tata1

Remont silnika

Polecane posty

piotr63a    2

witam

czy ktoś miał podobny problem?

w moim zetorze 12245 nie idzie olej na druga klawiaturę zaworów licząc od rozrządu, dodam że na pierwszej jest ok.

silnik po odpaleniu ma wysokie ciśnienie oleju ponad 5, ale po zgaszeniu szybko spada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz871    0

9Witam. Mam problem. Posiadam ciągnik Ursus C385 . wywala mi płyn z chłodnicy przed otwarciem termostatu. Wymieniłem uszczelke pod głowica, było robione planowanie głowicy, jeździłem bez korka a teraz jeżdżę także bez termostatu. Kupiłem nowy silnik i jest to samo. Doradzcie koledzy bo już nie mam siły. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    75

Grzegorz miałem podobny problem głowica została stara? Czasem sama płaszczyzna nie wystarczy  sprawdzałeś na pęknięcia mi powiedział facio że te głowice nie pękają a jednak po spr. była pęknięta. Mogła też tuleja pęknąć właśnie teraz mam taki przypadek w 1014.
Korzystając z okazji może ktoś mi powie jak domowym sposobem osadzić tuleje mokre w 1014 żeby wystawały te 0,20 mam szczelinomierz ale nie posiadam liniału ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TwojaBabcia    0

Witam

Rok temu zrobiłem remont silnika , nowe tuleje, tłoki,  pierścienie , szlif wału, remont głowicy (gniazda zawory prowadnice) remont pompy paliwowej, 

Po odpaleniu od razu zaczął kapać olej korektora tłumika . Myślałem że pierscionki sie ułożą i będzie dobrze.

Po zrobieniu około 60 mtg nic się nie poprawiło wręcz przeciwnie przedmuchy wyglądały jak by silnik był całkowice do remontu. 

Użycie oleju na 5 mtg wynosiło około 3l. Przecieki przez komin, aż pękł wał.

Po rozebraniu na dwóch tulejach były lekkie progi. boki tłoków w miarę czyste nie okopcone (czarne)

Mechanik zrobił znowu remont, ( nowy wał , nowe tuleje tłoki ((mahle)) poprzednie były czeskie komplety , jeszcze raz sprawdzenie korbowodów (((tulejek))),  )

Problem jest ten sam , na wolnych obrotach olej kapie z korektora wydechu , panewki na pękniętym wale wszystkie ładne białe , uszczelka pod głowica ok,  głowica na gniazdach trzyma, silnik odpala i pracuje równo nie kopci .

Czekam na wszelkie sugestie i porady . 

Pozdrawiam Artur 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Docieraj, jak nie ustanie to przestań remontować  silnik u Janusza w stodole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, TwojaBabcia napisał:

Problem jest ten sam , na wolnych obrotach olej kapie z korektora wydechu , panewki na pękniętym wale wszystkie ładne białe , uszczelka pod głowica ok,  głowica na gniazdach trzyma, silnik odpala i pracuje równo nie kopci .

Czekam na wszelkie sugestie i porady .

Nic z tego nie rozumiem   :D  panewki ładne na pękniętym wale, a silnik jednak równiutko pracuje.    :P  I nie kopci.     xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No kapie i ma kapać, a  na wolnych obrotach z początku to już na pewno, silnik musi być docierany stopniowo zwiększając mu obciążenie, kapanie zazwyczaj ustąpi definitywnie po dotarciu jak porządnie dostanie po garach, jeśli nie to albo komplety naprawcze z plasteliny, albo remont u Janusza w stodole.      :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27
10 godzin temu, TwojaBabcia napisał:

Witam

Rok temu zrobiłem remont silnika , nowe tuleje, tłoki,  pierścienie , szlif wału, remont głowicy (gniazda zawory prowadnice) remont pompy paliwowej, 

Po odpaleniu od razu zaczął kapać olej korektora tłumika . Myślałem że pierscionki sie ułożą i będzie dobrze.

Po zrobieniu około 60 mtg nic się nie poprawiło wręcz przeciwnie przedmuchy wyglądały jak by silnik był całkowice do remontu. 

Użycie oleju na 5 mtg wynosiło około 3l. Przecieki przez komin, aż pękł wał.

Po rozebraniu na dwóch tulejach były lekkie progi. boki tłoków w miarę czyste nie okopcone (czarne)

Mechanik zrobił znowu remont, ( nowy wał , nowe tuleje tłoki ((mahle)) poprzednie były czeskie komplety , jeszcze raz sprawdzenie korbowodów (((tulejek))),  )

Problem jest ten sam , na wolnych obrotach olej kapie z korektora wydechu , panewki na pękniętym wale wszystkie ładne białe , uszczelka pod głowica ok,  głowica na gniazdach trzyma, silnik odpala i pracuje równo nie kopci .

Czekam na wszelkie sugestie i porady . 

Pozdrawiam Artur 

osiowanie bloku oczywiście robiłeś,olej z wydechu to prowadnice w głowicy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Cytat

,olej z wydechu to prowadnice w głowicy

Nowe komplety założył, silnik na dotarciu, po co mącisz, musi, a przynajmniej powinien rzucać olejem do pewnego momentu, za pierwszym razem definitywnie złej jakości komplety, nie może być po 60mtg już progów.  A faktycznie jeżeli nie zrobił po pęknięciu wału osiowania, to prędzej czy później strzeli znowu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk165    0

Mały problem 

Silnik 1224 po remoncie generalnym po poskładaniu i odpaleniu oczywiście z płynem chłodniczym,po jakiś 3 min za 3-4 odpaleniem silnik zaczął kopcić na biało z odmy , blok w okolicy od 3-6 tłoka wraz z kołem zamachowym bardzo się nagrzał wręcz jakieś 70oC a płyn chłodniczy spuszczany z kranika ma jakieś 30oC.

Silnik pochodzi tak jakąś 1/1,5 min i sam gaśnie z wysokich obrotów, jest problem przekręcenia wałem.

Ktoś spotkał się już z takim czymś albo ma pomysł co to : ) ?

Co mogę dodać to wał firmy tureckiej, tłoki stare a cylindry nowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandg    21
Dnia 14.11.2018 o 23:58, patryk165 napisał:

Mały problem 

Silnik 1224 po remoncie generalnym po poskładaniu i odpaleniu oczywiście z płynem chłodniczym,po jakiś 3 min za 3-4 odpaleniem silnik zaczął kopcić na biało z odmy , blok w okolicy od 3-6 tłoka wraz z kołem zamachowym bardzo się nagrzał wręcz jakieś 70oC a płyn chłodniczy spuszczany z kranika ma jakieś 30oC.

Silnik pochodzi tak jakąś 1/1,5 min i sam gaśnie z wysokich obrotów, jest problem przekręcenia wałem.

Ktoś spotkał się już z takim czymś albo ma pomysł co to : ) ?

Co mogę dodać to wał firmy tureckiej, tłoki stare a cylindry nowe 

A przypadkiem jak przekładałeś wszystko to korbowody poskładałeś kompletami czy zakładałeś jak popadnie żonglując dolną częścią korbowodu. Znajomy miał podobnie w C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Panowie mam dylemat co zrobić z turbosprężarką w 1012.
Aktualnie siedzi czeska ale dawno już zaczęła puszczać olej i złapała luzy na wirniku.


Nie wiem czy regenerować czy kupić nową. Regeneracja to ok 800zł.
Z kolei gdybym chciał nową to brać jakiegoś AGTECHa za 700zł czy drugą czeską za prawie dwa razy tyle?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    75

Ja kupiłem Polską na chwile obecną  śmiga, mam znajomego co robi w firmie gdzie regenerują to mówił że i tak regenerują na chińskich częściach zamiennych, bo jest problem z dostępnością części zamiennych do tych czeskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

Ile masz już na niej mth?

Boje się ze taka polska/chińska może narobić bałaganu jak się rozsypie i zassie coś do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    75

tu muszę się zgodzić z ta polska/chińska, zmieniłem w lutym 2018 dokładnie ci nie powiem ale myślę że  ok. 100mth zrobiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

A zapytam jeszcze jaki wpływ na pracę silnika z turbosprężarką może miec założenie filtra powietrza od zwykłej 80tki, bez turbo?

 

Zdaje się taki filtr powietrza mam (średnica wkładu z siana 24cm). Wymieniam teraz turbine i myślę czy mniejszy filtr wpłynie jakoś na moc ciągnika i żywotność całego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Mniejszy filtr = mniejsza przepustowość powietrza. W silnikach 4 cylindrowych z turbiną powinien być filtr z wkładami o średnicy 280 mm, aczkolwiek ja w swojej 4 Turbo mam założony filtr od wolnossącej i jakoś mocy nie brakuje silnikowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Rok temu wymieniałem komplety naprawcze.Kupiłem czeskie te tańsze ags .Niestety na tulejach w miejscu styku uszczelki z cylindrem są wybite znaki selekcyjne .Teraz poszła mi uszczelka pewnie  w miejscu tego znaku.Co z tym teraz można zrobić .Niestety za póżno to zauważyłem bo bym tego gówna nie brał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    75

w tamtym roku robiłem remont 1014 trzy razy zdejmowałem głowicę przed robotą w polu. Jakość dostępnych uszczelek to zgroza. Dorobiłem na zamówienie nie była tania względem zamienników bo 250zl ale od momentu wymiany mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj