ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Mam takie pytanie, ponieważ w następnym tygodniu chcę wymienić sprężyny amortyzujące w przednim moście i teraz moje pytanie brzmi, jak się do tego odpowiednio zabrać, co należy po kolei odkręcać aby zdjąć zwolnicę i dostać się do sprężyn. I jak wygląda montaż takiego mostu do kompletu z nowymi sprężynami, czy stawiają jakiś duży opór przy dokręcaniu wszystkich części? i jeszcze ostatnio kupiłem takie gumowe pierścienie podobno na tą tuleje do uszczelnienia, aby olej nie uciekał górą, czy to jest to czy powinno być coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podnosisz przedni most, odkręcasz obudowę zwolnicy z piastą kola i na bok, cztery śruby tulei i zwrotnica spada w dół. Wiercisz otwór w tulei zewnętrznej w otworze łożyska, składasz do kupy nawet bez oringów i olej się nie leje. Kalamitki trzeba jeszcze założyć bo wtedy lubi zwrotnice złapać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bo tak, ja początkowo myślałem odkręcić 6 śrub które jest nad zwolnicą, ale rozumiem, że jednak tą zwolnicę gdzie indziej się odkręca, więc trzeba ta pokrywkę od spodu odkręcić tam? (jeszcze nie jestem wtajemniczony w to więc nie posługuję się tak biegle nazwami fachowymi opisując) czyli odkręcam te 4 śruby od spodu zwolnica spada, a sprężyna rozumiem że znajduje się wewnątrz tulei i powinna wysunąć się razem ze zwolnicą w dół?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Jest caluśi temat o tym... tylko mi się szukać nie chce. Samą zwolnicę wypadało by rozebrać by wywiercić otwór w tulei. Dzięki niemu uchodzi z niej powietrze nie wyciskając przy tym oleju. A by zwrotnicę  zdjąć trzeba odkręcić cztery śruby po przekątnej.  Jest sześć ale te dwie zostawiasz.  Zwrotnica jeśli nie jest zapieczona sama zleci na ziemię.

 

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź, filmik tez pomocny, a czy tuleje nalezy regenerować szlifować czy coś takiego? czy od razu zakładać na nowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tuleje zewnętrzną i wewnętrzną wymienia się w komplecie na nowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak nie mają za dużych luzów zakałdaj. 

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Można i mierzyć ale raczej sugerował bym poszarpać. Będzie dużo... wymiana

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc, po niedzieli się zabieram za robotę i w razie czego jakbym miał jakieś wątpliwości to się tu dopytam, taka pomoc jest pomocna i tak ogólnie to coś powoli jestem w stanie sobie rozczytać w katalogu, bo wiadomo przesiadka z typowego naszego Ursusa to pierwsze wrażenie było takie dość szokujące, bo w końcu do naprawy większy, ale szczerze jak się powoli wtajemnicza to jakoś to idzie, jeszcze raz dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam fajną literaturę o ruskim. Jak byś chcialłdaj znać.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Zrobisz otworek to nie będziesz musiał się przejmować luzami, bo nie będzie i tak ciekło ;)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

panowie a nie da sie wywiercic bez zdejmowania calosci i bez kalamitki? nie ukrywam ze ja juz z jednej strony wymienialem oringi bo cieklo a teraz widze z drugiej zaczyna sie pocic, ale wtedy jeszcze nie znalem sposobu z odpowietrzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie da się. Zrób tą stronę co leje a w przyszłości zrobisz drugą. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Nie wiem czy Kolega wie o co chodzi. a chodzi o ten otworek https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/668431-odpowietrzenie-zwolnicy-w-mtz-82/

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

aaa, to w tym miejscu to wiercicie, a ja myslalem ze na zewnetrznej "obudowie" zwrotnicy pod oringiem...  a jak tam w srodku to po co kalamitka jak i tak tam nie dojdziesz ze smarem bo to jest zamkniete?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
kalamitki inny Kolega wstawiał na zewnątrz, żeby smarować tuleje, bo po przewierceniu otworka mają ograniczone smarowanie. Ja się w takie rzeczy nie bawię, wstawiam tuleje na smar przy montażu i jest OK.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    97

aha, czyli w srodku przewiercic a ewentualnie na zewnatrz pod origiem kalamitka, teraz czaje... a powiedz mi w srodku w jakims okreslonym miejscu ten otwor? widze na oko ze wiertlo ok fi 8?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
https://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/?do=embed. Tu jest o tym napisane więcej. Z tego co pamiętam to otwór minimum 10 mm jak najwyżej się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie co do odpalania, to czy wymiana pompki zasilającej pomaga w odpalaniu? Po za tym wydaje mi się, że jedna z najważniejszych przyczyń złego odpalania kiedyś były lejące wtryskiwacze, a teraz po prostu lejące bokiem 2 wtryskiwacze, jakoś się ten pompiarz nie postarał i ich nie skręcił dokładnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Kiedyś LTZa paliłem na zaciąg, po wymianie pompki nie ten traktor.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie właśnie MTZ na zaciąg pali przepięknie, ale z rozrusznika tak ciężko łapie, a po za tym to mi się dziwnie pompa ręczna zaciąga i nie mogę jej nigdy pierwszy raz wyciągnąć jest tak zassana, że szkoda gadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj