Skocz do zawartości
mirasek

Rozruch z 12V na 24V

Polecane posty

mirasek    7

Wiele razy było pisane że ktoś przerobił rozruch na 24V w 385, 902, 912, itp... ale nie znalazłem żadnego "know how" (jak gdzieś było to proszę o linka).

 

Czy ktoś mógłby nakreślić co jest potrzebne do przeróbki i jak ją wykonać aby zostawić instalację na 12V a tylko rozruch zrobić 24V, tak aby to miało ręce i nogi? Czekam na wszelakie pomocne sugestie, bo dwóch użytkowników tych wspaniałych ciągników jest bardzo zainteresowanych tematem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

najłatwiej obejrzeć instalację z szóstki potrzebny ci rozrusznik 24V dwa aku 12V przekażnik taki wielki chyba pod siedzeniem montowany który przłącza prąd w czasie rozruchu na 24V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6

Witam. Ja w swoim Zetorze 8011 jakieś trzy tygodnie temu sprawiłem sobie to udogodnienie :) . Potrzebne są dwa (powinny być jednakowe pod względem parametrów i stanu) akumulatory 12v, przełącznik 12/24 od Ursusa sześciocylindrowego, przewody prądowe (te grube od akumulatorów) i cieńsze od (alternatora i startera), wyłącznik masy (dla bezpieczeństwa) ;), jeśli go nie ma (tak jak to było w moim przypadku) . Wszystko należy podłączyć wg schematu instalacji elektrycznej Ursusa szóstki. Rozrusznik pozostaje oryginalny 12v. Koszta ( w moim przypadku) to: 88zł przełącznik 12/24, 580 zł akumulatory (88ah, 720a), wyłącznik masy 19 zł, przewody "cienkie" i klemy ok. 20 zł. A to jak teraz kręci i odpala- bezcenne :D Nawet rozrusznik z reduktorem w porównaniu do rozruchu 24v to dzień a noc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arturs860    0

wedlug mnie trzeba tez wymienic rozrusznik na 24v. Rozrusznik 12V przy napieciu 24V może bardzo dobrze kręci ale raczej nie długo. Sam mam 912 przerobioną na 24V i jest to dobra sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Ja mam tak zrobione w Ursusie 912/1212 i chyba ten elektromagnes na rozruszniku jest na 24v a rozrusznik jest na 12v. Jakiś czas to chodzi i narazie nic się nie dzieje z rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

+/- 20 lat mam rozruch 12/24 i rozrusznik pozostał ten sam(12V) U-1004

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    6

Fakt, wypadałoby, ale to niesie za sobą niestety dodatkowe koszta, decyzja należy do właściciela :D . Ciekawe ile rozrusznik wytrzyma przy tych 24v i co pierwsze w nim wysiądzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

moim zdaniem przeróbka z 12 na 24 jest zbędna i kosztowna ja rozwiązałem ten problem kupiłem prostownik rozruchowy na okres zimowy i założyłem

2 świece żarowe i niema że nie odpali a bez świecy było różnie prostownika używam od -8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Calutki rozrusznik jest 12V (elektromagnes + rozrusznik).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

koledzy z rozrusznikiem na 12 v będzie działać, tylko rozrusznik na 12v ma słabsze uzwojenie w stojanie jak i w wirniku, więc po jakimś czasie wypali komutator w wirniku lub spali uzwojenie, ale i tak wam po nic ten rozrusznik wiec niech kręci aż się spali. a z tym rozruchem to fajnie kreci ale jest to kłopotliwe często śniedzieje ten przełącznik 12/24 i jest z nim odwieczny kłopot przynajmniej w moim przypadku. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

moim zdaniem przeróbka z 12 na 24 jest zbędna i kosztowna ja rozwiązałem ten problem kupiłem prostownik rozruchowy na okres zimowy i założyłem

2 świece żarowe i niema że nie odpali a bez świecy było różnie prostownika używam od -8

 

świece żarowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    17

Ale po co świeca żarowa w tym ciągniku? Jak rozrusznik ma siłę zakręcić to zapali. Świeca byłaby dobra gdyby rozrusznik kręcił długo a silnik miał problem "zagadać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Ja mam 385 instalację 12V i świece płomieniową i grzałeczką i nie ma mowy żeby przy -30*C nie zagadał. i uwarzam że przerubka z 12 na 24 to zbędne lepiej jakieś świece wstawić i zagada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja mam w swoim zetorze 8111 również rozruch na 24v akumulatory 2x12v po 105 ah a rozrusznik szybkoobrotowy, podsumowując piękna sprawa :), a zima też zetorowi nie straszna bo w razie potrzeby jest grzałka od płynu ale bardzo rzadko używana :)

Edytowano przez piotrek8111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Zauważcie koledzy że jednak założenie rozruchu na 24V wymaga zmiany akumulatorów i nie wiadomo czy dobierze sie 2x12V które będą pasować do oryginalnych skrzynek (przynajmniej Centry raczej nie wejdą).

Mnie natomiast interesują rozwiązania w stylu świece żarowe lub świece płomieniowe połączone z grzałką do bloku. Po prostu tańsze rozwiązanie. Tylko jak to wszystko zrobić aby było funkcjonalne, wyglądało ładnie i było bezpieczne dla silnika (obecnie silnik chodzi dobrze i używany jest głównie do prac polowych ale myślę o remoncie kapitalnym tego silnika i wtedy pobawiłbym sie właśnie w grzałkę + świece tak więc jakby ktoś miał opisane dobrze "know-how" to byłbym zainteresowany).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To co Ty masz za skrzynki że Ci nie wejdą Ja mam 12V-towe 2x120Ah i to własnie Centry i co najmniej po 8cm luzu z każdej strony {przód-tył} grzałke włącze na pół godz. w zależnosci jaki jest mróz i tylko dotkne i chodzi. Jak założysz jakies swiece to po co Ci grzałka, chyba nie masz zamiaru odpalić a potem grzać. :D Moim zdaniem to grzałka, rozrusznik szybkoobrotowy i przeróbki są zbędne, kiedys tego nie było to trzeba było kombinować.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

takie jak w zwykłej osiemdziesiątce.

Obece akku mają dużo luzu ale nie chce mi się wierzyć że wejdą w nie 12V.

Poza tym obecne 6V mają chyba 3 latka i są w super stanie więc nie chcę ich wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem jakie skrzynki ma 80-tka ja mam 912 ale 12V aka nie dużo się różnią od 6V. Jesli masz dobre aka to szkoda się wpuszczać w przeróbki 12/24V koszt samych akumulatorów to ponad 850 zł. a do tego przełącznik, rozrusznik 24V, na 12V podobno odpalają ale moim zdaniem to moment i był rozrusznik i niema rozrusznika. Założysz 12V planetarny i grzałkę ewentualnie jakies swiece i masz to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

ja myślę,że fabryki nie trzeba przerabiać.ale jeśli już to najtańszym rozwiązaniem wg mnie było by wstawienie grzałki w miskę olejową, oczywiście jeśli nie ma dużej odległości do źródła prądu oraz zawsze zostawia się ciągnik w tym samym miejscu. wtedy grzałkę do prądu na 30 minut i musi zapalić. takie moje zdanie:) pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I co Ci da grzałka w oleju? chyba tylko tyle że będzie miał lżej zakręcić a jak ciężko pali to i tak go nie uruchomisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

to jak ciężko pali to go zostaw w garażu do wiosny !!! a co Ci da rozrusznik na 24V chyba też będzie miał lżej kręcić, więc w czym problem ??? to jest porostu tańsze, a to samo zrobi i tyle a jak olej się nagrzeje to i zawsze trochę tuleje tłoki i ogólnie cały silnik rozgrzeje, więc na pewno ułatwi rozruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×