ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

robert983    38

Mam prośbę 

Jakby któryś kolega mający biegi z boku mógłby zmierzyć odległość od podłogi do gałki,chodzi  mi o długość tej wajchy , no i jeszcze ruch max lewo-prawo na wysokości gałki

Byłbym wdzięczny ;-)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

jutro ci zmierzę ,chyba że ktos mnie wyprzedzi

8 godzin temu, mani51 napisał:

To ja Ci odpowiadam jak się dokręca, czyli takim momentem jak przy montażu. Jak przy montażu było dokręcone na 180 i tyle chcesz mieć to ustawiasz klucz na 180 i jedziesz. Ile pójdzie to już zależy od uszczelki. Ja dociągałem na 200 i poprawiałem też na 200 i zdziwiłem się ile poszło.

a ja mam pytanie dociagać na ciepłym czy zimnym silniku ? Serwis dociągał na cieplym po 30mtg i niewiele poszło,dzis ma ponad 1200mtg i odpukać nic się nie dzieje ,

co do oringu to nie wiem czy to dobry pomysł ,ale przesmarowanie uszczelki na kanałach olejowych sylikonem sprawdza sie ,brat mechanik zawsze to robi montując głowice ,daje doslownie tyle co nic zdala od kanału,  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja nigdy nie dociągam głowic i jakoś to chodzi, ale wiem że powinno się, dokręcam na 4 czy 5 etapów i sprawdzam na koniec i do następnego :P


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No właśnie ja kiedyś u siebie skręcałem na 4 etapy do 200 Nm i szczerze mówiąc to mi się nie chcę tego ruszać, a też nie chcę sobie biedy narobić.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, bo złożyłem odpaliłem olej nadal leci patrzę a tu z brzegu głowica pęknięta a dokładniej od podstawy od strony kabiny ze strony filtra olejowego (przepraszam że tyle ,,od" ale chcę aby było to jasne :D )
I teraz moje pytanie brzmi czy w tej części głowicy jest kanał olejowy przez który może lecieć olej, według mnie to chyba najprawdopodobniejsze, bo uszczelka bardzo dobra, głowica była regenerowana, ale jak widać dopiero wtedy pęknięcie było zauważalne, myślałem, że złożę i wszystko będzie grało, ale niestety pewnie akurat pęknięcie jest na kanale olejowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Może tylko rysa głęboka jest, obejrzyj. Kanał na rogu tam gdzie mówisz - po prawej stronie przy kabinie. Silikon dawałeś wokół niego?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, że to tylko ryska bo wyczuwalne jest jak się paznokciem założy że nie ma rysy, a jedna część jest wyżej od drugiej i to mi podpada. A po za tym wydaje mi się że przy tym pęknięciu idzie kanał do smarowania klawiatury, tak to wygląda z moich obserwacji. A powie mi ktoś czy do głowic dzisiejszej produkcji można założyć obudowę termostatu starego typu? tak samo z kranem nagrzewnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Ja mam nową obudowę termostatu przy starej głowicy to i w drugą stronę podejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I krany i termostaty są zamienne sama głowica nie ma znaczenie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. A mam takie pytanie z całkiem innej beczki czy ktoś może wie jaki moment obrotowy ma MTZ 82? Bo gdzie nie poszukam to się zawsze różni w niektórych miejscach podają że około 300 Nm gdzie indziej że 270 Nm, a może ktoś posiada sprawdzone informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Dnia Friday, January 26, 2018 o 15:17, robert983 napisał:

 

 

 

Dnia Friday, January 26, 2018 o 15:17, robert983 napisał:

Mam prośbę 

Jakby któryś kolega mający biegi z boku mógłby zmierzyć odległość od podłogi do gałki,chodzi  mi o długość tej wajchy , no i jeszcze ruch max lewo-prawo na wysokości gałki

Byłbym wdzięczny ;-)

Moze Ktos Chetny

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wysokość dźwigni od śruby do podłogi około 140 mm, wysokość od podłogi do gałki około 560 mm. Skok na boki około 170 mm. 

Mogą być małe rozbieżności w pomiarze w granicach 15 mm plus/minus i różnice w wersji samego drążka bo też są najmniej dwa rodzaje różniące się przegięciem.

  • Thanks 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Odszukalem nawet temat gdzie Seweryn wrzuciłeś dokładnie rozrysowane te skoki dźwigni ale już zdjęcie usunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A możliwe ono było przez zapodaj.... jest jakiś tam okres i papa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dzięki panowie pytam bo moja samorobka,  zdawało mi się że  ma  zamały skok na boki ale brak wiedzy jakiej jest długości wajcha , nie mogłem się zdecydować jaki ma mieć skok 

A jeszcze jedno jakbyście mieli możliwość mieć ten reduktor na osobnej dźwigni lepiej by to było czy nie,  dźwignia mogłaby być po lewej stronie siedzenia albo pod kierownicą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tego reduktora tak mało się używa że trzeba się zastanowić czy warto. najczęściej żółw/zając w obrotach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Mani daj jakiś link dobry galerii twojej

Seweryn i tak robie i  tak ,więc to jakiś problem nie jest aby to zrobić , a zastanowić się i spytać o radę warto 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Nie umiem na telefonie linku wrzucić. Wejdź w mój profil i bedziesz miał wszystkie moje zdjęcia. Osobna dźwignia przyda się gdy robię coś na wolnym zakresie a trzeba dużo cofać. Dźwignią po środku strasznie niewygodnie zmieniało się zakresy jak zresztą wszystkie biegi ale przerabiam z innych powodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2361
ta dzwignia to bardzo dobry pomysl u mnie jak przelaczam to czasem wyskakuje a tego nie ma jak przytrzymać. dobre gdy sie czesto zmienia z wolnych na szybkie

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

To się zrobi osobną dźwignię,  będzi po lewej stronie  siedzenia ,  i skok będzie mały a nie jak teraz ,, pół metra  

Mani nie mogę znaleźć tych zdjęć w ogóle jakoś nie umiem się poruszać po tym forum, kiedyś było prościej   

Znalazłem w Google taka fotkę z tego forum ktoś coś kombinował 

dzwignia_biegow_m_61f5f4fb72403736757543296e8a51ef.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj