Skocz do zawartości
tomi217

Chłodnica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jktuning    18

Ale niestety jest chłodnica oleju silnikowego w 1014 znajduje się ona po prawej stronie silnika pod filtrem oleju i nie wymaga konserwacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

13091993    0

Te chłodniczki są aweryjne i jak zawali jakieś połączenie to maż olej w chłodnicy , a to już problem


Wiosna nadchodzi !!! Mówisz masz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

Właśnie jak puszczą uszczelniacze na tej chłodniczce woda idzie do oleju najczęściej jak się przegrzeje silnik. Kolejnym układem chłodzącym silnik w tych ciągnikach to jest misa olejowa która jest podzielona na dwa i w dolnej części płynie woda a w górnej olej. Miałem niemiły przypadek jak na łące leżał jakiś badziew i okraczyłem nie zauważając go podczas koszenia kosiarką i przebiło mi właśnie ta mise i poszła woda i przegrzało mi silnik na szczęście nie zatarł się na amen tylko już go zaczeło brać. Efektem tego była wymiana uszczelniaczy na tulejach tuleje i tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter200    0

Czy mógł by mi ktoś opisać gdzie jest zamocowana i jak jest podłączona chłodnica oleju hydraulicznego? Mam ursusa 912 i strasznie się olej w skrzyni podczas pracy grzeje, więc myślę że można by taką chłodnice założyć. Najlepiej by było jak by ktoś w wolnym czasie zrobił zdjęcia bo wtedy było by wszystko wiadomo jak podłączyć. Liczę na waszą pomoc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Chłodnica oleju stoi przed chłodnica cieczy chłodzącej silnik, a przewody wychodzą od pokrywy skrzynie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy mógł by mi ktoś opisać gdzie jest zamocowana i jak jest podłączona chłodnica oleju hydraulicznego? Mam ursusa 912 i strasznie się olej w skrzyni podczas pracy grzeje, więc myślę że można by taką chłodnice założyć. Najlepiej by było jak by ktoś w wolnym czasie zrobił zdjęcia bo wtedy było by wszystko wiadomo jak podłączyć. Liczę na waszą pomoc;)

 

 

Olej niepowinies sie grzac. Poszukaj problemu w ukladzie hydraulicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter200    0

To co mogło by być nie tak? Z tego co wiem ursusy 1014 miały chłodnice oleju. Ciekawe czemu w 912 itp. ich nie zamontowano?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    999

Jak masz chłodniczke oleju silnikowego w 1014 a takie chłodniczki to posiadaja wszystkie duze ursusy, to nie zapominaj z niej spuszczać oleju podczas wymiany ;) , bo tam zawsze jest ok 1 oleju i jak wlejesz nowy to zaraz juz masz wymieszany ze starym. A jesli chodzi o grzanie sie oleju w skrzyni to może masz szybka skrzynie ( ja mam taka i zawsze mam ciepły korek wlewu) lub poprostu masz ma ły stan oleju. Ja mam taka chłodniece w 1224 i bede planował zakładac taka sama do mojej Finnki :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    100
Właśnie jak puszczą uszczelniacze na tej chłodniczce woda idzie do oleju najczęściej jak się przegrzeje silnik. Kolejnym układem chłodzącym silnik w tych ciągnikach to jest misa olejowa która jest podzielona na dwa i w dolnej części płynie woda a w górnej olej. Miałem niemiły przypadek jak na łące leżał jakiś badziew i okraczyłem nie zauważając go podczas koszenia kosiarką i przebiło mi właśnie ta mise i poszła woda i przegrzało mi silnik na szczęście nie zatarł się na amen tylko już go zaczeło brać. Efektem tego była wymiana uszczelniaczy na tulejach tuleje i tłoki.

 

ja u siebie w 4 turbo mam tylko wymiennik bez tej dolnej misy i jest ok i jeszcze nigdy nie było sytuacji żeby olej poszedł do płynu czy na odwrót

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

potrzebuje pomysłu na uszczelnienie chłodnicy w 80 ce mam wlany płyn chłodniczy

na razie nie mam możliwości wyjęcia jej i oddania do zaklejenia

 

może jakieś pomysły?

 

wsypałem już 2 proszki z 2k ale nic nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Ja kiedyś widziałem na filmie z pt"makgajwer" jak gostek na ciepłą chłodnice rozbił jajko i zatkało więc i ty tak zrób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    35

na wiosce z nie jednej chlodnicy unosi sie zapach zbozuwki a takie bardziej pewne sa opilki jakiegos metalu ale nie pamietam jakiego :)


Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak w kombajnie ostatnio pękła chłodnica to zakleiliśmy ją klejem do metalu i trzyma. Ja także słyszałem o jajkach i zbożówce, ale czy to pomaga to nie wiem. Ale pewnie nie można wlewać tego jak masz płyn chłodniczy tylko wodę, bo sobie zapaprasz płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

U nas zawsze jak przeciekała chłodnica, to wlewaliśmy do niej słoik musztardy i trzymało. No ale jak ktoś pisał, tymi domowymi sposobami można tylko płyn zapaprać.

JUeśli dziura nie jest zbyt duża, to można zalepić ją jakimś klejem, sylikonem albo żywicą, tylko może być później problem z usunięciem tego z między żeberek.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    58

musztardasarepska38527b.jpg

 

wybaczcie, ale nie mogłem sie powstrzymać :)

 

zawsze mnie bawiły te metody domowe uszczelniania chłodnic :)

 

 

albo chlodnice zespawać ,albo tymczasowo kleic i już :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a najlpeszym rozwiązaniem i może najtańszym będzie kupno nowej chłodnicy i nie papranie się z wynalazkami, no jeśli tej 80tki używasz rekreacyjnie na kilku ha to przepraszam, ale jeśli ten ciągnik służy do pracy i jest dużo używany to zalewanie syfami typu K@ i innym szuwaxem tylko zalepi kanały wodne w bloku i przegrzejesz silnik, czy jazda z ubytkami płynu też jest niebezpieczna raz załatwić problem i już o tym nie wspominać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    58

i dokładnie jestem na dłuzszą metę tego zdania co kolega wyżej :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

Zlej płyn i pracuj na wodzie a jak będziesz w mieście to kup nową chłodnicę. Kilka dni na wodzie nie zaszkodzi a szkoda płynu.

A i patrz żeby chłodnica miała takiej samej wielkości te zbiorniczki na dole i na górze bo teraz każdy producent robi jak chce.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

no jeżdżę nią w pracy dziennie ok 3 mtg tylko że bazę mam 50 km od miejsca pracy a sprzęt zostawiam w zaprzyjaźnionym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
×