Skocz do zawartości
tomi217

Chłodnica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jktuning    18

Ale niestety jest chłodnica oleju silnikowego w 1014 znajduje się ona po prawej stronie silnika pod filtrem oleju i nie wymaga konserwacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

13091993    0

Te chłodniczki są aweryjne i jak zawali jakieś połączenie to maż olej w chłodnicy , a to już problem


Wiosna nadchodzi !!! Mówisz masz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

Właśnie jak puszczą uszczelniacze na tej chłodniczce woda idzie do oleju najczęściej jak się przegrzeje silnik. Kolejnym układem chłodzącym silnik w tych ciągnikach to jest misa olejowa która jest podzielona na dwa i w dolnej części płynie woda a w górnej olej. Miałem niemiły przypadek jak na łące leżał jakiś badziew i okraczyłem nie zauważając go podczas koszenia kosiarką i przebiło mi właśnie ta mise i poszła woda i przegrzało mi silnik na szczęście nie zatarł się na amen tylko już go zaczeło brać. Efektem tego była wymiana uszczelniaczy na tulejach tuleje i tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter200    0

Czy mógł by mi ktoś opisać gdzie jest zamocowana i jak jest podłączona chłodnica oleju hydraulicznego? Mam ursusa 912 i strasznie się olej w skrzyni podczas pracy grzeje, więc myślę że można by taką chłodnice założyć. Najlepiej by było jak by ktoś w wolnym czasie zrobił zdjęcia bo wtedy było by wszystko wiadomo jak podłączyć. Liczę na waszą pomoc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Chłodnica oleju stoi przed chłodnica cieczy chłodzącej silnik, a przewody wychodzą od pokrywy skrzynie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy mógł by mi ktoś opisać gdzie jest zamocowana i jak jest podłączona chłodnica oleju hydraulicznego? Mam ursusa 912 i strasznie się olej w skrzyni podczas pracy grzeje, więc myślę że można by taką chłodnice założyć. Najlepiej by było jak by ktoś w wolnym czasie zrobił zdjęcia bo wtedy było by wszystko wiadomo jak podłączyć. Liczę na waszą pomoc;)

 

 

Olej niepowinies sie grzac. Poszukaj problemu w ukladzie hydraulicznym.


sprzedam

 opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

Opryskiwacz Pilmet 2000 

www.olx.pl/oferta/pilmet-2018-2000l-opryskiwacz-nie-hardi-ray-berthoud-krukowiak-CID757-IDuVhk9.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter200    0

To co mogło by być nie tak? Z tego co wiem ursusy 1014 miały chłodnice oleju. Ciekawe czemu w 912 itp. ich nie zamontowano?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1032

Jak masz chłodniczke oleju silnikowego w 1014 a takie chłodniczki to posiadaja wszystkie duze ursusy, to nie zapominaj z niej spuszczać oleju podczas wymiany ;) , bo tam zawsze jest ok 1 oleju i jak wlejesz nowy to zaraz juz masz wymieszany ze starym. A jesli chodzi o grzanie sie oleju w skrzyni to może masz szybka skrzynie ( ja mam taka i zawsze mam ciepły korek wlewu) lub poprostu masz ma ły stan oleju. Ja mam taka chłodniece w 1224 i bede planował zakładac taka sama do mojej Finnki :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102
Właśnie jak puszczą uszczelniacze na tej chłodniczce woda idzie do oleju najczęściej jak się przegrzeje silnik. Kolejnym układem chłodzącym silnik w tych ciągnikach to jest misa olejowa która jest podzielona na dwa i w dolnej części płynie woda a w górnej olej. Miałem niemiły przypadek jak na łące leżał jakiś badziew i okraczyłem nie zauważając go podczas koszenia kosiarką i przebiło mi właśnie ta mise i poszła woda i przegrzało mi silnik na szczęście nie zatarł się na amen tylko już go zaczeło brać. Efektem tego była wymiana uszczelniaczy na tulejach tuleje i tłoki.

 

ja u siebie w 4 turbo mam tylko wymiennik bez tej dolnej misy i jest ok i jeszcze nigdy nie było sytuacji żeby olej poszedł do płynu czy na odwrót

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

potrzebuje pomysłu na uszczelnienie chłodnicy w 80 ce mam wlany płyn chłodniczy

na razie nie mam możliwości wyjęcia jej i oddania do zaklejenia

 

może jakieś pomysły?

 

wsypałem już 2 proszki z 2k ale nic nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Ja kiedyś widziałem na filmie z pt"makgajwer" jak gostek na ciepłą chłodnice rozbił jajko i zatkało więc i ty tak zrób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    35

na wiosce z nie jednej chlodnicy unosi sie zapach zbozuwki a takie bardziej pewne sa opilki jakiegos metalu ale nie pamietam jakiego :)


Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak w kombajnie ostatnio pękła chłodnica to zakleiliśmy ją klejem do metalu i trzyma. Ja także słyszałem o jajkach i zbożówce, ale czy to pomaga to nie wiem. Ale pewnie nie można wlewać tego jak masz płyn chłodniczy tylko wodę, bo sobie zapaprasz płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

U nas zawsze jak przeciekała chłodnica, to wlewaliśmy do niej słoik musztardy i trzymało. No ale jak ktoś pisał, tymi domowymi sposobami można tylko płyn zapaprać.

JUeśli dziura nie jest zbyt duża, to można zalepić ją jakimś klejem, sylikonem albo żywicą, tylko może być później problem z usunięciem tego z między żeberek.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    59

musztardasarepska38527b.jpg

 

wybaczcie, ale nie mogłem sie powstrzymać :)

 

zawsze mnie bawiły te metody domowe uszczelniania chłodnic :)

 

 

albo chlodnice zespawać ,albo tymczasowo kleic i już :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

a najlpeszym rozwiązaniem i może najtańszym będzie kupno nowej chłodnicy i nie papranie się z wynalazkami, no jeśli tej 80tki używasz rekreacyjnie na kilku ha to przepraszam, ale jeśli ten ciągnik służy do pracy i jest dużo używany to zalewanie syfami typu K@ i innym szuwaxem tylko zalepi kanały wodne w bloku i przegrzejesz silnik, czy jazda z ubytkami płynu też jest niebezpieczna raz załatwić problem i już o tym nie wspominać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    59

i dokładnie jestem na dłuzszą metę tego zdania co kolega wyżej :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

Zlej płyn i pracuj na wodzie a jak będziesz w mieście to kup nową chłodnicę. Kilka dni na wodzie nie zaszkodzi a szkoda płynu.

A i patrz żeby chłodnica miała takiej samej wielkości te zbiorniczki na dole i na górze bo teraz każdy producent robi jak chce.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

no jeżdżę nią w pracy dziennie ok 3 mtg tylko że bazę mam 50 km od miejsca pracy a sprzęt zostawiam w zaprzyjaźnionym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Farmoslaw
      Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi.
      Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. 
      W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce.
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów?
      Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      ..
    • Przez Grandzik
      Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?
    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.