Skocz do zawartości
3sparrow

drżenie ciągnika 914

Polecane posty

iron    546

raczej na pewno sie wygieło ,oby nie wał choć to wydaje mi sie mało prawdopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

3sparrow    0

Właściwie cały czas tyle że na niskich obrotach prawie nie czuć, a jak przygazuje to cały się trzęsie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

To tak jak u mnie... :( Na niskich nic nie czuć a przy ok 1500obr/min chce silnik z ramy wyrwać.Jak temu zaradzić? Silnik jest po całkowitej kapitałce i chodzi idealnie tylko te drgania :( Obstawiam koło zamachowe, gdyż przed remontem było tak samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

a powyżej 1500 drgania są?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te silniki bez jednostki wyważającej niestety tak już mają. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Po przekroczeniu 1500-1600 obr. nie ma najmniejszych drgań, silnik chodzi pięknie, na wolnych obrotach też. Najgorszy moment to przejście właśnie przez obroty ok 1500-1600 Masakra :( Mówię silnik chce wyrwać z ramy, cała kabina drży maska błotniki wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Ale w jaki sposób mam to zrobić? Bicie nie musi być wcale widoczne niewyważone koło w samochodzie kręci się tak samo jak wyważone a bicie powoduje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1837

To u mnie tez tak jest ;)

 

Najbardziej odczuwalne są drgania gdy ciągnk jedzie na pusto albo z małym ciężarem , przejscie przez obroty 1700 jest najgorsze - widac po tłumiku ...

Za to w pracy pod obciążeniem już jest ok .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    233

Przeciwwagi były montowane na wałach w latach 80. W starych ciągnikach i nowszych przeciwwag nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ostatnio robiłem silnik JD zamontowany był w renault Ares bodajże i był sprowadzony skądś i urwane były śruby od przeciw wag a coś mi się wydaje że te traktory są z ok. 2000roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

jak dawałem wał do szlifu to pamiętam że miał przeciwwagi. Ciągnik to Z10145 z 89r. czyli takie 914 z turbo ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Przeciwwagi przestano stosować około 90 roku. To nie ma znaczenia czy są czy ich nie ma, gdy ciągnik ma jednostkę wyważającą to drgania takie nie występują. Pracuje coś jak 6stka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

ja niestety dałem na luz z tą jednostką - trochę za duży koszt (1,5 za używaną + 1-2 tysie za części).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Jakiś czas temu w naszym ursusie wymieniliśmy kompletne sprzęgło (felerne słoneczko) na cały układ od szóstki z 4 łapkami (teraz jest możliwość regulacji). (Koło, docisk, tarcza- wszystko) Ledwo się zmieściło w obudowę zostało po ok. centymetrze luzu po bokach. Drgania są identyczne nic się nie poprawiło. Ale teraz sprzęgło bierze jak poje*** Nie da się spalić praktycznie go :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Farmoslaw
      Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi.
      Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. 
      W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce.
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów?
      Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      ..
    • Przez Grandzik
      Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?
    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.