów nie ma. a ponizej -10 to i tak muszę podłączyć przez kable dodatkowy aq od kombanu, bo standardowe nie dają rady (a powtarzam, są zdrowe 2x6V 195Ah 1000A (EN) prądu rozruchowego, wiec nawet teoretycznie nieco większe niż jedna 12tka.)

także 6 garów w ten sposób sobie nie wyobrażam.

 

No chyba, że taktor bedzie na płynie i godzinę przed każdym rozruchem poniżej zera załaczysz grzałkę w bloku, to wtedy może jakosby to funkcjonowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muflon19    0

Jeśli masz w miare dobry silnik łatwy do uruchomienia to śmiało zakładaj. W mojej okolicy kilka 12 nastek tak chodzi i zapalają. Szóstki zazwyczaj lżej odpalają jak czwórki. Chyba że masz źle ustawiony zapłon to nawet rozrusznik od czołgu ci jej nie uruchomi ale jeśli wszystko jest ok to zakładaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

nunu85

tak mysle zalac go plynem i zalozyc grzalke z tego powodu zeby nie przelewac go wrzatkiem bo juz mi sie zdarzylo ze kraniki zamarzly a ciagnik i na zapych nie chcial odpalic bo sie slizgal na lodzie.

 

muflon19

a jakie rozruszniki i aku maja ci twoji znajomi i jak z paleniem w zime.Mysle ze grzalka powinna w 1h w mrozie do -15 wystarczajaco podgrzac silnik do startu

 

a chcem rozruch na 12v bo jak nie bedzie palil to jest oczywiste rozrusznik albo aku alternator rzadko siada a z tym stycznikiem to bylo dobrze jak byl stary orginal a te nowe to badziew i zawsze cos i trzeba caly uklad sprawdzac

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Przerub instalację na 24 i będzie spokój, załuż alternator z Jelcza, i wszystko 24V a na przyczepę dać styczniki na 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

czytalem tu na forum ze instalacja jest za slaba na 24v i kable sie topia,zastanawia mnie fakt ze zachodnie maszyny maja rozruch na 12v + jeden aku 150Ah i jest ok mam tak w ciagniku 140km i w komabjnie 200km i w zime pala i ciagnik i kombajn,kombajn odpalalem przy -15 bo przeszkadzal przy sprzedazy pszenicy zakrecil ze trzy razy chodz za ciekawie nie bylo ale odpalil a to jest maszyna ktora glownie pracuje jak jest pow +20 i grzalki w bloku nie ma ani kombajn ani ciagnik i pala na 12v obie maszyny maja szybkoobrotowe rozruszniki

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No widzę że tu kombinatorów nie brakuje...Jakieś styczniki,alternatory z jelcza,palenie kabli i wgl jeszcze ortografia...

 

Można zastosować rozruch na 24V a instalacja będzie na 12V.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Można przekaźnik, tą kostkę założyć z Fortschritta, jest taka sama jak w Ursusach tylko że nie jest awaryjna.

Albo alternator z Jelcza na 24 V i przekaźnik do odpalenia, tak jak mają MTZ, a wszystko zostaje na 12V, i bez awaryjnie działa, bo nie ma się co psuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Dlaczego awaryjne?Ja w tamtym roku pierwszy raz rozbierałem ten przełącznik od trzydziestu lat jak ciągnik wyjechał z fabryki...Odkręciła się ta nakrętka na 8 klucz.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

gdy mialem orginal stycznik to bylo ok problem sie zaczol na stycznikach teraz produkowanych nigdzie nie moge dostac orginala a te co sa to made china albo indie dlatego chcem miec rozruch na 12v i 1 aku tak jak w zachodnich maszynach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

A co Ci się stało z tym oryginalnym? Jak idziesz do sklepu to bierz najdroższy i mów że chcesz polski,to wtedy kupisz dobry.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

JA mam te rozruszniki szybko obrotowe jeden magneton w 902 a chinski w 1222 na lato są dobre bo nawet na akumulatorku 75 Ah szósta pali ale teraz w niej jest akus 170 Ah i kreci tak jak by chciał a nie mógł. W 902 wywaliłem ten rozrusznik i złozyłem orginalny na 12 v i do tego dwie swiece zarowe od ciapka w kolektor i pali jak szatan. Załoz roszrunik ten orginalny od 80 12 v i duzy jeden akus około 170 Ah i swiece zarowe z 3 w kolektor lub grzałe i bedzie paliła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

właśnie... nie kombinuj z tymi szybkoobrotowymi... załóż oryginalny na 12V od 80 i jak jest rozrusznik ok, to nie ma bata aby nie odpaliła... miałem tak w 1224 jak jeszcze miała stary silnik (teraz mam na 24, bo silnik kupiłem z takim rozrusznikiem) to pamiętam ,że na dwóch aku 12V połączonych szeregowo to w zimę było chyba grubo poniżej -10... trochę pokrtęciła ale odpaliła i to na sucho bez wody... ;)

A odnośnie stycznika 12/24 to są awaryjne jeśli w instalacji jest burdel i jak się za długo nimi kręci, to wtedy się przegrzewają...

aaaa i kto zakłada do ciągnika 2x6V... :D:D takie aku do do 360... ;) zakłada się dwie 12 i masz 12v , ale za to większy amperaż na kopnięciu... ;) i nie ma bata aby nie odpaliła...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nasz 1214 zapalił wczoraj przy -15 o 6 rano.Tylko pyk i chodził,Co prawda to pompa wtryskowa odpowiada za dobry rozruch,ale szóstki to każda dobrze pali.

 

A co do przełącznika 12/24V to miesiąc temu zdjąłem pokrywę od niego bo zgłoszono mi że pstryka a nie pali.No co się okazało to wina pracownika bo zakładając gruby przewód na złącze z gwintem M10 nakręcił ręką nakrętkę ręką i nie było styku...

 

No w 385 i innych czwórkach oryginalnie powinny być montowane dwie 6V.Nie możesz założyć dwóch 12V i mieć 12V na instalacji bez przełącznika.Ta magiczna skrzynka łączy akumulatory szeregowo i masz 24V i jaki prąd rozruchowy.To jest taki przekaźnik zwierny :)

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

czytalem tu na forum ze instalacja jest za slaba na 24v i kable sie topia,z

 

 

21W / 12V = 1,75A taki prąd płynie w przewodzie przy 12V

21W / 12V = 0,875A taki prąd płynie w przewodzie przy 24V więc czemu instalacja ma się grzać przy 24V ????????

 

Dlaczego awaryjne?Ja w tamtym roku pierwszy raz rozbierałem ten przełącznik od trzydziestu lat jak ciągnik wyjechał z fabryki...Odkręciła się ta nakrętka na 8 klucz.

 

Też to miałem z 2-3 lata temu, naprawione na polu i włącznik ma już ok. 25 lat. Jak kolega @Finn napisał są problemy jak się nie dba o instalację i "watuje" bezpieczniki na włączniku 12/24.

  • Like 1

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

 

No w 385 i innych czwórkach oryginalnie powinny być montowane dwie 6V.Nie możesz założyć dwóch 12V i mieć 12V na instalacji bez przełącznika.Ta magiczna skrzynka łączy akumulatory szeregowo i masz 24V i jaki prąd rozruchowy.To jest taki przekaźnik zwierny :)

 

 

to ja mam chyba jakieś kosmiczne aku... bo mam wstawione dwie 12 V w te skrzynki pod siedzeniem... i oba"+" na rozrusznik, a "-" na masę... i nie ma że boli... ;) mozna kupić 12 aby pasowaly do tych skrzynek , trzeba poszukać... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

Do tych co twierdza ze przekaznik 12/24 jest ok ile wy robicie tymi ciagnikami mth rocznie?

Powiem wam ze u mnie w okolicy jest sporo szostek i wiekszosc narzeka na ten problem tylko nikt nie wie jak najlepiej z niego wyjsc i dalej montuja nastepny.

 

Ja rocznie swoja robie 800mth i wk......mnie ten stycznik,jak bym mial balagan w instalacji to dawno bym go spalil.

Rozmawialem z 5 mechanikami i kazdy mowi ze to badziew ale co maja zrobic jak orginalu nie idzie dostac i wstawiaja nastepny badziew

Wiedz nie mowcie mi ze przeloncznik to dobra sprawa w zachodnich maszynach mam wszystko na 12v i pali zima i nic sie nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?



    • Przez ceston
      Witam jaki akumulator powinien być w tym ursusie. Kupowałem go rok temu a teraz przez to że przywozi tylko kiszonkę więc nie chodzi za dużo to się rozładował. Mam w nim 2 akumulatory 90ah/720A i się zastanawiam czy takie powinny byc
    • Przez Szymon94
      Witam ma ktoś opis do schematu instalacji elektrycznej do ciągnika jak w tytule? W oryginalnej instrukcji obsługi jest schemat w postaci luźnej wkładki ale nie ma opisu poszczególnych odbiorników i urządzeń.
      Co to takiego odmiana F ? Chodzi o wersję eksportową FIN? Wklejam też zdjęcie deski rozdzielczej z instrukcji. Taka jest właśnie w ciągniku do którego przydał by mi się bardzo opis schematu instalacji.






    • Przez MagdaWasielewska
      Witam wszystkich ,czy jest jakiś tańszy silniczek  wycieraczki do Ursusa 1012. Lub czy da radę wymienić sam pręt z frezami ? Chyba ,że od innego ciągnika można założyć? 
    • Przez rajczak
      Witam! Chcę Was prosić o radę jakie lampy robocze-halogenowe kupić do mojego ursusa C-385. Halogeny mam zamiar zamontować nad przednią szybą ale niewiem jaki rodzaj lamp wybrać. Z jednej strony rozpraszające są dobre ale mają mały zasięg natomiast dalekosiężne zazwyczaj twożą wiązkę światła w postaci poziomej kreski a pozanią światło nie pada nigdzie indziej. Proszę Was o dobre rady bo często zdaża mi się robić w polu w czasie nocy i chcę mieć dobre oświetlenie. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj